В Австралия Хонда бе на крачка от това да заработи първите си точки под ръководството на Рос Браун. Дженсън Бътън стана жертва на катастрофа още в първата обиколка, а Рубенс Баричело финишира шести, но след края на надпреварата бе дисквалифициран за влизане в бокса при червен светофар. Отпадане и дисквалификация - навярно не такъв резултат е искал Браун в дебютното си състезание, но той като цяло е доволен от темпото на автомобила на японския тим RA108.

- Г-н Браун, първото състезание на Хонда под ваше ръководство вече е минало. Как видяхте вие надпреварата?
- Това състезание не е разочарование за нас. Можехме с лекота да спечелим първата си точка в шампионата. Като цяло нямаме супер бърза кола, но конкретно в състезанието в Мелбърн стояхме добре. Да, ние допуснахме глупава грешка да вкараме Рубенс в бокса при червен светофар и за това няма да търсим някакво оправдание. Разстроени сме, че не можахме да реализираме в пълна степен шанса, който ни предостави съдбата.

- Когато преминахте във Ферари през 1996-а, тимът се намираше в ужасно състояние. Сега отново сте шеф на отбор, който е в беда. Може ли да се направят някакви паралели между двете ситуации?
- Възможно е. Хонда има огромен потенциал. В тима работят висококвалифицирани хора, професионалисти в работата си и ние просто трябва максимално да използваме техните възможности. С оптимизъм гледам в бъдещето на тима и се надявам, че ще постигнем резултати. Започнах работа в Хонда в същата ситуация, в която постъпих на работа във Ферари преди години. Ще видим какво ще се случи.

- Дойдохте в Хонда в края на ноември 2007 година. Рано е да се говори за резултати, но вие как виждате нещата?
- На първо време аз съм наблюдател. Няколко пъти вече казвам това. Гледам процеса на работа, за да разбера каква е схемата на организация. Идеите към момента идват от други хора и в определи аспекти са по-добри от личните ми виждания за определени неща. Нямам ни най-малко намерение да променям кардинално нещата под мен. Необходимо ми е време, за да разбера какъв подход към работата ще бъде най-ефективен. За да положим здрава основа, ние вече започнахме процес на реорганизация. Първите впечатления за мен са много добри - в тима имаме качествени хора, всички необходими ресурси и инфраструктура. Мога да кажа, че дойде времето за максимално ефективно използване на всичко това.

- В този момент можете ли да кажете причината, която срина тима през миналата година. През 2006 -а Хонда бе много добър отбор, но след това....
- Имам няколко виждания по този въпрос. Ако сравните нашия болид с колите на останалите отбори ще забалежите определени области, в които ние значително изоставаме. Точно тези слаби места трябва да коригираме. Предполагам, че една от грешките в тима е тази, че хората в екипа не са разбрали добре предимствата на колата от сезони 05/06 и затова през 2007-а колата не е била максимално доразвита. В последствие са били изправени пред проблем, който не са знаели как да решат. Аз искам да положа като основа в тима ясното разбиране как работи нашата кола, какво можем да очакваме от нея и в какво направление е нужно да я развиваме. Подобен подход би ни помогнал да направим едно последователно развитие на колата в бъдеще.

- Преди да пристигнете в Мелбърн, тимът прави тридневни закрити тестове на пистата „Херес". Акцентът в работата бе върху новите неща в аеродинамиката. Какво влияние оказват те върху поведението на колата? И ще ги използвате ли в следващите състезания?
- Работата в „Херес" мога да окачествя като крачка напред. Първоначално ние планирахме да построим нова кола с малки нововъведения в аеродинамиката. Така и направихме. Това бе причината за първия старт в шампионата да подготвим обновен аеродинамичен пакет. Това е първата част от програмата за развитие на новия болид. Най-приятното е, че резултатите на пистата съвпаднаха напълно с тези, които имахме от изпитанията в аеродинамическия тунел. Ако не бяхме направили това, щяхме да сме в много затруднена ситуация.

- Важно ли е за вас, че в състава имате Рубенс Баричело, с когото сте работили дълги години във Ферари? На него сигурно му е лесно да превъплъщава идеите ви на пистата?
- Да, работата с пилот, когото добре познаваш, много ти помага в развитието на екипа. Преди всичко икономисахме време да се опознаваме един друг. Дженсън е добър пилот, но все още ние се учим да се разбираме. Присъствието на Рубенс в тима за мен е много полезно и е от полза за целия екип. Той много ми помага, когато маркираме приоритети за развитие в отбора.

- В продължение на 10 години вие работихте изключително с един от най-талантливите пилоти във Формула 1 - Михаел Шумахер. В това отношение какво можете да кажете за Дженсън и Рубенс?
- Има голяма разлика. Михаел бе символ на състезанията във Формула 1 за всеки пилот. На мен ми провървя, че работих с него. Пилоти като него са появяват във Формула 1 веднъж на 10, не, на 20 години. Сега нещата са много различни. Аз съм напълно доволен от пилотите, които има Хонда, защото и двамата са стабилни. Не смятам, че бих тръгнал да правя някакви промени в това отношение.