Google обединява сили с китайската Xiaomi, за да възстанови своята насочена към Индия програма Android One, предава Bloomberg. Целта на американския технологичен гигант е да привлече милиони нови потребители в петата най-голяма икономика в света.

Телефонът Xiaomi Mi A1 с две камери излиза на пазара днес на цена 14,999 рупии (234 долара) и ще бъде първият под знамето Android One. Компанията започна проекта преди три години в Индия, като целта бе да пусне в продажба достатъчно евтини смартфони, но и с достатъчно функции. Но предходните партньори на Google не успяха да продадат особено много устройства и интересът намаля.

С новото партньорство Google сменя стратегията. Вместо да продава телефони от най-ниския клас, компанията иска да насочи усилията си към тези от средния клас.

Проектът Android One, насочен към развиващите се пазари и специално Индия, започна в края на 2014 г. и бе един от особено важните за главният изпълнителен директор на Google Сундар Пичай, който тогава оглавяваше Android. Като индиец, той бе особено заинтересован да постави смартфон с достъп до интернет в ръцете на колкото се може повече от своите сънародници.

В началото Google заяви, че поставя цел телефоните да се продават на цена около 100 долара, като използват версия на Android, която изисква по-малко ресурси, но и има по-малко функции. Трите най-големи производители на смартфони в Индия - Micromax, Spice и Karbonn - пуснаха редица модели, но продажбите бяха разочароващи.

Сега новият телефон на Xiaomi е насочен към средния ценови клас, достигайки до по-малко купувачи, но избягвайки изключително конкуретния нисък ценови клас, където марката има съвсем малко значение, а маржовете са малки.