Първите пет станции от третата линия на метрото ще бъдат отворени до края на септември 2019 година. Към момента първият етап на строежа на новата линия е завършенна 76%. Това ще бъдат спирките между "Красно село" и "Патриарх Евтимий".

Това стана ясно по време на инспекция, на която присъстваха кметът Йорданка Фандъкова, министърът на транспорта Росен Желязков, зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев и директорът на "Метрополитен" ЕАД инж. Стоян Братоев.

Снимка 386782

Източник: БГНЕС

Първите няколко метростанции ще започнат да се използват след по-малко от година, като се очаква третата линия на метрото да обслужва допълнително около 130 000 души дневно. Част от проекта е и ново депо, където вече се намират 9 от 10 метровлакове.

Накъде ще се разширява метрото след третия лъч?

Накъде ще се разширява метрото след третия лъч?

Плановете на общината за бъдещето на подземната железница

По думите на Йорданка Фандъкова работата е по график. "Над 80% са изпълнени дейностите, свързани с работата на тунелопробивната машина, подчерта кметът. Машината е изработена специално за града поради тежките условия, като на ден преминава между 15 и 20 метра и вече е пред метростанцията на Орлов мост", обяснява Фандъкова.

Снимка 386774

Източник: БГНЕС

През идните почивни дни предстои машината да мине под първата линия на метрото и заради това на 3 и 4 ноември влаковете няма да се движат между станциите "Сердика" и "Национален стадион Васил Левски".

Снимка 386776

Източник: БГНЕС

"Влаковете ще спрат в края на работния ден в петък и ще продължат да се движат по линия 1 рано сутринта в понеделник", уверява Фандъкова.

Снимка 386778

Източник: БГНЕС

По думите на инж. Братоев по време на строителството е имало тежки ситуации, а причината е, че около 3 километра от новата линия на метрото минава под реки. "В участъка от Красно село до бул. България има наличие на река, която е на няколко стотина хиляди години. Важното е да има хора, които да вземат подходящите технически решения", допълва той.