Доминацията на Себастиан Фетел и "Ред бул" във Формула 1 доведе до очаквания отлив на телевизионните зрители и аудиторията на световния шампионат през 2013 г. е спаднала с 12.6% до 450 млн. души.
Това съобщи Wall Street Journal, чиито данни все пак отчитат и минимално увеличение на интереса към спорта в някои страни.
Основният спад, както и в предходни години, се дължи на Китай. Там промяната от обществения оператор CCTV към регионални партньори е спомогнала за понижение до 29.8 млн. зрители спрямо 48.84 млн. през 2012 и 74.5 млн. още година по-рано. Това обаче не обяснява празните трибуни в Шанхай през април.
Намаление на зрителите има дори в родината на Фетел - Германия, където през миналия сезон пилотът записа първа победа пред собствена публика. Отдръпването на зрителите в страната е с 8.7% до 31.3 млн. души, които са гледали "поне 15 непоследователни минути от Гран при".
Бразилия, която е най-големият пазар за Формула 1, също отчита отлив с почти 10% - от 85.6 до 77.2 млн. души.
Драстично отстъпление има и в традиционен пазар като Франция. Страната, за която няма изгледи скоро да си върне домакинството на Гран при и в момента е представена само от доставчика на двигатели "Рено", пилотите Ромен Грожан и Жул Бианки, аудиторията е намаляла от 16 до 10.2 млн. зрители.
Минимален ръст има във Великобритания, въпреки че там Формула 1 се излъчва основно по платения "Скай", а общественият Би Би Си може да предава до десет състезания. Увеличението на Острова е с 1.7% до 29.1 млн. зрители, но остава неясно какво е разпределението между двете телевизии. Идентична е ситуацията и с Италия, където ръстът е с 2.9%.
Известен пробив има на най-желания пазар от отборите – в САЩ. Там е отчетено повишение с 1.7 млн. души до 11.4 млн. за 2013 г., само година след домакинството на първото местно състезание след 2007 г.
Надеждите са за връщането на зрителския интерес през новия сезон заради най-драстичните промени в техническия правилник за последните десетилетия.
Телевизионната аудитория на Формула 1 падна под 500 млн.

Източник: БГ НЕС
БЕЗ РЕЗЕРВИ
Още по темата
Водещи
Бизнес
Истории
