Пилотът с най-много победи в Гран при ще бъде шампион във Формула 1
23.03.2009 14:36:46
Източник: Ройтерс
Тазгодишната титла във Формула 1 ще бъде спечелена от пилотът с най-много победи в отделните състезания през новия сезон
С това свое решение ФИА отхвърли предложението на Асоциацията на пилотите (ФОТА), която настоя за промяна в схемата на точкуване. Според действащите състезатели, победителят трябва да бъде възнаграждаван с 12 точки. Вместо това, ФИА реши да връчи титлата на пилотът с най-много победи в Гран при. През изминалия сезон това беше бразилецът Фелипе Маса с Ферари, но световната купа беше спечелена от великобританеца Люис Хамилтън с Макларън.
"Ако двама или повече пилоти завършат сезона с еднакъв брой победи от състезанията, тогава титлата ще спечели този, който има по-голям точков актив", гласи втората точка от новото правило на ФИА. Самата система на точкуване остава същата като миналогодишната.
Победителят ще печели 10 точки, а от второ до осмо място пилотите ще бъдат възнаграждавани съответно с 8-6-5-4-3-2-1 точки.
CrossFire
на 21.03.2009 в 13:30:19 #56Никой не взима решение директно от болидите за Ф1 ========================================================= Освен Ферари, нали? Всъщност от Енцо насам както и ФХХ, това са си маскирани болиди, при Ферари има директен пренос на технологии от Ф1 в сериен автомобил, може би затова Ферари изкараха ФХХ, кола която не може да се движи по обществените пътища и не може всеки галфон с пари да я кара, т.е. според Ферари, технологиите от Ф1 са взети и вкарани в ФХХ, но те не излизат на улицата а остават на пистата, където механици ще се грижат да са в иправност, това е идеята, най-модерните технологии от Ф1 не са доизпитани, но са постоянно под наблюдение на Ферари с програмата ФХХ, хитри са пичовете от Маранело.
hellwitch
на 21.03.2009 в 09:57:49 #55@КросФайър: Никой не взима решение директно от болидите за Ф1, а се използват откритите технологии. Ето някои по стари технологии които вече с в почти всеки масов автомобил и са първо открити и приложени в Ф1: - Турбото - супер чарджъра - инжекциона - Активното окачване - ЕСП, тракшън контрола - дори Куиз Контрола - повечето топ спирачни системи произлизат от Ф1 - керамичните спирачки например. - и доста други по слабо познати Разбира се всички тези системи са или доразвити както е в коли като ферари, вейрон, порше или са орязани са средно и нискобюджетните масови автомобили.
hellwitch
на 21.03.2009 в 09:47:54 #54И аз смятах че е недомислено но не е. Ще стане така, че ще се рискува много повече защото 2-ро място няма да е толкова добро както първо. А и отборите ще гледат предимно да се развиват като скорост а не като издържливост. Това ще доведе до повече отпадания и по интересни състезания като цяло.
CrossFire
на 20.03.2009 в 18:53:00 #53waterwet, гледах охлаждането както и много други системи и компоненти, не намирам никаква прилика с Ф1, докато при Ферари е явно като се започне още от името прибавено към модела - Ф1, гледах Мурсиелаго ЛП-640 и Фолксваген Вейрон, и смазването и охлаждането в някаква степен са далечни роднини на Ф1 но не видях общо нещо камоли да са взети от Ф1, бих казал чужди разработки които се доближават около 5% до Ф1, ако не си съгласен ми кажи кое точно е общото в болид от 2006, 2007 и 2008 и Фолксваген Вейрон и Ламбо Мурсиелаго 640 ???
tоkyo_red
на 20.03.2009 в 10:15:41 #52Нещо недомислено май а
Red PIGS
на 20.03.2009 в 02:53:12 #51Saso
на 20.03.2009 в 02:42:52 #50Само не искам да се случи това което се случи едно време с Патрезе - нагоре и отвесно
mateo
на 20.03.2009 в 00:22:17 #49абе топспорт , написал съм 8 в скоби а не цаиси иначе Хамчо и Мак кво тая година с кой ше се борят с Форс Индия? снайпериста Маса ше цъка с едниния дзъркел завоите с другия ше ги търси, Кими ше посещава асоцияцията на анонимните алкохолици през време на поччивките от Гран При, Хамчо ше бори Сутил .... явно Алонсо ще наказва
mateo
на 20.03.2009 в 00:17:28 #48гледам и че доста пилоти роптят срещу решението.... което със сигурност е по-добро от 2т разлика. като покачване на интереса чрез принуждаване на пилотите да рискуват докрай ще стане по интересно. а като оптимален вариант е добре да се спрат на 12-9(- 6-5-4-3-2-1 - тоест 3 или 4т разлика между 1 и 2.
waterwet
на 19.03.2009 в 23:33:07 #47Ламборгини и Бугати нямат никакви технологии от Ф1 ------------------ Я виж хематологичните им "проекции" и охлаждането (като повърхност). А морално остаряла технология май не съществува, има просто остаряла, оптимизирана, усъвършенствана и т. н. Технологията все пак не е краен продукт за да се мери с години.
CrossFire
на 19.03.2009 в 23:08:01 #46една техология започва да се прилага извън пистата, когато стане оправдано произвеждането и и продаването и е възможно ======================================================== Ето това... малко преди това... "Кой говори за закупуване?" А последно? Принципно с неграмотници не се занимавам но за теб съм направил изключение Ти си обяснявай за оправдано и неоправдано, Ферари вкарват и безумно скъпи технологии които са тествани съвсем малко но щом са произведени от Ферари те им гласуват доверие, досега за изтеглени Ферарита не съм чувал, виж от всички други марки са изтегляли. Сухото омасляване е много разпространено ти просто си изостанал, и последно Ламборгини и Бугати нямат никакви технологии от Ф1 което беше в началото на тоя спор, може да имат подобни но те в никакъв случай не идват от Ф1, така че образовай се малко и спри да променяш темата когато видиш че си го закъсал с тезата си, айде всичко най-хубаво.
Varvarin
на 19.03.2009 в 20:49:14 #45Кроске, тъп си като цървул и за пореден път се убеждавам, че плямпаш без да имаш хабер за какво става дума. Спор с такъв като теб е безсмислен. Морално остарели, ти си глупав човек, една техология започва да се прилага извън пистата, когато стане оправдано произвеждането и и продаването и е възможно. Ф1 не са автомобили за продажба тикво, технологиите, които се прилагат в производствтото и се вземат от Ф1 и първо се тестват там, се слагат след години в нещо друго освен автомобил за писта, защото тогава става изгодно да се призовежда, достатъчно отработено и тествано е. Да ми кажеш, че секвенциална кутия е морално остаряла технология, като ти такова само на картинка си виждал, а едва ли си и виждал и тепърва някои от концерните, като Фолксваген ЗАПОЧВАТ СЕГА да я слагат в моделите от по-нисък клас и то пак само спортните и то при допълнителна заявка - справка ГТИ 6-та серия, която сега излиза, говори, че нищо не разбираш от автомобилна индустрия. Хабер си нямаш от индустрията, гледай си куците магарета и не се изхвърляй като чекия на пясък. Спор с такъв като тебе е равносилен на опит за спор с радиото. И нещо последно, нека те светна, че ако една технология днес се използва в Ф1, ново приложение и утре се сложи в сериен или по-нисък клас спортен автомобил и почне да дава дефекти поради не достатъното и изчистване или тестване, то този концерн ще претърпи огромни загуби от обслужване, връщани коли, съдебни дела за злополуки, поради проблем с автомобила и подобни. Не всичко дето фърка се яде, ма ти си заблудено дете, простено ти е. Ще се научиш. Айде със здраве.
CrossFire
на 19.03.2009 в 18:37:45 #44Сухо омасляване НЯМА в много автомобили, по много причини ========================================================= Я се замисли пак, тва "няма" по-добре да го замениш с ИМА, може да се поразровиш малко и да се пообразоваш, по-добре да ти изброя колите дето са без сухо омасляване, щото са по-малко от тия дето имат такова.
CrossFire
на 19.03.2009 в 18:34:02 #43Хахахаха, стига си дрънкал глупости май не си ми прочел последния пост, Ламборгини и Бугати дето били тъпкани с технологии от Ф1, ми то ако го погледнем от друг ъгъл и ESP е технология от Ф1, само че както казах достатъчно морално остаряла за да я има във всеки смотан барутник. В наскар нямаше драй съмп помпи така ли? Айде да не се лъжем а? Кажи какви системи от Ф1 има в Бугати и Ламборгини, за да се разберем за какво става въпрос, новооткрити компоненти в близките 4-5 години работещи в болид от Ф1 със сигурност няма и в Ламборгини и в Бугати, ако говорим за тракшън контрол/ ESP/ и това се води технология от Ф1 значи и двете го имат, както и 99,9% от всички автомобилопроизводители го предлагат но то е морално остаряло та дори вече не се и използва в Ф1. Като цяло, технологии от Ф1 и в двете няма, ако не броим тия старите, може д аима почти същите системи или подобни но те не са от Ф1, и както ти казах драй съмп има във 100 000 автомобилни състезания, така че да му кажеш технология от Ф1... А Ф1 не е създадена за да я печели Ферари, просто Ферари направиха така че Ф1 стана мястото където Ферари водят монолог и ритат всички бонаци наред, та така някой хора се бъркат че самата Ф1 я има заради Ферари, не е така, просто Ферари направиха да изглежда така щото се сътезават с идиоти. И айде стига сте гледали периода в който Ферари беше без титла, много ли ви се вижда? 1984-1998, 14 години, а какво правим за селинджърите от макларън 1992-2008 - 16 години с 1 титла...Май и 16 години не са малко.
Varvarin
на 19.03.2009 в 16:46:41 #42Кроске, ти се побърка, никой не купувал технологии. Кой говори за закупуване? Сухо омасляване НЯМА в много автомобили, по много причини. До преди не много време драй съмп системи не се ползваха никъде другаде освен в Ф1, Инди и корабостроенето и аеробатиката. В момента говорим, че навлизат и в автомобили, които не се правят за състезания на писта, а са за "гражданско" ползване. Но сега сме 2009 а драй съмп го има от доста време, най-малкото в Ф1 и то всички го ползват. Тепърва производителите на спортни модели започват да предлагат като опция на спортните си серии слагането на секвенциална кутия. За какво ми говирш? Май само ти си мислиш, че Ф1 е нещо повече от 95% лаборатория и 5% спорт за такива зомбита като тебе. Същото е и с ГТ сериите, просто в този спорт се хвърлят много пари, но с основна цел тестове и разработка на технологии, които после влизат в "масова" употреба. Ако си мислиш, че Ф1 съществува, за да може Ферари да го печелят, направо си за лечение.
Varvarin
на 19.03.2009 в 16:36:27 #41Кроска, абе палячо, секвенциалните кутии първо се ползваха в болидите, нали там е тестовия лаб. За сухо омасляване да не говорим, то е още по-рядко срещано. Това, че и Ауди Р8 има секвенциална кутия, а е съвсем нов модел, докато тези кутии се ползват от години в Ф1 май нищо не ти говори а? А сухо омасляване дори се съмнявам, че знаеш какво е. И какво значи опитни автомобили, такава глупост пък как я измисли. Затова ли щото Ферари са много опитни десетилетия се криха като мишоци и другите отбори ги мачкаха, щото им е много "опитен" автомобила?
hudini
на 19.03.2009 в 16:13:03 #40определено съм ЗА тази промяна. Наистина ми писна от сметкаджийско каране към краят на сезона. В началото се дървят,пък накрая само пресмятат. Аз лично след изчезването на класическите сблъсъци Шуми - ХХакинен/Хил/Монтоя и .тн. спрях да гледам сериозно Ф1. И какво толкова ако отборите решат да "дупят" колите в половината съзтезания? Ще има ли борба и хъс? Ще има. Пък и така на преден план ще излязат личните способности на пилотите,а не на кой колата е по-издръжлива. На мен това ми липсва
waterwet
на 19.03.2009 в 15:00:09 #39просто Ферари например ако щете и мерцедес практикуват и разработват в естествена среда-състезанията ------------------------------------------------------------------- и таковаха мамата на формулата! - като послеслов.
CrossFire
на 19.03.2009 в 12:58:03 #38Само да добавя че има и технологии от Ф1 които с годините остаряват морално и могат да бъдат внедрени и в най-смотаните серийни автомобили, това обаче едва ли са технологии които присъстват в Бугати и Ламборгини, няма да видим скоро Бугати Ф1, нито пък Ламборгини Ф1, те са с други разработки нямащи нищо общо с Ф1, никъде не казвам че са по-лоши от тези в Ф1, просто Ферари например ако щете и мерцедес практикуват и разработват в естествена среда-състезанията, а фолксваген като ги разработват тия технологии все едно дънят чекии вместо да правят секс /какво сравнение врътнах само/ Ама си е така, истинското поле за разработка са състезанията-истинската практика, ламборгини и бугати как смятат да я карат без състезания и само с наученото от Ауди в Льо Ман-не ги знам, но няма да им е лесно.
CrossFire
на 19.03.2009 в 12:51:05 #37Хем не си осведомен хем се пънеш =======================================================