Германските автомобилни производители се готвят за нови правителствени мерки, с които се цели намаляване на вредните емисии от автомобилите. Те могат да доведат до скъпоструващи за компаниите ремонти на дизеловите коли, пише Bloomberg.
По време на разговорите между консервативния блок на Ангела Меркел и Социалдемократическата партия е било постигнато съгласие автомобилните производители да отремонтират по-старите дизелови автомобили, като поставят нови устройства, които да намалят вредните емисии. Това може да се приеме за индустрията, но тя съвсем няма да бъде безплатна.
Междувременно Йоаким Пфайфър, водещ политик с икономически ресор в партията на Меркел, заяви, че двете партии са се договорили, че в никакъв случай няма да има забрани за движение на автомобили.
От септември 2015 г., когато се разбра, че VW са програмирали поне 11 милиона автомобила да "лъжат" по време на тестовете, дизеловите двигатели са под обстрел. Проблемът е на фокус в Германия, след като през следващия месец се очаква решение на върховния административен съд в страната, който може да издаде забрана за влизане в градските центрове на някои по-стари модели с дизелов двигател.
"Отремонтиране на автомобилите е мярка, която ще отнеме много време за разработка, тестове и разрешения - поне две години", казват от Daimler AG. "И ако е технически възможно, такова решение ще коства по няколко стотин евро на автомобил. Софтуерно обновление би отнело доста по-малко време".
Към 2016 г. по улиците в Германия са се движили около 9,4 милиона автомобила, които не отговарят на последните стандарти и ще трябва да бъдат ремонтирани.
Един от вариантите, който се обсъжда, е добавянето на технологията AdBlue, което ще коства около 1300 евро на автомобил. Това ще намали вредните емисии около 90 процента. Това обаче означава, че разходите за автомобилните компании може да достигнат в най-лошия вариант до 12,2 милиарда евро.
Новата регулация ще удари най-вече Volkswagen и Audi, тъй като компаниите от групата са около 29% от всички, движещи се в Германия.