Дори след известна подготовка и опит, много хора откриват, че една грешка на интервюто може да доведе до това работодателят да наеме някой друг за свободната позиция. Важно е да се знае какви биха могли да бъдат тези грешки, за да бъдат избегнати.
Тук са изброени 6 чести грешки, които хората правят по време на интервю за работа, които могат да струват мястото, според Entrepreneur.
Да говорите вместо да слушате
Проучвания разкриват, че хората прекарват 60% от разговора, говорейки за себе си. Дори по време на интервю, идеалният разговор трябва да се поддържа от двете страни, като кандидатът трябва да изчаква знаци от страна на интервюиращия, преди да започне да говори.
Ако сте от типа хора, които имат навика да говорят неконтролируемо, когато сте нервни, поемете дъх и слушайте. Не е нужно да доминирате разговора. Оставете това на човека пред вас и се опитайте да говорите по темата, като избягвате да споделяте повече от нужното.
Да лъжете
Въпреки че има знаци на езика на тялото, които подсказват, че някой мами, не всички хора имат умението да засичат лъжата. Това, което най-често ни издава, че лъжем са самите думи.
Когато разказвате фалшива история, шансовете да се объркате и да си противоречите са големи. Дори и ако успеете да не го направите, интервюиращият може да усети, че нещо не звучи както трябва и да ви отпише от списъка с потенциални кандидати.
Най-доброто решение на проблема е да отговаряте на въпросите възможно най-честно.
Източник: iStock
Неподходящо облекло
Облеклото, което изберете в деня на интервюто може да реши дали ще ви наемат или не. При запитване, 72% от мениджърите по наемане на хора казват, че това е една от най-големите грешки, които кандидатите могат да направят.
Оставете дънките и тениските вкъщи и инвестирайте в дрехи, които ви карат да изглеждате професионално, дори когато дрескодът на компанията е небрежен. Също така избягвайте тесни или оскъдни дрехи, които могат да изглеждат провокативно.
Мениджърите са склонни да реагират по-благоприятно на неутрални цветове като черно и тъмно синьо, а не ярки цветове или аксесоари, които разсейват вниманието.
Да отидете неподготвени
Различни изследвания са разкрили, че служителите, които са ентусиазирани за работодателите и работата, която вършат, са по-щастливи и продуктивни. Въпреки това, много хора, търсещи работа се задоволяват да работят за компания, с която не са много добре запознати. Преди да кандидатствате за дадена позиция, отделете време да проучите компанията и да решите дали искате да работите там.
Може да проверите каква е работната среда, какви продукти предлагат и какво е общественото мнение за тях. След като бъдете извикани за интервю, разучете по-надълбоко компанията, за да може да отговаряте по-информирано на въпросите.
Да приемете първата предложена заплата
Когато не сте работили известно време, може да е изкушаващо да приемете първоначалното предложение за заплата, дори когато то е в ниския диапазон. Проучвания сочат, че работодателите реагират по-добре при преговори за заплата, когато човекът насреща знае точно какво иска. Така не само имате по-голяма възможност да получите повече пари в сметката, но и може да спечелите уважението на началника.
Да не правите нищо след интервюто
След интервюто много кандидати решават да стоят и да чакат да звънне телефона, когато продължаването на кореспонденцията е съществена част от получаването на работата. Ако работодателят е в процес на чудене, този допълнителен имейл може да е това, което ще ви отличи от другите кандидати.
babaiaga
на 08.07.2017 в 18:43:48 #1Не знам от къде е преведен този текст, но в България важи. "Cлeд интepвютo мнoгo ĸaндидaти peшaвaт дa cтoят и дa чaĸaт дa звъннe тeлeфoнa, ĸoгaтo пpoдължaвaнeтo нa ĸopecпoндeнциятa e cъщecтвeнa чacт oт пoлyчaвaнeтo нa paбoтaтa. Aĸo paбoтoдaтeлят e в пpoцec нa чyдeнe, тoзи дoпълнитeлeн имeйл мoжe дa e тoвa, ĸoeтo щe ви oтличи oт дpyгитe ĸaндидaти." НЕ важи. Дори съм виждал обява, в която е написано как видите ли - "кандидати, които след интервюто звънят или пишат мейли да искат информация за процеса по подбор автоматично се изключват от списъка". Изобщо, 90% от нещата написани тук не са верни. Нека не забравяме какви са българските "бизбесмени", и какво е нивото им на интелект. Това, че някой му е дал пари и му казва какво да прави с тях не го прави "бизнесмен", и отивайки с костюм например той си казва "тоя па за какъв се мисли, на мен ми трябва работник той се накиприл като за сватба". В IT средите интервюиращите пък са на принципа "аз съм прав, всички други не са и нищо не знаят", така че воденето на разговор с него се обезсмисля. Относно първата предложена заплата - ами тя е и последна. Принципа е "ти трябва да си благодарен, че те наемам а не да мрънкаш още от сега за пари". На мен са ми звънели (подчертавам - на мен, а не аз да търся работа) с предложение за работа от една фирма. Това, при положение, че аз си имам работа и съм доволен от нея. Единственото, което би ме накарало да я сменя е поне двойна заплата. Та, питам аз секретарката, която ми звънна - "ОК, а каква заплата предлагате?" И в отговор получавам: "Ама може ли още от сега да мислите направо за пари, явно щом е така няма да можем да се разберем с вас". Ама, шундо - ТИ ме търсиш.... за кво да те питам, освен за пари?