Новото правило - член 29, което гласи, че болидите не могат да презареждат гориво по време на състезанието, ще направи своя официален дебют във Формула 1 с изгасването на светлините над стартовите решетки на Гран при на Бахрейн този уикенд.
Това означава, че за първи път от състезанието в Австралия през 1993-а година болидите ще имат достатъчно гориво, за да изминат цялото разстояние на пистата. Промените в техническите характеристики също са огромни, което ще направи най-забележими спиранията в бокса.
"Винаги сме се старали да се справяме бързо в бокса, но там основен проблем бе закачането и откачането на маркуча за горивото. Като махнем това от уравнението, основен компонент за загуба или печелене на време става смяната на гумите. Те трябва да бъдат подменяни по най-бързия начин, по който човек може да го направи", заяви спортният директор на класическия конструктор Рено - Стив Нилсен.
За да бъде най-добрият екип в бокса, отборът на Рено репетира усилено именно подмяната на гумите по време на предсезонната подготовка. Нилсен смята, че след пет часа тренировки в бокса френският конструктор ще бъде един от най-силните при спиранията на болидите по време на състезанията от сезон 2010. Той каза, че целта пред всички отбори ще бъде преполовяване на забавянето в бокса: "Трябва да направим тази работа наша основна цел, защото само така може да се постигне прецизност. Задачата ни ще бъде да постигнем време от 3.5 секунди забавяне в бокса".
По време на предсезонните тренировки техническият екип на Рено успя да свали времето дори под 3 секунди, но нищо не може да се сравни с напрежението по време на официално състезание от Формула 1.
То е равносилно това при изпълнение на дузпа във футбола или при разиграването на точка за мача в тениса - всеки трябва да се изяви на върха на възможностите си в точно определен момент.
"Този вид напрежение ще бъде съвсем различен от това, което изпитвахме в бокса през миналите години. Вместо да гледаме в накрайника на маркуча, ще трябва да чакаме четири вдигнати ръце във въздуха - по една за всяка гума. Работата е една и съща за всички отбори. Всичко опира до това кой ще успее да се приспособи по-бързо към новата система", каза още спортният директор на френския тим.
waterwet
на 12.03.2010 в 08:43:40 #2Май от основно значение е разхода на гориво. Преди време, когато също не се презареждаше си спомням, че Бергер и Алези трябваше да пестят гориво за да завършат състезанието с 12-таците на Ферари. Даже и Менсъл преди това провали световна титла с много настъпване и му свърши горивото половин обиколка преди финала.
armeisky
на 11.03.2010 в 15:35:45 #1Още помня екипа на Сена, който сменяше гумите за около 4 секунди. Истински факири. Но не съм много съгласен, че бързината в бокса ще е решаваща. След като ще са с пълни резервоари, много по-важно ще бъде как ще се настроят колите да работят еднакво добре свръхтежки в началото на състезанието и свръхлеки в края. От това могат да се спечелят или загубят много повече секунди, отколкото ако си 1-2 секунди по-бърз или по-бавен при смяната на гуми. При всички случаи обаче ще бъде интересно, защото новите правила увеличават ролята както на тактиката, така и на пилотските умения.