Новият шеф на Хонда Рос Браун споделя вижданията си за работата в екипа в интервю за официалния сайт на тима.

- Г-н Браун, какви са вашите впечатления от новата кола на Хонда след тестовете във Валенсия?

- Трудно е да се говори конкретно. По време на тестовете във Валенсия много елементи се изпитваха. Даже преди това не ги бяхме тествали в аеродинамическия тунел. Мога да кажа, че ще бъдем готови за тестовете в Барселона - пълният аеродинамически пакет бе поставен на колата едва сега. Въпреки това във Валенсия новата кола изглеждаше по-стабилна от миналогодишната. Първите впечатления са позитивни, въпреки че ни предстои да развием още скоростта и аеродинамиката.

- Има ли възможности да подобрите аеродинамиката?
- Повечето разработки са ориентирани към колата за 2009 година, когато ще се измени регламентът и аеродинамиката. След първите състезания ще се определим с приоритетните програми за този и следващия сезон. Ние планираме няколко модификации по време на самия шампионат, първата от които ще дебютира в Барселона. Такива модификации ще се появяват на всеки три-четири Гран при. Това ще ни позволи да съберем максимум информация за подготовката за сезон 2009 година.

- Усещате ли натиск от страна на ръководството на Хонда?
- Те поддържат развитието на дългосрочна стратегия и не очакват бързи резултати. Хонда е силен тим, но, разбира се, те са разочаровани от представянето през миналия сезон и искат да видят прогрес през 2008-а. Става въпрос за постепен прогрес, за движение напред крачка след крачка.Конкретни срокове не са поставени. Ние ще се движим напред и ако ръководство види, че през следващите няколко години ние бележим прогрес, шефовете ще бъдат доволни.

- Успяхте ли да внесете нещо ваше в новия болид?
- Не съм участвал в разработката на колата, но, базирайки се но моя опит, измених няколко приоритета. Доволен съм как инженерите са подходили към решението на проблемите от миналата година. Една от задачите пред мен е да разработя метода и философията, която да гарантира прогрес. Очевидно е , че в момента основната работа е фокусирана върху аеродинамиката - това е най-слабото място на болида от миналата година. Ние, разбира се, не забравяме и другите съставни части - спирачки, окачване, мотор и т.н. Всичко трябва да е на високо ниво. В аеродинамиката прогресът е очевиден, но аз съм длъжен да се убедя, че това е така и в останалите области.

- Какво е мнението ви за пилотите на тима?
- Добре познавам Рубенс. Той можеше да спечели няколко титли, ако не беше съотборник на Михаел Шумахер. Ако той има в ръцете си бърза кола, способен е да се бори за титлата. Колкото до Дженсън, виждал съм го само от разстояние, но винаги ми е харесвал. Като отчетем проблемите с миналогодишния болид, Бътътн просто бе великолепен - проведе няколко много силни състезания. Ако трябва да обобщя, в Хонда имаме двама бързи пилоти, като всеки от тях е доказал, че е способен да побеждава.

- Какво се иска от екипа в Хонда, за да започне Дженсън отново да побеждава?
- Трябва да му предоставим добра кола. Той е отлично подготвен за новия сезон, намира се в прекрасна форма. Единственото, което му е нужно за победи в състезанията, е, ще се повторя, бърза и надеждна кола.

- Ще можете ли да го научите на нещо, което вие знаете от Михаел Шумахер?
- Ще помогна на Дженсън в техническите въпроси, в работата с инженерите, как да вземе повече от колата. Научих се от Михаел на работна етика. Отношението на Шумахер към задълженията му бе на изключително високо ниво като отговорност. Това даваше и своите плодове. Вярвам, че Рубенс е научил доста от тези неща от Михаел Шумахер. Дженсън отлично управлява колата, но във Формула 1 е важна и обратната връзка с инженерите, без които е невъзможно да постигнеш успех. Не искам да го критикувам, та ние още не сме работили заедно по време на състезание. Единственото, с което мога да му помогна, е да му направя добра кола.

- Вие ли ще разработвате стратегията за състезанието, както правехте преди?
- Ние разглеждаме тези области, в които аз няма да приемам непосредствено участие, но ще бъда запознат д процеса на работата. Искаме да разпределим задълженията и да не си пречим един на друг. Събитията, които се случват в хода на една надпревара, не са прости. С разработката на стратегията ще се заеме опитният специалист Стив Кларк, който преди работеше в Макларън. Ако има време, аз също бих се включил да помогна с нещо.