Световният съвет на ФИА е одобрил официално новата системата за определяне на шампиона при пилотите във Формула 1 от 2010 година, разкриха сензационно медиите на Острова. Системата позната още като "победителят взима всичко" беше отхвърлена след бурни протести от страна на отборите и ФОТА, преди началото на сезон 2009, след като Бърни Екълстоун искаше да я въведе още от тази година.

През март от ФИА обявиха, че ще се консултират пак с тимовете, но сега от документите и решенията на Световния съвет от миналата седмица става ясно, че новата система вече е одобрена официално. Шеста точка от решенията на Съвета гласи: "титлата при пилотите ще се дава на този състезател с най-много първи места".

Тази подробност от спортните правила за сезон 2010 година е пропусната от медиите миналата седмица, защото решението не е било подчертано в огромния списък с промени за 2010 година. Документите на ФИА са с големина от няколко десетки страници.

ФИА също така потвърждава, че пилотите участващи в третата фаза от квалификацията вече ще могат да зареждат колите си с гориво преди състезанието. Сега това право имат само пилотите от 11-то до последно място на старта. Както е известно, от сезон 2010 година презареждането с гориво по време на състезания се забранява.

Така познатата система с точки няма да определя вече шампиона (10,8,6,5,4,3,2,1 според класирането на финала в топ 8 на всеки старт) и през 2010 година броят на победите ще е определящ за титлата при пилотите. Тези точки все пак ще се дават, за да се определят останалите места в класирането. Решенето на ФИА означава на практика, че пилот с повече точки може да не стане световен шампион, ако има по-малко победи от своя конкурент.

ФОТА и отборите искат разликата в точките между първия, втория и третия на финала да е по-голяма и победата да има повече стойност и предлагат победителят във всяко Гран при да прибавя по 12 точки, вторият - 9, а третият - 7. Местата от четвърто до осмо пък да носят съответно 5, 4, 3, 2 и 1 точка. За сега не ясно дали има промени в системата за класирането при конструкторите.