В сравнение с миналогодишния болид, R28 е плод на нова конструкторска философия, главната идея на която е максимално ефективно използване на гумите Бриджстоун. В колата има ново разпределение на тежестта, нова аеродинамика, която е разработена с отчитането на променената конструкция на укрепване на предните носачи (т.н. „нулев кил"). Подобрени компоненти на механичните възли и агрегати, модернизиран монокок и корпус, под който е скрит унифицирания блок на управление на двигателя ECU и нова скоростна кутия.

„Очакванията сред хората в тима са доста високи. Само от нас зависи дали ще успеем да предоставим на пилотите конкурентоспособна кола. Трудностите от миналия сезон са зад нас и ако трябва да говоря за конструкцията на колата, то ние подходихме по-друг начин към миналогодишните проблеми.

Отборът положи много усилия, за да извлече максимума от всеки елемент в болида, най-вече от аеродинамиката. В пълна степен се измени предното крило и окачването, а задната част е значително преработена. В първите тестова колата се държа достойно. През следващата седмица вече се надявам да имаме и покриване на резултатите относно аеродинамиката, които имаме от тестовете в аеродинамическия тунел", обясни техническият шеф в Рено Боб Бел.

„Преходът към унифицираната система ECU е сложен процес и до момента бе свършена огромна работа. Предстои и доста още да се свърши. Сам по себе си този блок се явява най-голямото нововъведение за предстоящия сезон, а с него са свързани и много изменения на програмно-апаратурно ниво.

Ние сме длъжни всичко да адаптираме и да се научим максимално ефективно да го използваме. Не ни се разрешава да модернизираме самия двигател, но ние сме длъжни да направим много неща, за да обезпечим неговата надеждност. Тези мотори V8 се отличават със сложна конструкция и е нужно да се обръща особено внимание на качеството на съставните компоненти", обясни главният специалист по двигателите в Рено Роб Уайт.