Миналата седмица правителството в САЩ забрани пренасянето на големи електронни устройства, като лаптопи и таблети, с полети от 10 летища в големи мюсюлмански държави. Властите в Щатите тогава обясниха, че това са мерки за засилване на сигурността и за ограничаване на опасността от потенциални терористични атаки.

Безспорно това ограничение се превърна в удар за водещите авиолинии от Близкия изток, като някои от тях са лидери на пазара. От друга страна обаче те дойдоха като подарък за европейските.

В списъка влизат три доста големи летища - тези в Дубай, Абу Даби и Доха. Те са хъбовете, гарантиращи успех за трите най-бързо развиващи се фирми в региона - Emirates, Etihad Airways и Qatar Airways.

Забраната в САЩ вероятно ще има сериозен негативен ефект за тези компании, като се има предвид, че те са предпочитани за пътниците, купуващи билети за бизнес класа, заради високото качество на предлаганите от тях услуги.

ЕК глоби 11 авиокомпании със €777 милиона за картел

ЕК глоби 11 авиокомпании със €777 милиона за картел

Вместо да се конкурират и предлагат по-изгодни услуги на клиентите

Малко бизнесмени обаче биха могли да си позволят да летят часове от Близкия изток до Щатите, без да могат да свършат част от работата си на борда. Наистина, смартфоните са позволени, но не винаги с тях може да се свърши всичко необходимо.

Все пак сравнително малък брой хора пътуват с Emirates, Etihad Airways и Qatar Airways от Обединените арабски емирства до Щатите, а повечето се прекачват там от Южна Азия или от Африка, пише Business Insider.

Директните полети от САЩ до региона не са много, а още повече те рядко се извършват от американски авиолинии. И тук се появява възможността за европейските компании. Преди експанзията на Emirates, Etihad Airways и Qatar Airways пътниците обикновено избираха прекачване на Стария континент, за да стигнат от Африка и Азия до Щатите.

Най-облагодетелствани от това бяха големите европейски авиолинии, като British Airways, Lufthansa, Air France и KLM. Експерти смятат, че забраната в САЩ може да накара повече хора да изберат да се прекачат в Лондон или Франкфурт за сметка на Дубай или Доха, когато идват от Индия или Китай, например.