Виртуалната реалност, която набира все по-голяма популярност, е приложима навсякъде и във всичко - комуникация, обучение, пазаруване. Но се очертава да играе особено интересна роля дори в бъдещето на туризма.
Разходка до азиатския свят или среща с обитателите на Океана, посещение на екзотичен остров или просто няколко минути на върха на красива планина, без физически да се пътува.
Очилата за виртуална реалност дават всички тези възможности, а VR устройствата, изработени от двама българи, определено са подходящ спътник в подобни приключения.
Българските очила за виртуална реалност, вдъхновени от Google Cardboard, са дело на основателите на Intoit Bulgaria Никола Тотухов и Христо Шомов, които се занимават с цялостни решения, свързани с виртуалната реалност. Пред екипа на Money.bg те разказаха, че започнали да се трудят над устройството преди около година, което с днешна дата вече може да бъде закупено от феновете на виртуалната реалност.
Според Христо VR технологиите са начин да се докоснем до изживяване, което изглежда реалистично.
"Виртуалната реалност като цяло представлява една илюзия на очите", коментира Никола, допълвайки, че точно тази илюзия помага да се пренесем на места като Малдивите или пък Канарите.
За Христо и Никола това е технология, за която най-хубавото тепърва предстои. А след известно време тя ще се превърне в начин и на живот, и на работа. Но все пак виртуалната реалност има още накъде да се развива.
"Хората вече започват да осъзнават тази технология. Тепърва разбират и осъзнават колко полезно може да е това нещо", смята Христо.
До миналата година единствените производители на VR очила за България имат един модел, но през 2017 година започна производството на още 4 нови варианта. А три от моделите са изработени от специално гравирано дърво.
"Материалът, от който ги правим, е един много нетипичен за този тип индустрия. Защото повечето варианти са или пластмасови, или картонени. Но няма дървени", коментира Никола.
Дизайнът и разработката им са отнели повече от 6 месеца. Самите устройства работят с почти всички модели смартфони и за тях има 2000 безплатни приложения само за Android.
Приложението им е широко - от това да си направиш 3D проект на новото жилище, да влезеш отвътре, за да го разгледаш, през това да си говориш с половина свят във виртуалната реалност. А използването й в образованието също би било много ефективно, смятат производителите.
"Вместо да чете от учебника за връх Мусала, едно дете може реално да отиде и да разгледа връх Мусала. Цялата информация може да дойде като интерактивна информация. Много по-лесно и с много по-голяма успеваемост", разказва още Христо.
Българските устройства обаче имат за цел да пожънат успех и извън България, като амбицията е да скоро да стъпят на световния пазар.