Статистиката сочи, че след провал на националния отбор винаги има отлив на публика. Така например след загубата от Шотландия с 0:1 през 1987 г. в квалификациите за Евро-88 националите напълват "Васил Левски" до края едва пет години по-късно - на 9 септември 1992 г., когато бием Франция 2:0.

След САЩ-94 на пълен капацитет се играят квалификациите с Уелс (3:1) и Германия (3:2). Раздорите в тима след Евро-96 водят до нов отлив на публика, която се завръща в 50-хиляден състав в решаващия мач с Русия (1:0) от квалификациите за Мондиал-98 през есента на 1997 г. Заради ремонта на "Васил Левски" националите играха до 2002 г. в Бургас, на Герена и "Българска армия".

Пълни трибуни имаше само в двубоя с Дания (0:2) през есента на 2001 г., преди чехите да ни бият 6:0 в Прага. След отварянето на "Васил Левски" имаме още шест мача пред пълен стадион.

Националният отбор на България и днес най-вероятно ще играе на полупразен стадион. Двубоят срещу Кипър от квалификациите за Мондиал 2010 е тази вечер от 18 часа, но 40-хилядният капацитет на "Васил Левски" вероятно няма да се напълни и до половината.

Само шест мача пред пълни трибуни
Статистиката сочи, че от завършването на ремонта на националния стадион през 2002 г. досега трибуните му са били пълни само в шест мача на българския тим. Това са двубоите с Хърватия (2:0, 2002 г.), Белгия (2:2, 2003 г.), Швеция (0:3, 2005 г.), Хърватия (1:3, 2005 г.), Холандия (1:1, 2006 г.) и Италия (0:0, 2008 г.). Има още няколко мача с посещаемост в рамките на 20 000- 30 000 души, а всичко останало е пред камерна аудитория.

Скъпи билети

За мача с Кипър една от причините са прекалено високите цени на билетите за секторите "А" и "В", които са съответно по 15 и 10 лв. Въпреки че в Европа това са едни от най-евтините пропуски за мачове на национален отбор, у нас зрителите са навикнали да гледат футбол от хубави места срещу 2-3 лева. Сметките показват, че БФС пуска скъпи билети, без дори да печели нещо съществено от това. Данните за периода 2006 - 2008 г. показват, че от 20 235 млн. лв. приходи на съюза, едва 10% от тях са постъпили от продажба на билети.

Лош маркетинг

Другият проблем възниква от лошото маркетиране на футболните срещи на националния отбор. В повечето страни от Западна Европа договорите за тв-правата на националните отбори се сключват по такъв начин, че телевизията се задължава да осигури рекламно време за самия отбор. В дните преди всеки мач се пускат клипове в най-гледаното време преди вечерните спортни новини. В тях националите призовават зрителите да отидат на стадиона и да подкрепят страната си. В Англия например феновете се вдъхновяват с послания като "Всички с Англия по пътя към Световната купа!".

В Ирландия за мача с България беше дръпната такава пропаганда по държавната телевизия RTE, че на "Крок Парк" се събраха над 60 000 зрители с билети от по 50 и 70 евро, макар че футболът в страната се конкурира с местните гаелически спортове и ръгбито.

В Сърбия маркетинговата агенция "Плави, плави" има специална програма за привличане на публиката. По държавната телевизия RTS вървят клипове с послания като "Цялата нация - репрезентация!" ("Цялата нация - национален отбор!"), а капитанът на репрезентацията Деян Станкович е записан как призовава феновете. В други страни по улиците се поставят билбордове с реклама на футболната среща. Докато в София няма дори и един афиш за двубоя България - Кипър.