Макс Верстапен постигна първата си победа през този сезон, след като успя да триумфира в Гран При на Япония, изпреварвайки фаворитите от Макларън - Ландо Норис и Оскар Пиастри. В състезанието, където динамиката беше висока до последната обиколка, пилотът от Ред Бул показа своята класа и концентрация.
Точно извън Топ 3 остана пилотът на Ферари Шарл Льоклер, чийто болид не разполагаше с необходимата мощност, за да се конкурира с британския тим. Зад монегаска позиция на финалната класификация се наредиха и Джордж Ръсел и Кими Антонели, представящи болидите на Мерцедес.
Състезанието на "Сузука" премина без сериозен дъжд - фактор, който предотврати типичните катастрофи в надпреварата. На стартовата линия нямаше размяна в челото, като Макс Верстапен поведе пред пилотите на Макларън. Зад топ 3, Шарл Льоклер не можа да се състезава с Ландо Норис и Оскар Пиастри, поради проблеми с гумите.
В пета обиколка Люис Хамилтън успя да изпревари Исак Хаджар, което му позволи да се качи от 8-мо на 7-мо място. Междувременно, пилотът на Мерцедес Джордж Ръсел се приближи до Льоклер, докато Верстапен успяваше да запази дистанцията спрямо Норис.
От 20-ата обиколка започнаха боксовете на лидерите. През тази обиколка Джордж Ръсел посети бокс за смяна на гумите, а в следващия тур и Оскар Пиастри се включи в стратегическата схема. Верстапен и Норис смениха гумите си в 22-ата обиколка. При излизането, британецът опита да изпревари Верстапен, преминавайки през тревата на изхода, но без да установи контакт.
Кими Антонели и Люис Хамилтън поведоха колоната, тъй като не влязоха в боксовете веднага. Хамилтън завърна седмицата си в 31-ата обиколка, като се върна на трасето на 7-мо място, след което младият пилот на Мерцедес смени гумите си една обиколка по-късно.
В 39-ата обиколка разликата между лидера Верстапен и третия Пиастри бе само 2,2 секунди - предизвикателство, което можеше да породи размяна на местата, тъй като австралийският пилот от Макларън имаше по-добро темпо. Въпреки това, обменът не се осъществи и в крайна сметка Верстапен удържа майсторски победата.
Единствената промяна в Топ 10 от стартовата решетка до финала бе изпреварването на Люис Хамилтън спрямо Исак Хаджар - седмикратният световен шампион завърши 7-ми, а пилотът на RB застана на 8-мо място. Топ 10 допълниха Алекс Албон и Оливър Беърман.
iliev_72
на 06.04.2025 в 14:16:38 #1Кога ще си наемете журналист който разбира от моторните спортове ?1 Отново дилетантска статия !