Фернандо Алонсо направи първи тестове за Рено на пистата „Херес", след което разказа за впечатленията си от свършената работа и поведението на колата. Двукратният световен шампион кара болида на Рено от миналия сезон.

- Фернандо, с какво се занимавахте, след като договорът ви с Рено бе официално обявен?
- Нова година посрещнах със семейството ми и приятели в Испания. През останалите дни бях в Швейцария, където тренирах за добра физическа форма. В това време на годината обикновено провеждам интензивни тренировки за укрепване на мускулатурата.

- Как тренирате?
- Много е важно през зимата да поддържаш добра физическа кондиция, защото така няма да имаш проблеми по време на сезона. Разбира се, леки тренировки има и между отделните състезания, но най-важната работа за добрата физическа форма се върши сега. Основното, което правя, е да плувам, а след това се натоварвам и във фитнес.

- Какви три желания бихте искали да станат реалност през 2008 година?
- Първо, да съм здрав, както аз, така и семейството ми. Второ, щастие и успехи в живота. Трето, пожелавам си успешен сезон и нека всичко, което искаме в екипа на Рено, да го постигнем.

- Миналата година по много причини бе скандална както за вас - лично, така и за Формула 1 - като цяло. Какво очаквате от новия сезон?
- Всичко за мен е нормално. На старта на всеки сезон аз се старая да реализирам своя потенциал. Уверен съм, че в тима на Рено мога да постигна голям успех, защото сме доказали, че като екип можем много. Ще дам всичко от себе си за отбора, защото знам, че и другите хора в тима ще направят същото. Нашият подход към състезанията винаги е бил такъв.

- Направихте първи тестове за Рено. Какви чувства изпитвате, след като отново сте част от тима?
- Чувствам се приятно. След като облякох гащеризона на тима, ме налегнаха хубави спомени и с оптимизъм гледам в бъдещето! Отборът има нови разкраски и затова направих нов дизайн на цветовете на шлема ми. Единственото, което ни липсва към този момент, е новата кола!

- Какви са ви впечатленията от първите тестове за Рено. Какви цели си поставяте?
- Нямам конкретни цели към момента. Главната задача на тези тестове е да привикна към управлението на колата без електроника.

- Сезонът ще е ново приключение за вас в Рено или нова глава в стара история?
- Смятам, че и едното е справедливо, и другото. Отборът е доста променен в сравнение с този, който напуснах в края на 2006-а. Доста добри неща са се случили в екипа, така че мога да обобщя, че ме чакат нови приключения в нов тим. От друга страна не е възможно да забравя тези шест години, които бях в Рено.

- Много неща се написаха за вашите взаимоотношения с партньорът ви в Макларън Люис Хамилтън. Какво впечатление имате от работата на Нелсиньо Пикет? Как виждате сътрудничеството си през 2008-а?
- Много пъти съм казвал, че голяма част от писанията за нас бяха откровена инсинуация. Определено се тиражираха доста лъжи, но аз разбирам това, защото в противен случай вестниците няма да се продават. С Нелсиньо все още не се познавам много добре, но ми изглежда нормален, приятен партньор, който иска да получи удоволствие от участието си във Формула 1. Нелсиньо е като Бътън, Трули, Физикела, Монтани и Макниш, с които съм бил партньор преди. С всеки от тях всичко бе нормално и сме приятели и сега. Не смятам, че през 2008 година ще имам проблеми, с когото и да било. Флавио Бриаторе умее да се справя с такива ситуации.

- Как върви работата над новия болид на Рено - R28? Какво очаквате от колата?
- Видях определени данни, но е рано да се говори конкретно. На презентацията всички казват, че очакват добро бъдеще, но нека почакаме до първите тестове.

- Как премина първият ден от тестовете. Какви впечатления имате от колата?
- От доста време не бяха карал кола от Формула 1 и с нетърпение очаквах тези тестове. За първи път карах болид без тракшън-контрол. В началото бях доста внимателен, но след се отпуснах, а накрая даже и малко рискувах. Целият ден мина добре.

- Какво е усещането от карането на болид без помощната електроника? Какво е различното от гледна точка на пилота?
- Радикални промени няма. Сега много зависи от умението на пилота да намери своя предел на възможностите, да адаптира своя стил на каране към новите условия. До началото на сезона ще трябва да свикнем с това. Мисля, че след две три състезания ще забравим, че през миналия сезон сме използвали тракшън-контрол.