Nestle съобщи, че ще плати 7,15 милиарда долара на Starbucks за правото да продава кафето на компанията. Швейцарският гигант, който вече притежава брандове като Nescafe и Nespresso, ще има право да продава кафе от Starbucks - част от бизнеса, който в момента генерира два милиарда долара годишни продажби.
Сделката означава за потребителите най-вече, че собствениците на кафе-машини Nespresso ще могат да си закупуват капсули кафе от Starbucks за вкъщи, коментира BBC. Името на Nestle няма да се появи до това на Starbucks, но сделката може да помогне на швейцарския гигант да подсили бизнеса си в САЩ.
Главният изпълнителен директор на Starbucks Кевин Джонсън посочи, че "сделката ще донесе изживяването Starbucks до домовете на милиони хора по света".
Споразумението ще трябва да бъде одобрено от регулаторите и се очаква да бъде финализирано през лятото. Около 500 служители на кафе-веригата ще се присъединят към екипа на Nestle.
Това е третата най-голяма сделка в 152-годишната история на Nestle. Швейцарската компания има нужда от малко помощ, след като през 2017 година продажбите нараснаха с най-бавен темп за последните две десетилетия.
Акциите на Starbucks повишиха цената си с по-малко от един процент в Ню Йорк. Компанията заяви, че ще използва средствата от сделката за забързване на процеса по обратно изкупуване на акции. Цената на книжата на Nestle се повиши с 1,8% в Цюрих, като от началото на година те изтриха седем процента от стойността си.