Екипажът на Дончев Спорт Крум Дончев и Петър Йорданов (Пежо 207 S2000) ще стартират утре като лидери в Сърбия Рали, трети кръг от шампионата на България и първо състезание от купата на ФИА за Източна Европа за 2010 г. Националният шампион за миналата година спечели пет от осемте специални етапа за първия ден и завърши с преднина от 47.6 сек пред състезателите на Престиж Рали Тим Петър Гьошев/Димитър Спасов (Мицубиши Лансър Ево 9).

Две от победите в днешната надпревара са на името на Гьошев, една - срещу това на екипажа на М-Тел Рали Тим Ясен Попов/Дани Попов (Мицубиши Лансър Ево 9). Трети след изминаването на 134.39 състезателни километра е тандемът на Виваком Рали Тим Димитър Илиев/Янаки Янакиев (Шкода Фабия S2000), който изостава от водачите с 1:17 сек. Дончев напредна в класирането с последователните си първи места в четири етапа, като в последният - Ластра 3 (10.60 км) бе спечелена от баща и син Попови.

Като се има предвид, че в днешните седем етапа (един бе отменен заради падналият град колкото лешници), характеристиките на пътя даваха известно предимство на конвенционалните Мицубиши-та, а утре са три етапа със спънати трасета, където "супери"-те вървят много силно, шансовете Дончев да вземе четвъртата си победа в Сърбия изглеждат много големи. В състезанието обаче има двама лидери - световният вицешампион Мико Хирвонен (Фин, Форд Фокус RS WRC) и 25-годишният Душан Боркович (Мицубиши Лансър Ево 9).

Двамата няма да бъдат класирани в ралито, защото единият само прави подготовката си за световното рали България, а надеждата на Панчево се състезава единствено за сръбското първенство. Състезанието утре се пренася край Белград, като последователно трасетата Кошутняк (8.37 км), Лисович (12.01) и Авала (7.66) се карат три пъти. Вторият ден на Сърбия Рали е диаметрално различен от днешния и заради това, че асфалтът в двата крайградски етапа е добър и здраво дължи автомобилите на пътя.

Първата отсечка за деня е Кошутняк 1, която стартира в 9.19 ч. местно време. Краят на Сърбия Рали е в 18.03 ч. Осем от първите десет екипаж, каквато винаги е била традицията в това състезание, са на българи.