Рубенс Барикело от тима на Браун спечели състезанието за Голямата награда на Италия на пистата „Монца". Триумфът на момчетата на Рос Браун бе пълен, тъй като втори остана Дженсън Бътън. Трети щастливо се класира Кими Райконен с Ферари, след като обиколка преди края движещият се трети Люис Хамилтън, катастрофира.
На практика от тези резултати най-щастлив може да бъде Дженсън Бътън, който продължава да води с 14 точки пред Барикело в класирането. За англичанина това е първи подиум от 6 старта насам. Интригата в отборното класиране също изглежда решена, след като Браун дръпнаха с огромна преднина пред Ред Бул. Доволен е и Себастиен Фетел, който макар да завърши осми, изглежда няма да има проблеми да запази третото си място в класирането.
Самото състезание започна отлично за спечелилия квалификацията Хамилтън, който поведе пред Райконен и Сутил. Отличен старт направи Барикело, който се придвижи до четвърто място, а Бътън отлично изпревари Ковалайнен. Още в първата обиколка пък отпадна Марк Уебър от Ред Бул, а съотборникът му Фетел също имаше огромни проблеми с контрола на своята кола.
В 10-ата обиколка пилотите на Браун се движеха на 4-о и 5-о място на около 14 секунди от лидера Хамилтън. Пет по-късно британецът се наложи да влезе в бокса, изпълнявайки стратегията си с две спирания срещу тази на Браун с едно.
Съответно в 28-а и 29-а обиколки Бътън и Барикело влязоха в бокса и след отлични стопове, принудиха Хамилтън да кара на върха на възможното, ако иска да има шанс за победа. Това не се случи и когато в 33-ата обиколка той влезе за втори път в бокса, преднината му не се оказа достатъчна и той излезе на 7 секунди зад лидерите.
До края на надпреварата Люис бе много по-бърз от Бътън, но крайните рискове, които предприе се оказаха фатални и той се заби в стената в последната обиколка, подарявайки на Кими Райконен третото място.
Отличното четвърто място записа Адриан Сутил с Форс Индия, макар да стартира от втора позиция на старта. Фернандо Алонсо, Хейки Ковалайнен, Ник Хайдфелд и Себастиен Фетел допълниха осмицата. Дебютиралият с Ферари Джанкарло Фисикела завърши на девето място и не взе точки.
Следващият старт от сезона ще бъде в Сингапур на 27 септември.
McLaren
на 15.09.2009 в 11:46:50 #33ако това е така, тогава какво да кажем за повечето титли на Шумахер. Там вече можем да говорим за маркетинг и подпирането на Ферари през годините, за да може да стане "избрания" "най-великия" във Ф1
немо
на 14.09.2009 в 18:57:52 #32Матейчооооо,Фиси как омята Кимбо,а А Алонсю кога ще почне да "мачка"....че сезона май ще свърши Жалко за Хамилтън,заслужаваше абсолютно подиум....нямаше нужда да се преебава сам
resistor
на 14.09.2009 в 14:24:29 #31Надявам се на още силни състезания на Кими и до края на сезона да завърши 3ти при пилотите!
resistor
на 14.09.2009 в 11:22:57 #30Велик Хамилтън
Crosby
на 14.09.2009 в 05:57:49 #29бички стига са пъни и тука ве, кажи ся хабс ше гризът ли дървото и тая година, нещо не въри Боб Гейни го нема никкъф Карбоно сдаде багажа, нема да има нема май и до плейофи да я докарате а? аре ве варела е наш! ГО ПИТ ГО!
д мраз
на 14.09.2009 в 04:43:31 #28Испанеца,Бронзе,догодина няма да е във Ферари.Банката си прави бизнес с Монтезимело,не е тръгнала зарад Алонсо. Да се намеся в спора Браун,Хонда и пр.За да сте по-точни,тръгнете от БАР,които влезнаха с огромни пари преди години и плащаха на бездарника Вилньов най-голямата заплата тогава за Ф1
bronze
на 14.09.2009 в 03:46:13 #27Така е да, друго нещо са красивите финландци. Само ако Кими беше малко по-амбициозен и не така апатичен - би бил велик пилот! Сега е просто един от най-добрите - за статистиката в исторически план. От следващият сезон, когато ще бъде привлечен и Алонсито.. Е тогава няма да има стигане скудерията. За радост на Кроската, който няма търпение да види испанеца като пилот на ферари..
waterwet
на 14.09.2009 в 00:19:09 #26Тук от значение е кой я прави тази аеродинамика и инженерите ------------------------- Ами отговарям ти - хонда прави тази аеродинамика. Браун купи или по-точно хонда му продаде тима и завода с цялото ноу-хау за 1 паунд -----------------------------------. И после какви теории пак вкарваш със сравненията на Мерцедес и Хонда, да не ми излезеш накрая, че видиш ли Мерцедес пак са откраднали нещо този път от Хонда ------------------------------------- Какво значи "пак", като никога мерцедес не са краднали и дори не е имало съмнение за подобно нещо. А сравнение между две различни неща - едно на практика, другото на теория е доста оптимистично да се сравнява. Между гъвкав и бърз двигател трудно може да се прави сравнение. Единствено избора е правен по чисто "пакетни" причини - ск. кутия на мерц-а е по-къса и е в съответствие с дабъл-те, с които браун започнаха сезона. Тазшири мирогледа си и попрочети кога е била готова аеродинамиката на сегашния тим Браун ГП и тогава се възмущавай, че някой ги нарича хонди. Аз лично не ги наричам хонди по други причини, касаещи термодинамичните характеристики, които са далеч от аеродинамиката.
nikolaicho
на 13.09.2009 в 23:51:59 #25McLaren, Много навътре я прие тая цялата работа с Хонда и двигателите Мерцедес. Подкрепям и двете мнения под мен, че Хонда като отбор вложиха много средства в разработката на настоящият болид на Браун. Това, че печели сега се дължи, както на двигателите на Мерцедес, така и на тактическите способности на Рос Браун, а и на Маковете и Ферари, които до последно миналата година се бориха за титла та и не развиваха болиди за 2009. А като гледам днешното състезание можем и пилотите на Мак да ги обвиним в успеха на Браун ГП.
McLaren
на 13.09.2009 в 23:33:24 #24Сигурно е така 50% на Хонда + 50% на двигателите на Мерцедес и то за мистър Браун не остана
Deleter
на 13.09.2009 в 23:29:07 #23Само да вметна, че заслугата Браун ГП да доминират този сезон е 50% на Хонда. След като зарязаха развиването на болида за сезон 2008, се насочиха изцяло към конструиране на такъв по новите правила за настоящия сезон. Експертите очакваха този сезон бившият тим на Хонда да е много по-силен и ето - сега Браун бере плодовете на този успешен тандем.........
McLaren
на 13.09.2009 в 23:18:36 #22waterwet , това, че са правени в тунелите на Хонда не значи кой знае какво. Тук от значение е кой я прави тази аеродинамика и инженерите, така че не ми излизай с това каква е заслугата на Хонда за представянето на Браун. И после какви теории пак вкарваш със сравненията на Мерцедес и Хонда, да не ми излезеш накрая, че видиш ли Мерцедес пак са откраднали нещо този път от Хонда и затова са номер едно тая година Всички специалисти са единодушни, че двигателите на Мерцедес тази година превъзхождат всички останали, така че поне за това недей да умуваш
Kapelo
на 13.09.2009 в 22:32:42 #21Радвам се за Рубенс Барикело, защото и като човек е великолепен, и като спортист винаги е за честната игра! Иначе е ясно отдавна, че Браун ГП ще са шампиони и при пилотите, и при отборите. Само все още не е ясно кой ще е шампион - най-вероятно Бътън, но шансове има и Барикело. Иначе Райконен показа, че заслужава място в Ферари и догодина. Кими е постоянен и много добър. Но ще видим - говори се, че и Алонсо може да кара за черните кончета...Ще видим.
waterwet
на 13.09.2009 в 21:56:11 #20че нямат нищо от Хонда в болида си ------------------------------------ Като се изключи целия аеродинамичен пакет, правен успоредно в три аеродинамични "тунела" на ХОНДА, да няма друго от хонда. Предвид финансовия колапс на компанията, хонда се оттегли от възмосността да прави моторите. И точно любимите ти мерцове бяха с най-близки характеристики до хонда. Теглото им е идентично, единствената разлика е, че мерцовете са с по-висока макс. скорост, а така и останалите на проектантската маса двг-та на хонда са с по-гъвкави показатели.
traktorista
на 13.09.2009 в 21:20:04 #19Колко му е да излъжеш Хамилтън? ----- Спортът на едно място - www.SPORT-PLACE.com
Forza
на 13.09.2009 в 20:20:28 #18За пръв път грешка на "световния шампион" - ама и той е човек, греши момчето! Ама то тоя Ковалайнен му е виновен......
McLaren
на 13.09.2009 в 20:20:15 #17Браун ДжиПи са бившия отбор на Хонда ------------------ Мисля, че всеки тук вече ти е адски признателен за споделената информация Само, че не мислиш ли, че е доста тъпо да ги наричаш Хонди при положение, че нямат нищо от Хонда в болида си.
san_do_kan
на 13.09.2009 в 19:40:21 #16че де ги видя тия Хонди ============= Браун ДжиПи са бившия отбор на Хонда. Ама не ми звучи добре да кажа "Браво на Брауните", още по-малко пък "Браво на Джипитата"
M6
на 13.09.2009 в 19:36:59 #15Хамилтън
McLaren
на 13.09.2009 в 19:07:13 #14Браво на Хондите отново! ----------- че де ги видя тия Хонди