Докато Илън Мъск бърза да завърши строежа на най-голямата фабрика за батерии в света в пустинята Невада, Китай е готов да го задмине.
Китайските компании планират да построят допълнителни предприятия с капацитет да произведат батерии за повече от 120 гигаватчаса на година до 2021-а година, според доклад на Bloomberg Intelligence. Това количество ще е достатъчно, за да осигури батерии за около 1.5 милиона Tesla Model S превозни средства или 13.7 милиона Toyota Prius Plug-in Hybrids за година.
За сравнение, когато бъде окончателно завършена през 2018-та година, фабриката на Tesla ще произвежда продукция с общ капацитет до 35 гигаватчаса на година.
Литиево-йонните батерии се използват отдавна в смартфоните, лаптопите и други персонални електронни устройства, но търсенето им се предвижда да избухне в следващите 5 години заради разцвета на електрическите превозни средства. Друга причина е инсталирането на огромни системи за съхранение на произведената възобновяема енергия от енергийните компании, за да се намали нейната несигурност.
Тесла е произвела почти 84 000 превозни средства през 2016-та година и планира да направи 500 000 през 2018-та година.
Мъск може и да строи най-голямата фабрика, но китайското правителство вече започна усилията си да увеличи пазарния дял на страната в тази област. Грубо пресметнато 55% от световното производство на литиево-йонни батерии е базирано в Китай, в сравнение с 10% в САЩ.
До 2021-а делът на Китай се очаква да нарасне на 65%, съобщава Bloomberg.
Като цяло капацитетът за производство на батерии в света се предвижда да се удвои и даже повече до 2021-а година до 273 гигаватчаса, от 103 днес. Това е голяма възможност и Китай няма намерение да я пропусне.
Не трябва да се отписва Tesla обаче, защото компанията планира да обяви до края на 2017-та година местоположението на до 4 нови фабрики. Също така има малко китайски компании за батерии, които индивидуално могат да се мерят с производството на Tesla.
По-рано тази година, правителство в Пекин представи плана си да подкрепи производителите на батерии, за да помогне на индустрията да узрее. Инициативата върви ръка за ръка с плана да има 5 милиона електрически автомобили в Китай до 2020-та година.