Никой не се съмнява в качеството на германските автомобили, нито за водещото място на страната в тази важна и динамично развиваща се индустрия в света. И все пак, да припомним приносът на германските инженери в историята и развитието на най-разпространеното от сто години насам транспортно средство.

Предлагаме ви 10 модела, които оказаха революционно важна роля за иновациите в света на автомобилите.

Снимка 333737

Източник: Wikipedia

1. Benz Patent-Motorwagen

Патент номер 37435, регистриран през януари 1886 г., напълно промени света на превозните средства. Тогава Карл Бенц доказа сериозността на намеренията си "да постави човечеството на колела". Първият "вагон", задвижван от двигател с вътрешно горене е готов през 1885 г. и стана първият пълноправен автомобил в света, определящ пътя на транспрота в продължение на много години.

Това, което чака бензиновите двигатели и въобще автомобилите в бъдеще, е голям въпрос, но винаги ще си спомним от какво сме започнали.

Снимка 333738

Източник: Wikipedia

2. Volkswagen Käfer

Най-народният от всички народни автомобил на планетата. Всички знаят и уважават "Бръмбара", не слязъл от производствените линии в продължение на 65 години, без да претърпи принципни конструктивни промени, произведен в 22 милиона тираж.

За това постижение да отдадем почит на неговия създател - талантливия инженер Фердинанд Порше.

Снимка 333739

Източник: Wikipedia

3. Porsche 911

Porsche 911, без да изпадаме в излишни формалности, винаги е бил и завинаги ще остане пример за спортна кола. Това е и първият наистина по-масов автомобил с турбо двигател (макар ВМW 2002 турбо да излиза малко по-рано).

По модерните стандарти конфигурацията със двигател отзад може да изглежда анахронизъм, но 53 години тя работи безупречно. И по този модел от десетилетия се равняват всички спортни автомобил в света.

Снимка 333740

4. Mercedes 300SL

Ако се абстрахираме от сегашните разбирания за "супер кола", с пълно право можем да кажем, че моделът на Мерцедес 300SL, който навърши 63 години, е първият сериен супер автомобил.

Всичко в него е насочено към постигане на максимална скорост, легендарни са вратите тип "крило на чайка". Двигателят работи с впръскване на горивото под налягане, а максималната му скорост е 250 км в час, въпреки скромната за сегашните ни разбирания мощност от 215 конски сили.

Заради дизайна и качествата си, запазен екземпляр от този изпреварил времето модел, някои хора са готови да дадат сума с шест нули или "няколко пръста от лявата си ръка".

Снимка 333241

Източник: BMW

5. BMW M5

"Вълк в овча кожа", "убиец на супер коли" - как ли не са наричали BMW М5. Но наистина появата на спортните седани дължим именно на този модел. Двигател с мощност 286 к.с. бе трансплантиран от супер колата М1 на BMW-то от 5-та серия и се получи машина с необикновена динамика.

Над шасито поработиха специалистите от поделението Motorsport. Веднага след М5 се появиха AMG Hammer, Lotus Omega, но факт е ,че М5 бе пионер в този сегмент.

Снимка 333743

Източник: Wikipedia

6. Audi Quattro

Трудно е да си представим, как би се развила съдбата на автомобилните ралита, ако през 1980 година не бе дебютирало Audi Quattro. Автомобилът, който едни път и завинаги доказа, че на при движение по неравен терен и хлъзгави пътища, задвижването на четирите колела е по-ефективно от всяко друго.

Още през следащата година Мишел Мутон за волана на Quattro стана първата жена, победила на световно рали състезание. А моделът Quattro стана икона за ралитата и немската автомобилна промишленост.

Снимка 333745

Източник: Wikipedia

7. Mercedes S-Class (W126)

Моделът наречен "Шейховозът" стана едно от най-ярките събития в историята на европейската автомобилна индустрия - след него всички производители искат да произвеждат коли от представителния клас.

Не е грях да се признае, че японците се вдъхновиха от него и вдигнаха на крака младия Lexus. Седанът Mercedes S-Class - W126 се произвеждаше през периода 1979-1991, но и дори по онова време се предлагаше с ABS, ESP система за стабилност, въздушни възглавници, електрически седалки, волан с памет, както и с колани за безопасност. По-удобно и по-безопасно по това време беше да се намираш само в личен бункер, отколкото в W126.

Снимка 333746

Източник: Wikipedia

8. Porsche 956

Макар на сметката на 956 да няма такива големи победи като при по-стария 917 - моделът все пак ще той все пак ще остане пример за способностите на мрачния германски гений в епохата минимални ограничения в моторните спортове.

Помислете за това: с 635-те си конски сили Porsche 956 остана 34 години най-бързата кола на Нюрбургринг (20.8 км за 6:11 минути). На този супер автомобил за първи път Porsche постави предавателна кутия с двоен съединител. И той беше този, който се превърна в основата за непобедимия Porsche 962!

Снимка 333747

Източник: Wikipedia

9. Volkswagen Golf GTi

Основателят на класа на горещите хечбеци - оригиналният Golf GTi, показа на целия свят, че спортният автомобил не трябва да бъде голям, мощен, шумен, скъп и със задвижване на задните колела. И въпреки че сега мощност от 110-112 конски сили изглеждат абсурдно малко за такива коли, преди 40 години тя е била достатъчна, за да осигурят отлична динамика на "Голф" - от 0 до 100 километра в час за малко над 9 секунди.

А на неговите управляемост и настройките на шасито по бензиностанциите се възхищават и до днес.

Снимка 333748

Източник: Wikipedia

10. NSU Ro80

Гледайки моделът Ro80 е трудно може да повярваме, че така може да изглежда сериен седан от 1967 г. - дизайнът на Клаус Луте е е изпреварил времето си с поне десет години.

Но не само той беше силата на колата, която през 1968 г. спечели титлата "Колата на годината". NSU Ro80 е оборудван с ротационен бутален двигател и тристепенна ръчна скоростна кутия с автоматичен съединител! Лостът се движеше по H-образна схема, но педалът на съединителя липсваше!