Южнокорейската компания Hyundai Motor изненада пазара, след като отчете първата си тримесечна нетна загуба от поне 8 години, тъй като продажбите й на ключовия китайски пазар се сринаха, пише Reuters.

Hyundai се бори с липсата на атрактивни модели и слабия интерес към колите й на най-големия й пазар - Китай, където продажбите на автомобилната индустрия спаднаха за първи път от повече от две десетилетия миналата година заради търговската война и постепенното отпадане на стимулите за по-малките автомобили.

Корейската компания, която заедно с подразделението си Kia Motors беше третият най-голям автомобилен производител в Китай до 2016 г., сега е обременен от свръхкапацитет, като продажбите му в страната през 2018 г. не достигат целта си и достигат само половината от общия им производствен капацитет.

За да избегне провала, Hyundai се нуждае от радикална промяна

За да избегне провала, Hyundai се нуждае от радикална промяна

Компанията трябва да извади нови SUV-та на достъпни цени, според вкусовете на местнте си клиенти

Hyundai отчита нетна загуба от 129.8 млрд. вона (114.88 млн. долара) за четвъртото тримесечие, приключващо през декември, тотално опровергавайки очакванията на анализаторите за 784 млрд. вона (694 млн. долара) печалба, базирани на данните на Refinitiv.

Това е първата нетна загуба на автомобилния производител, след като промени счетоводния метод през 2011 г. И въпреки че продажбите се покачиха с 5% до 25.67 трлн. вона (22.72 млрд. долара) през тримесечието, оперативната печалба падна с 35% до 501 млрд. вона (443.4 млн. долара).

Това е и шестият пореден спад на годишната нетна печалба на Hyundai, който заедно с Kia е петият най-голям производител на автомобили в света.

Hyundai и Kia пускат 12 нови модела, продажбите растат по-слабо от очакваното

Hyundai и Kia пускат 12 нови модела, продажбите растат по-слабо от очакваното

Двете марки с проблеми на американския и китайския пазар

Hyundai обвини слабостите във валутите на нововъзникващите пазари и нарастващите инвестиции, както и еднократните разходи като корпоративните данъци за слабите резултати, но очаква рентабилността да се подобри през тази година, с помощта на новите модели.

Продажбите на Hyundai в Китай спаднаха с 23% през четвъртото тримесечие, изоставайки от по-широкия пазар. През цялата година компанията продаде 790 000 автомобила в страната - значително под целта й от 900 000. 

Цифрата е почти колкото най-слабите й продажби от 6 години - 785 000 коли през 2017 г., когато дипломатически спор на Сеул с Пекин повлия негатвно на настроенията на потребителите относно корейските продукти. Общият капацитет на Hyundai е 1.65 млн. автомобила в Китай.

Печалбата на Hyundai намалява

Печалбата на Hyundai намалява

Защо?

Неговото китайско съвместно предприятие може да е претърпяло загуба през четвъртото тримесечие спрямо година по-рано, казва Естер Йим, анализатор в Samsung Securities.

"Печалбите на Hyundai ще се възстановят тази година след дъното. Но въпросът е силата на възстановяването, което се очаква да бъде слабо", отбелязва тя.

"Очаквам приходите да пропуснат пазарните прогнози отново тази година, тъй като намаляващото търсене и нарастващата конкуренция затрудняват Hyundai да прехвърли по-високи разходи за нови превозни средства на клиентите", обяснява експертът.