Тридесет и седем екипажа ще стартират днес в осмото рали от шампионата на България по автомобилизъм в балканското градче Твърдица. Едноименното състезание, което се провежда за трета поредна година, практически трябва да реши въпросите за титлите в три от класовете.

В отсъствието на Димитър Илиев (БАМС, Мицубиши Лансър Ево 9) битката за първото място в генералното класиране най-вероятно ще се води между четирима пилоти - Крум Дончев (Приста Ойл Рали Тим), Ясен Попов (ОMV Рали Тим), Стефан Добрев (Унигруп) - тримата с модификации на Мицубиши Лансър, както и пилотът на
Мелексис-Рено Румен Дунев (Рено Клио Супер 1600).

Който и от тях да е победител в неделя след обед, въпросът за титлата в генералното класиране (също и за тази в клас N4) ще остане да се решава в София, в последното за годината рали - Виктори. В момента Илиев води на Дончев с 84:64 т. и евентуална
победа в Рали Твърдица на Дончев ще намали разликата до по-малко от 10 т. Още по-критичен за миналогодишния първенец ще се окаже авансът в клас N4, ако пилотът на Приста Ойл Рали Тим завърши като първенец в този старт от шампионата.

В същото време Румен Дунев и навигаторът му Христо Христов почти са си осигурили титлата в клас А6. Двамата водят на екипажа на OMV Рали Тим Вилхелм Кънчев/Петър Петров (Пежо 206 Супер 1600) със 17 т., които практически не могат да бъдат
заличени дори и Кънчев да завърши като победител, а Дунев да е след 8-о място.

"Ние не се интересуваме от първото място в класа, а от представяне, което да ни донесе подобряване на позицията в генералното подреждане за годината", заяви Румен Дунев преди старта.

Като се има предвид конфигурацията на трасето (тесни пътища с много завои), десетте скоростни отсечки (обща дължина от 107 км) дават повече предимство на Рено-то пред японските Мицубиши. Очаква се Рали Твърдица да определи първенците в още два класа - N3 и N2. В първия клас лидерът е екипажа на Игнат Исаев/Милен Илиев (Юве и Ко Рали Тим, Рено Клио Спорт), чиято разлика с вторите в подреждането - варненските братя Атанасови (ТОМЕ Рейсинг, Хонда Сивик Тайп R) е 16 т. (63:47).

"За мен възможностите да спечеля шампионата са чисто теоретични, затова и по-важното е да внимавам за атаки от страна на Иван Ганчев", обяснява ситуацията Йордан Атанасов.

Съперникът му и претендент за второто място от GР Рали Тим Иван Ганчев е на 11 т. след варненеца и разликата е напълно преодолима, ако Атанасов не завърши, а Ганчев спечели в класа си. В неделя евентуално ще стане ясно и дали Тихомир Стратиев (Марина Моторспорт, Ситроен Саксо, 60 т.) или 24-годишната
софийска художничка Екатерина Стратиева (Астра Рейсинг Тим, Ситроен Саксо, 53) ще е шампион в най-малкия клас за 2007 г.

Шансовете и на двамата са еднакво големи, но докато за Стратиев това ще е първата титла, то Стратиева може да стане притежателка на две корони от един сезон. В средата на август та повтори успеха си от 2006 г. и спечели първото място в N2 от скоростния планински шампионат. Днес състезанието стартира с 4 скоростни етапа (38.04 км), а общата дължина на прехода е 74.23 км.