Японската корпорация SoftBank стана главният играч на индийския пазар за онлайн търговия. В ролята компанията слиза, след като инвестира солидна сума чрез технологичния си фонд във фирмата Flipkart, пише Business Insider.
Flipkart е най-голямата фирма за електронна търговия в Индия с около 37% пазарен дял, според оценките на индустрията.
Компанията потвърди сделката, но не каза колко точно SoftBank е инвестирала. Според скорошни публикации са вложени между 2.4 и милиарда и 2.5 милиарда долара.
Индийският търговец вече е набрал 1.4 милиарда долара финансиране като част от същия финансов кръг, в които влизат и участници като Tencent, Microsoft и eBay. С това фирмата вече разполага с 4 милиарда долара в брой.
Този кръг на финансиране прави SoftBank един от най-големите инвеститори във Flipkart. Компанията е и мажоритарен акционер в най-големия конкурент на Flipkart Snapdeal, който държи 14% от пазара.
Flipkart и Snapdeal представляват повече от 50% от индийския онлайн пазар за търговия, въпреки че Amazon India е нарастващ съперник.
SoftBank също е инвеститор в платформата за разплащания Paytm.