Деветият старт от програмата на европейското първенство по рали ще бъде страшно труден, информира сайтът bgnrc.info. Такова е мнението и на двамата български пилоти – Димитър Илиев (БАМС) и Крум Дончев (Приста Ойл Рали Тим), часове преди старта на суперспециалния етап Порто Карас (5,83 км) тази вечер в Гърция.

Вторият ден ще се превърне в истински макадамов кошмар. Ето какво споделиха двамата водещи български пилоти преди старта на ЕЛПА Рали Халкидики:

Димитър Илиев (БАМС, Мицубиши Лансър Ево 9), победител в 32-ото издание на гръцкия старт през 2006 г. и трети в класирането на шампионата за минялия сезон: "Тренировките минаха нормално, но макадама наистина е ужасен. Два пъти съм бил на трасетата на Акрополис, но това наистина надминава всякакви очаквания. Колата лесно може да бъде строшена, кара се много бавно. В същото време асфалтовите етапи от първия ден са много добри, дълги, с добра настилка. Както обаче предвиждам, тук нещата ще бъдат свързани с втория ден и това, кой ще оцелее до финала. Ще заложа на етапите утре и на сигурно преминаване на шестте макадамовите отсечки в неделя."

Крум Дончев (Приста Ойл Рали Тим, Мицубиши Лансър Ево 9), европейски вицешампион за 2006 г.: "Надявам се, че направихме добри записки, смятам, че опознаването на трасето мина успешно за нас. Макадамът е много тежък, направо си е чупикола. Не съм правил сметки къде ще карам по-силно, още повече, че нямам представа какво ще бъде времето в дните на ЕЛПА Рали Халкидики. При всички положения това ще бъде много трудно състезание за всички стартиращи екипажи."

Преди надпреварата Димитър Илиев е на втора позиция в шампионата (43 т.), изоставайки на 12 т. от испанеца Енрике Гарсия Охеда (Пежо 207 Супер 2000) и изпреварвайки с 3 т. Симон Жан-Жозеф (Фр, Ситроен С2 Супер 1600).

От общо деветте екипажа, заявени за европейския шампионат отсъстват трима от потенциално опасните за българина пилоти – водачът в класирането Охеда, Николай Вуйо (Фр, Пежо 207 Супер 2000, 34 т.) и Андреа Навара (Ит, ФИАТ Абарт Гранде Пунто Супер 2000, 27 т.).

Най-интересното за възстановеното на етапите на Халкидики ЕЛПА Рали е, че в първия си ден (7 скоростни етапа, 110.79 км, обща дистанция – 469.72 км) е върху асфалт. Неделният ден пък е изцяло върху макадам (6 отсечки, 44.86 км, обща дистанция – 104.09 км). Може да се предположи, че това е една от причините за отсъствието на част от лидерите.