Пилотът на Brawn GP Дженсън Бътън спечели първия старт от сезона във Формула 1 на пистата "Албърт парк" в Австралия.
Победата на британския пилот е историческа, защото това е първо състезание за във Формула 1 за новия отбор Brawn GP.
Втори в Мелбърн остана съотборникът на Дженсън Бътън - Рубенс Барикело. На трето място финишира пилотът на Тойота Ярно Трули.
Световният шампион Люис Хамилтън финишира четвърти. Точки от старта на "Албърт парк" взеха още Тимо Глок, Фернандо Алонсо, Нико Розберг и новакът Себастиен Буеми.
Вицешампионът от миналия сезон Фелипе Маса и съотборникът му във Ферари Кими Райконен отпаднаха от състезанието малко преди края.
3 обиколки преди финала надпреварата напуснаха и Себастиян Фетел и Роберт Кубица, които се бореха за втората позиция. При атака на Кубица двамата пилоти се удариха и разрушиха болидите си, от което последваха инциденти, които ги извадиха от състезанието и предизвикаха излизането на кола за сигурност на пистата.
Победата в Австралия е втора в кариерата на Дженсън Бътън във Формула 1.
Следващият старт от календара е другата седмица на пистата "Сепанг" в Малайзия.
Междувременно стана ясно, че британският милиардер сър Ричард Брансън, собственик на компанията Virgin - спонсор на Brawn GP, смята да преименува отбора на Virgin GP.
"Не мисля, че името Браун е подходящо. Всички знаят, че Рос е велик инженер, но не мисля, че отборът има конкретна полза от това име" обяви Брансън.
Крайно класиране:
1 Дж. Бътън Brawn GP 1:34:15.784
2 Р. Барикело Brawn GP + 0.807
3 Я. Трули Toyota + 1.604
4 Л. Хамилтън McLaren + 2.914
5 Т. Глок Toyota + 4.435
6 Ф. Алонсо Renault + 4.879
7 Н. Розберг Williams + 5.722
8 С. Буеми Scuderia Toro Rosso + 6.004
9 С. Бурде Scuderia Toro Rosso + 6.298
10 Е. Сутил Force India F1 + 6.335
11 Н. Хайдфелд BMW + 7.085
12 Дж. Фисикела Force India F1 + 7.374
13 М. Уебър Red Bull + 1 laps
Отпаднали:
14 С. Фетел Red Bull + 2 laps
15 Р. Кубица BMW + 3 laps
16 К. Райконен Ferrari + 3 laps
17 Ф. Маса Ferrari + 12 laps
18 Н. Пикет Renault + 34 laps
19 К. Накаджима Williams + 41 laps
20 Х. Ковалайнен McLaren + 55 laps
waterwet
на 01.04.2009 в 20:35:11 #115Der Fuhrer, механичното добавяне на елемент върху готова вече кола ще доведе добър резултат ---------------- Реално, всичко си е по правилата, просто Браун са знаели предимството на така конструираните дифузьори и за да се предпазят от копиране, ги описват и представят като три детайла, единия, от които не е описан като съставна част от тях. Това е целия проблем. Иначе дифузьорите си отговарят по ВСИ изисквания. Бриаторе се усети и каза, че реално няма технически проблем, а доколкото има проблем той е повече административен - предвид, че е допусната умишлшна неточност по представяне на конструктивни елементи.
Der Fuhrer
на 01.04.2009 в 08:18:59 #114waterwet - дифузьорите до момента издържаха 3 проверки . Остана само една инстанция . След това , нищо не се знае . Не е сигурно , че механичното добавяне на елемент върху готова вече кола ще доведе добър резултат . Най-много да подрежат крилцата на трите отбора като ги забранят . Естествено спечелените точки ще останат . Помним историята с амиртисьорите на Рено . Колкото до Бриаторе ... не разбирам какво имаш предвид . Жалбата срешу дифузьорите е подадена от Ферари , Ред Бул и Рено . а от една евентуална забрана ще спечелят най-много Ред Бул и БМВ .
waterwet
на 31.03.2009 в 23:30:31 #113очаквано, всички нададоха вой за тия прословути дифузьори и другия старт май всички ще се оборудват. ------------------------------- Е, да всички ще се оборудват, но за момента Рос Браун ги "извози", понеже при представяне на детайлите на болида за одобрение от техн. комисия на ФИА е описал дифузьорите като три отделни детайла и спечели около два месеца пред прословутите ревльовци. Я тези същите мрънкала, като разбраха, че им трябва време да отреагират и предприеха кампания, която окончателно ги направи за смях в очите на средностатистическия фен. Май за момента само Бриаторе е решил да излезе с чест.
waterwet
на 31.03.2009 в 23:19:41 #112Racing fan, Сравни времената на две последователни години от 80-те и 90-те и ще забележиш за какви разлики става дума. Не може да се очаква спирачно усилие, когато двигателя е скопен и аеродинамиката е превъзхождаща концепция. Преди се скъсваха да моделират аеродинамиката за да се приближават до мотора, който беше водещ, а сега мотора не пее в хора и оттам логично спирачното усилие да е много занижено. Поразтърси се в нета, да прочетеш кой е основния проблем, с който се сблъскват новобранците във Ф1 (или по-скоро беше)!? Постоянно давам пример с Червената вода на СПА.
Racing fan
на 31.03.2009 в 22:35:22 #111Защо трябва да спираш и да сваляш предавки,ако гумите ти държът? И как се кара на по-високи предавки ис по-малко спирачно усилие,а средната скорост е същата? Матео е прав.Помисли какво иска да ти каже.
waterwet
на 31.03.2009 в 21:20:39 #110mateo, ази год са 1.27.4 и 1.27.7. тоест без никаква разлика -------------------------- Да, ама със сликове и много стабилна предна ос, т.е. най-стабилната от всякога. Скопеният мотор компенсира нестабилната задница. А относно вземането на завой на п-ниска предавка говори предимно за спирачки, като следствие от много висока скорост и зверско, ама зверско спиране, такова, каквото има само в Ф1 (или по-точно имаше).
Der Fuhrer
на 31.03.2009 в 19:52:53 #109neznae6t - не е излязло цялото съобщение . Имах предвид да ми оставиш в пощата някакъв тел. за връзка .
neznae6t
на 31.03.2009 в 09:29:51 #108Ще го имам предвид, до петък ще са ясни нещата. ;)
Der Fuhrer
на 31.03.2009 в 08:42:50 #107Е, ако ми позволиш, бих те перефразирал - А , да нещо гнойно най-вероятно -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Позволено да ти е
waterwet
на 31.03.2009 в 00:41:58 #106загадка е обаче отбор официално обявил фалит след 2 месеца да има такова предимство пред всички останали.... --------------------- Да и предвид свършената работа по болида за тази година, предимството му е учудващо малко. А не забравяй и двигателя на Мерцедес, който по характеристики е най-близък до хондовия. Само че хондовия не могат да го скопят толкова успешно. За първи път в живота си гледам състезание от Ф1, в което могат с огромен успех да се включат и посредствени пилоти. Тия болиди влизат на 5-та в завои, които до скоро се вземаха на 2-3-та. Най-голямата разлика м/у Ф1 и всички други автомобилни състезания, спирачното усилие, веч почти го няма. Плюл съм им на правилата и на чудото.
waterwet
на 31.03.2009 в 00:31:50 #105Алонсо, ако че ми е любимец - с какво ще наказва? С кадифена ръкавица или с емблемата на клит_ра?
waterwet
на 31.03.2009 в 00:27:50 #104Der Fuhrer, Само едно не мога да разбера . Какво толкова е направил .А , да нещо гениално най-вероятно ------------------- Е, ако ми позволиш, бих те перефразирал - А , да нещо гнойно най-вероятно
Der Fuhrer
на 31.03.2009 в 00:13:45 #103neznae6t - qkudza2005@abv.bg .
Didogun
на 30.03.2009 в 22:23:32 #102Кардинални мнения все още са неуместни. Нека да се произнесат умните глави относно прословутите дифузьори, ше ги пускат ли, ше ги забраняват ли... Ясно е, че компота в момента е голям и кой какви шансове има в тоя шампионат трудно може да се прогнозира.
mateo
на 30.03.2009 в 21:52:50 #101Кайзер, брех Хамчо великия СШ, дето още оттекват ебавките кога едва не си затри титлата в последния завой ултрагероичното му постижение да победи Маса и да стане поредния Хил по измислен шампион от миналогодишния не знам да е имало... дори да не броиме милостините от Тойота и Глок, без които Църньо трябваше да влезе в психиятрията ....потвърдено най-официялно и от Уитмарш новия шеф на стрелите трябва да изрова материяла в които от Мак благодарят на Тойота за спасяването на Хамилтън от психятър
mateo
на 30.03.2009 в 21:43:12 #100Кроска, пак си се поразвълнувал неведнъж съм споменавал, че ще се радвам Алонсо да печели всяко състезание, ако не, пак ми е приятно да следя спорта. ясно е че ще дойде времето когато Алонсо ще доминира, когато не ти завиждам какво ще ти е предвид емоционалното ти състояние като цяло а за следващото състезание, ако Рено сложат това онова от Браун ГП, оаквам победа
mateo
на 30.03.2009 в 21:23:49 #99очаквано, всички нададоха вой за тия прословути дифузьори и другия старт май всички ще се оборудват. загадка е обаче отбор официално обявил фалит след 2 месеца да има такова предимство пред всички останали.... според мен ще се оформят поне 4 отбора атакуващи титлите. надявам се в това число да е и Рено. Алонсо взе много ценни точки , а този сезон всяка точка ще е решаваща
Racing fan
на 30.03.2009 в 17:12:33 #98Аз лично предпочитам да легализират дифузьорите,зарадо по-голямата интрига. Мак и Ферари много по-лесно ще се върна в играта,отколкото Браун,Тойота и Уилямс,ако забранят този елемент.
Didogun
на 30.03.2009 в 17:06:52 #97Кубица има КЕРС. Просто при другите хора това се нарича нос...
Racing fan
на 30.03.2009 в 16:40:57 #96А Кубица няма и КЕРС