Световният лидер в производството на храни - швейцарската компания Nestle, планира да инвестира 4,6 милиона лева в бизнеса си в България до края на годината. По-голямата част от тези пари ще бъдат вложени в иновации и разработване на нови продукти. През изминалата година вложенията на дружеството у нас са били в размер на 6 милиона лева, а от влизането на българския пазар през 1994 година общо те се изчисляват на 260 милиона швейцарски франка.

Това стана ясно по време на официалното представяне на финансовите резултати на групата и на българското подразделение днес.

"За 2017 година близо 50 на сто от инвестициите са били също за иновации и нови продукти", коментира по време на събитието Мариан Маринов, който е мениджър финанси и контрол за "Нестле България".

"Нашият най-голям бизнес продължават да бъдат напитките и по-конкретно кафето. Един от най-големите ни пазарни дялове е с продуктите Nescafe 3 в 1, Dolce Gusto, Nescafe и други", допълни още той.

За 2017 година компанията у нас отчита продажби в размер на 258 милиона лева, което е с близо милион повече от предходната. Печалбата на дружеството за периода възлиза на 23,3 милиона лева. За първите четири месеца на настоящата година реалният ръст е от 4,6% до 54 милиона лева печалба.

"Растем в категориите кафе, кафе на капсули, както и в сегмента на продуктите за домашни любимци", заяви още Маринов.

Какво точно произвежда Nestle в България и кои са основните пазари за износ?

"Нестле България" има една производствена база в страната, която се намира в София. Там са заети повече от 670 служители, които произвеждат над 1000 продукта. Основният от тях, който се прави в България, е Kit Kat. От около 15 000 тона годишно производство 90 на сто са именно на тази марка шоколадови изделия.

"В Европа има 3 фабрики за Kit Kat - във Великобритания и Германия, където се прави оригиналният продукт. Тази в София е центърът за иновации и реновации", обясни директорът на производството у нас Сара Вуйтене.

Освен Kit Kat в страната се правят още напитки, най-вече такива от кафе, кулинарни продукти от марката Maggi, шоколадови, включващи специализираните за нашия пазар "Мура", "LZ" и "Житен дар" и продукти за детско хранене. В гамата от марки влизат още храните за домашни любимци, като Felix и Friskies, зърнените храни Nesquik и Fitness, както и т.нар. група на "Нестле Professional" с Nescafe Algeria, Buondi и други.

Снимка 352437

Източник: Нестле България

Най-големи ръстове на продажбите има освен в категорията на кафетата, при които компанията е лидер у нас, както и при храните за домашни любимци, където е втора с 23,3% пазарен дял по стойности. При шоколадовите изделия Neslte е втора, като пред нея е другият гигант в индустрията Mondelez.

"От 15 000 тона годишно производство 12 483 тона са за износ, като основните пазари са Великобритания, Германия, Полша, Франция и Украйна", каза Вуйтене.

По нейните думи само във фабриката в България средно на година за последното десетилетие се инвестират по 2,8 милиона лева в разработването на нови продукти.

Снимка 352436

Източник: Нестле България

Nestle планира експанзия в четири направления до 2020-а

"Плановете ни са до 2020 година да положим усилия за растеж в области, които до сега отчитат сериозен ръст. Определени от борда на директорите на групата като такива са кафето, храните за домашни любимци, храните за деца и водата", заяви по време на събитието изпълнителният директор на "Нестле България" Емануел Артур.

"Компанията поема ангажимент за ръстове между 4 и 6% до 2020 година", заяви още той, след като посочи, че оперативната печалба за изминалата 2017 година е била 50,6 милиарда швейцарски франка, а оборотът - 89,8 милиарда франка.

"Всеки ден 1 милиард продукти на Nestle се продават по света, а най-голям пазар е зона Америки, следвана от Европа, където тя е компания номер 2 по пазарна капитализация", посочи още Артур.

По неговите думи компанията ще продължи да развива стратегията си за предлагане на продукти с по-добър хранителен профил. През последните няколко години групата обяви, че намалява съдържанието на захар в редица свои продукти.