Най-големият автомобилен производител във Великобритания - Jaguar Land Rover, обяви, че ще спре производството в заводите си на Острова през ноември в резултат на влошаващата се икономическа конюнктура и очакваната криза, породена от Брекзит, предаде Reuters. Така гигантът се присъединява към Toyota и BMW, които също взеха мерки за понижаване на непосредствения шок от напускането на Европейския съюз от Великобритания. Компанията, която е най-големият износител на продукти от Острова, отдавна предупреждава, че при сценарий на "твърд" Брекзит потокът на части и автомобили може да понесе удар, който ще доведе до негативни последици за цялото им производство.

Забавянето на автомобилното производство в Германия ще "изпрати" ли криза в Източна Европа?

Забавянето на автомобилното производство в Германия ще "изпрати" ли криза в Източна Европа?

Регионът на ЦИЕ е вторият най-важен за сектора след икономика номер 1 на континента

"Имам нужда от 20 млн. части дневно и това означава, че трябва да поема ангажимент към доставчиците ни, а всяка една част трябва да бъде налична точно на време", коментира главният изпълнителен директор на Jaguar Land Rover Ралф Спет. "Не можем да мислим за това, просто трябва да затворим заводите." Компанията има три завода на Острова, които са произвели 1,5 млн. автомобила през миналата година, както и фабрика за двигатели в Улвърхемптън.

При Toyota и BMW спирането на операциите в британските заводи е доста по-краткотрайно. Японската компания ще спре работа в единствената си фабрика на Острова на 1 ноември, а заводът на BMW в Оксфорд няма да работи на 31 октомври и 1 ноември.

Jaguar Land Rover инвестира в електрически автомобили

Jaguar Land Rover инвестира в електрически автомобили

Компанията повече няма да произвежда XJ Luxury на газ и дизел

Сред заплахите за автомобилната индустрия, която е много важна за Великобритания, е и пониженото търсене на коли от страна на пазарите. "Изправени сме пред циклично предизвикателство", посочи Спет. Поради тази причина смените в завода Halewood на Jaguar Land Rover ще бъдат променени, за да може производството да бъде редуцирано отново. Това не е първият път, в който гигантът редуцира или спира работа на заводите си. Преди година заради спада на търсенето на дизелови автомобили фабриката Castle Bromwhich премина на 3-дневна работна седмица. Въпреки, че тя продължи повече от два месеца, заплатите на служителите бяха изплатени напълно.