Британският състав не е доволен от решението на съдиите, които оставиха в класирането пилотите на БМВ и Уилямс Нико розберг, Ник Хайдфелд и Роберт Кубица. След края на състезанието температурата на горивото на тримата състезатели бе с повече от 10 градуса по-ниска от тази на въздуха, което не е позволено. Ако жалбата на Маклрън бъде уважена шампион ще стане Луис Хамилтън.
Първата титла на Райконен идва при особени обстоятелства - шпионския скандал по-рано през сезона, невижданата от 21 години борба на трима пилоти за първото място и не на последно място жалбата на наказания отбор на Макларън.
Бившият вече шампион Фернандо Алонсо заяви по-рано своята позиция, че Кими Райконен е заслужил титлата си и ще бъде престъпление срещу спорта, ако тя бъде връчена на Хамилтън.
Макларън имат седмица да решат дали ще продължат борбата си, но и тогава е по-вероятно Кими Райконен да запази световната си титла.
mateo
на 23.10.2007 в 18:39:47 #23цирка и "борбата" продължават ....
epc
на 23.10.2007 в 15:55:39 #22Вижтетова интервю. През тази година Макларъните са използвали само информацията за разпределение на теглото и за стратегията на Ферари. Догодина има опасност да използват вече откадната информация и затова ФИА ще провери много щателно болида на Макларън за компоненти и интелектуална собственост на Ферари. Може да се стигне и до изваждане от състезанията за 2008. Interview with FIA President Max Mosley Never before has the FIA had such a hands-on involvement in an ongoing championship as this season. The future will tell if it has been to the benefit of the sport. But FIA President Max Mosley is adamant that only transparency can keep Formula One racing free of the kind of maelstrom of events that has plagued so many popular sporting disciplines in the past decade... Q: Your friend Bernie Ecclestone would like to see Lewis Hamilton as the new world champion. Is this also your opinion? Max Mosley: Bernie’s stance is very British and therefore comprehensible. In my position I cannot afford such a preference and therefore stay neutral. Q: Does that mean you don’t care? MM: Now I shall react in very British fashion: I hope that the best man in this decisive race will win. Q: Why are you not in Brazil? MM: If I am at a Grand Prix I usually watch the race on TV so it does not make a big difference for me if I am there or not. Q: What’s your bet? MM: Difficult to say. The advantage is on Hamilton’s side, but I would be reluctant to bet any of my own money on one of the three contenders. Q: The FIA has sent a special observer to Brazil to guarantee that McLaren treats both drivers equally. Was that a real necessity or is it that you don’t trust Ron Dennis? MM: We complied with the request of the Spanish FIA representative. Fact is that we have the right to prompt such an action at any time and Ron has no problem with that. In principal I have no suspicion that Ron would entice somebody in the team to play foul and if the Spanish FIA representative asked me to bring that matter under official supervision then there is no need to become too emotional about it but rather see it as a form of precautionary transparency. Q: What do you think about Lewis Hamilton? MM: Lewis is a very interesting man. Although only 22 years-old he has already made Formula One history. Even when taking into account that he drives one of the best cars his performance has to be measured by that of Fernando Alonso and then it becomes very clear that we are dealing here with an extremely stunning potential. Q: Has he the potential to become a superstar like Michael Schumacher? MM: We will know this in two or three years. Q: Why? MM: Sometimes a driver is on a run of luck, sometimes he faces the opposite. We have seen this with Michael who at times was unbeatable but who also was facing big problems at others. Q: How important is Lewis for the UK and Formula One? MM: He is important for the UK. But that is nothing unusual. Fernando Alonso and Michael Schumacher also did a lot to raise the profile of Formula One in their home countries. The British reaction towards Lewis Hamilton is somewhat of a blueprint for all countries with successful Formula One drivers. And his is a brilliant plot: he came out of nowhere and has proven that he is the right stuff. Dreams are made of this! Q: How do you see the 2007 season? There was a lot of irritation and inconsistency on and off the track. MM: It was a good season because of the hard-fought competition - and that is important for Formula One. The controversy between Ferrari and McLaren meant a lot of work for all involved. Q: And trouble? MM: The suspicions against McLaren left a stale aftertaste but in the end I am convinced that the whole affair did not harm Formula One. It just sharpened its image. Q: Was the time and effort really necessary? MM: Yes. First and foremost we as the FIA have made it very clear that we want to keep the sport fair and transparent. Q: But has the whole affair not damaged McLaren and Ferrari and thus indirectly Formula One? There were a lot of voices claiming that it was unnecessary to hang out the dirty laundry… MM: Contrary to those critics I want transparency and clarification of facts. The whole matter did damage both teams but some years down the line it will be forgotten. Q: Why was it that only Pedro de la Rosa and Fernando Alonso were called and not Lewis Hamilton? Was he deliberately spared? MM: He was present in Paris but we were basically interested in those 300 emails and intense sms contacts between McLaren’s Mike Coughlan and Ferrari’s Nigel Stepney - and in the communication between Alonso and de la Rosa. McLaren had brought Lewis to Paris but as his name was not in the files he didn’t have to answer any questions. We thanked him for his presence - and he was free to go. Q: Why was McLaren only stripped of the constructor’s points and not those of their drivers. If something isn’t right with the cars then the results of the drivers who drove those cars cannot be right either. Ferrari’s Luca di Montezemolo said that if Alonso or Hamilton becomes champion today they should thank Ferrari’s engineers… MM: This is Luca’s view. McLaren would definitely not agree… Q: And you? MM: When McLaren was stripped of their constructor’s points it would have had a certain logic to also slash the drivers’ championship points. But the majority of the World Council was of different opinion. Q: Why? MM: It was a decision of logic versus emotion. Logic would have demanded to slash all points, but emotion was not willing to wreck such an incredible championship with an armchair judgment. If McLaren had objected to the verdict it could have happened. But they didn’t. Though, I would have excluded McLaren from the championship before. There is a legal rule of thumb in the UK: emotional judgments produce weak findings. There’s no doubt that I have sympathy for Hamilton and Alonso, but that f
Ал
на 23.10.2007 в 15:55:02 #21Ей, всеки ден чета за поредните излагации на Макларън и вече не вярвам на очите си. Падението на Рон Денис и Макларън край няма. За почитателите на честната игра: Ето това се нарича "феърплей" по английски. Ха-ха...
jud
на 23.10.2007 в 13:33:02 #20"батко ти Лъки гледаше на живо най-великите пилоти от края 70-те години на 20-ти век до ден днешен,..." "до пенсия имам повече от 30 години. " Брей , как стават тия неща , бе-е-е!! Тоя нещастник или смята към 80-те да се пенсионира, или разбира от математика точно колкото от Формула 1!!
Perrin
на 23.10.2007 в 10:12:04 #19Да го пишат тоя сезон за нулева година и так май ще е най-добре - никой не печели от тея скандали освен, част от управата на ФИА. То не бяха скандали, простотии, едните крали, други пък ползвали непозволени работи - АМАН. Гледам формулата от 1992 и това е първия сезон, който има чак толкова простотии. След всичко това, дори не се радвам толкова на титлата на Кими и на Ферари, щото не съм сигурен вече дали е истинска, след тоя цирк в Бразилия. А ако сега се проточи и обжалването на Макларън вече нещата ще станат като българското футболно първенство - ПОРНО.
Forza
на 23.10.2007 в 09:20:51 #18Кой иска такава титла за Хам освен онзи плешар и някой фенове на този отбор - които така и не мога да разбера! Ако не бяха натиснали от Мерседес - сега да си бяха аут от Ф1 и това е!!!!
д мраз
на 23.10.2007 в 05:52:07 #17Има опасност Макларен съвсем да си подронят авторитета,сега пък заради едно Хамилтонче ще се запъват с отбори които толкова почтено и симпатично си изкараха сезона.Вярно е,че охлаждането на горивото е нелегално,но с това се печели толкова малко,че на практика никой не е ощетен,а наказанието не може да стигне до дискалифициране.Макларен е по-добре да помислат как да си възстановят имиджа,преди да им писне на Мерцедес
Само Кими-шампиона за 2008 
Saso
на 23.10.2007 в 01:18:58 #16Спрете този спорт вече... по-нагласен спирт нема в света!
Eric_Draven
на 23.10.2007 в 00:02:01 #15Маклайнън бе. Един от най-жалките отбори на планетата.
DeaconFrost
на 22.10.2007 в 23:34:57 #14на тия смешници не им ли омръзна да реват...
Лъки
на 22.10.2007 в 22:48:21 #13Коце за децата ми не се притеснявай,тук не става дума за тях,а до пенсия имам повече от 30 години.
Лъки
на 22.10.2007 в 21:54:46 #12Червено дяволче когато ти си си гризал ноктите на краката,батко ти Лъки гледаше на живо най-великите пилоти от края 70-те години на 20-ти век до ден днешен,а сред тях швабата беше само фигурант.
growchie
на 22.10.2007 в 21:43:43 #11Заприличва на Тур дьо Фран вече това. Най-сигурният начин да отвратят хората от спорта е точно тия задкулисни игри. Жалко за Хамилтън, че става жертва на британските комплекси и неспортсменството на McLaren.
Sweetygi
на 22.10.2007 в 21:41:12 #10АКО ОТНЕМАТ ТИТЛАТА НА КИМИ НЯМА ДА Е 4ЕСТНО ОТ СТРАНА НА САМИЯ СПОРТ
Лъки
на 22.10.2007 в 21:13:37 #9diablo rojo,хюмне не знам какво значи,не съм от твоя етнос,но никога не съм си ял ноктите,когато швабата е ставал служебен шампион.И винаги ме е забавлявало извинението на барни и ко/разбирай шефовете на фиат-черен катър/,защо немското недоразумение е шампион и какво прави изобщо във Ф1.
Лъки
на 22.10.2007 в 20:30:25 #8jol3co,много си тъп,кажи поне кое точно от шасито или какво точно са откраднали Макларън,защото до сега няма никаква яснота по тоя въпрос.А и защо окрадените са по-слаби от т.н. крадци?
theArtist
на 22.10.2007 в 20:13:57 #72-3 години без Ф1 ще се отрази добре на този спорт.МНОООГО НАГЛАСЕНА ИСТОРИЯ!!!
Joe
на 22.10.2007 в 19:53:04 #6Много жалки МангалЛарън.

Saso
на 22.10.2007 в 19:37:42 #5Крайно време е и този спорт да се спре за една година, защото тоя БАрни се неналапа и той!
Boko
на 22.10.2007 в 19:23:17 #4http://www.raikkonenitalia.it/Homepage.html http://www.raikkonenitalia.it/Homepage.html http://www.raikkonenitalia.it/Homepage.html
