Залогът от 2.5 милиарда долара, който компанията CVC Capital Partners направи с купуването на правата върху Формула 1, изглежда губещ с оглед на очертаващата се тежка финансова ситуация.
Още преди първия старт на най-гледаната автомобилна надпревара в Мелбърн е ясно, че ВИП гостите за някои състезания ще отбележат 80% спад заради икономическата криза, коментираха от туристическата агенция LSA, която се занимава с резервациите на хотели за спонсорите и гостите на 20-те отбора. Досега компанията искаше до 3940 долара за ВИП пакет за състезание, което позволяваше на различни компании да забавляват свои гостите си с атракции като среща със световния шампион Люис Хамилтън.
Шефът на LSA Линдън Свейнстън заяви, че заявките за хотели са спаднали с 80% за Гран при на Барселона на 10 май и с 50% за Монако на 24 май. "Шефовете не искат да бъдат забелязани да си живеят живота в Монако, докато в същото време вървят уволнения на персонала", коментира Свейнстън.
Базираната в Лондон CVC ще трябва да почака по-дълго, за да си върне инвестициите, които направи през 2006 г., заяви Том Канън, професор по спортен бизнес в Университета в Ливърпул за агенция "Блумбърг". "CVC няма да може да продаде своя дял във Формула 1 в настоящата ситуация. Това е изразено консуматорски спорт, който не е актуален в съвременната ситуация", коментира Канън.
Формула 1 се опитва да намали разходите, докато спонсори като Credit Suisse и автомобилните производители се опитват да оптимизират разходите на своите отбори. CVC обаче ще загуби най-много - компанията взе 2.5 милиарда долара заеми, които трябва да се платят до 2014 г. През 2006 година продажбите вървяха добре с разширяването на географията в посока Китай и Средния Изток. Сега обаче ситуацията се промени.
Цената на облигациите на CVC загуби 38% от стойността си и вече се търгува на 50% от номинала, според Markit Group. Понижението е по-голямо от средния спад на индекса iTraxx LevX, който следи движението на високорисковите облигации в Европа.
Все пак Формула 1 може да разчита на дългосрочните договори за телевизионните права, които гарантират определен минимум от приходи.
Промоутърът на Формула 1 Бърни Екълстоун твърди, че очаква малки промени в приходите в сравнение с периода 2003-2006 г. През тези четири години шампионатът отбеляза 42% ръст. "Приходите ни ще бъдат същите. Може би в бъдеще ще трябва да направим някои корекции", заяви по този повод Екълстоун.