Google, Apple, Amazon, Microsoft и Facebook са не само лидерите на технологичния свят, но и едни от най-големите компании в света. Взети заедно те са направили около 650 милиарда долара през миналата година и въпреки че са в една индустрия, източниците им на приходи са различни.
Инфографика на онлайн платформата Statista показва обаче, че нито една от тях не разчита за това само на един единствен източник.
От всички пет най-малко разделение има при социалната мрежа Facebook, като 98% от всичките й 40,7 милиарда долара приходи за 2017 година идват от дигитална реклама.
От друга страна най-малка зависимост от водещия източник на приходи има Microsoft. При нея 62 на сто от общо 90 милиарда долара за миналата година идват от софтуерния й бизнес.
Останалите три компании зависят повече от 80 на сто от основния си източник. В най-голяма степен това важи за Google, като 86% от нейните 110,9 милиарда долара през 2017 година са били генерирани от рекламния й бизнес.
Над 80 на сто е делът на приходите за Apple и Amazon от съответно мобилни устройства и онлайн търговия.