Пилотът на Ред Бул Себастиан Фетел даде най-добро време на първата за сезона квалификация във Формула 1. Младият германец пребори всички в спора за място на пистата в Бахрейн и в неделното състезание ще започне от първа стартова позиция.
Непосредствено зад него ще тръгнат състезателите на Ферари - Фелипе Маса и Фернандо Алонсо, които също се представиха отлично в квалификациите.
Действащият световен шампион във Формула 1 Дженсън Бътън зае осмото място на стартовата решетка, едно зад завърналия се легендарен германец Михаел Шумахер.
Приятната изненада в третата част на квалификациите бе участието на Роберт Кубица и Адриан Сутил. Полякът, който от новия сезон ще има тежката задача да замени Алондо в Рено, даде 9-о време, а последната позоция в Топ 10 остана за пилотът на Форс Индия.
Малко не достигна на опитния Рубенс Барикело да намери мясро в заключителната част на квалификациите. Бразилецът, който от новия сезон ще се състезава за Уилямс, остана 11. Неговият нов партньор Нико Хюлкенберг пък даде 13-о време.
СТАРТОВА РЕШЕТКА ЗА ГРАН ПРИ НА БАХРЕЙН:
1. Себастиан Фетел (Ред Бул) 1:54.101
2. Фелипе Маса (Ферари) + 00.141
3. Фернандо Алонсо (Ферари) + 00.507
4. Люис Хамилтън (Макларън) + 01.116
5. Нико Розберг (Мерцедес ГП) + 01.140
6. Марк Уебър (Ред Бул) + 01.183
7. Михаел Шумахер (Мерцедес ГП) + 01.423
8. Дженсън Бътън (Макларън) + 01.571
9. Роберт Кубица (Рено) + 01.784
10. Адриан Сутил (Форс Индия) + 02.208
.....................................................................
11. Рубенс Барикело (Уилямс)
12. Витантонио Лиуци (Форс Индия)
13. Нико Хюлкенберг (Уилямс)
14. Педро де ла Роса (Заубер)
15. Себастиен Буеми (Торо Росо)
16. Камуи Кобаяши (Заубер)
17. Витали Петров (Рено)
.....................................................................
18. Хайме Алгерсуари (Торо Росо)
19. Тимо Глок (Вирджин)
20. Ярно Трули (Лотус)
21. Хейки Ковалайнен (Лотус)
22. Лукаш Ди Граси (Вирджин)
23. Бруно Сена (HRT)
24. Карун Чандок (HRT)
waterwet
на 14.03.2010 в 16:36:15 #34Der Fuhrer, Имаше я при Пикет ...Имаше при .... , Хакинен ------------------------------------------------------------ Кога?
neznae6t
на 14.03.2010 в 16:06:06 #33Инженера коментира, а колегата му беше пълен лаик. Пак не случихме на коментатори.
samoray
на 14.03.2010 в 15:10:35 #32"Колкото до "катилщината" ... тя е присъща за големите шампиони ." Не съм съгласен, голям шампион е за мен този който е превъзмогнал култа към себеси и не се мисли за повече от останалите, качествата не са дадени за да властваш над останалите а за да даваш пример - поне за големите шампиони е така, останалите са болни мозъци и не порастнали деца! Самият Шумахер улегна и вече не е "голям шампион"(тоест арогантен глупак)!
Der Fuhrer
на 14.03.2010 в 13:57:38 #31А, тези, които са го гледали от 90-та година във Ф3000 и са се нагледали на катилщината му и през 94-та и 97-ма - за какво са достойни? -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ами ... първо им завиждам за възможността да са го гледали във Ф3000 . Аз го гледам "едва" от 1991 г. Колкото до "катилщината" ... тя е присъща за големите шампиони . Имаше я при Пикет , Сена и Прост преди да се появи Михаел . Имаше при Шумахер , Хакинен ... дори и Култард . Има я и при Алонсо , Маса , Кубица , Фетел и Сутил . Макар и последните да не са ставали шампиони . Това , че определени хора избират да си спомнят само 3-4 момента от 16 години кариера на Шумахер във Ф1 , го оставям без коментар .
waterwet
на 14.03.2010 в 13:03:13 #30Cherney, Който е гледал Ф1 през 1996г., той знае кой е Шумахер. А тези, които не са гледали Ф1 през тази година и коментират качествата на Михаел в негативна светлина са достойни за съжаление. --------------------------------------- А, тези, които са го гледали от 90-та година във Ф3000 и са се нагледали на катилщината му и през 94-та и 97-ма - за какво са достойни?
neznae6t
на 14.03.2010 в 11:40:14 #29Едно не ми е ясно, а именно защо се опитваш да ми припишеш неща, които не съм писал никога?! ОК, Шумахер го признавам (по-долу съм го написал ясно), но да се казва, че Ферари са днес това, което са, благодарение на Пилчока (може да е велик, но никога не го харесах като пилот), е меко казано несъстоятелно. Да, Ферари от началото на 90-те се чупеше в загряващите обиколки, но въпреки това ми харесваха, харесваха ми историите, харесваха ми легендите, които се говориха за червените колички, а те бяха за годините преди това - 60/70-те години на 20-ти век. Тогава Шумахер още картинг не е карал, затова и никога няма да приема позицията на така наречените шумофони. Никога не съм отричал постигнатото от Шумахер, но както се казва: Кралят умря! Да живее кралят!
Cherney
на 14.03.2010 в 11:25:14 #28neznae6t Хммм, малко несъстоятелно е да се казва,че най-великите били еди кои си, карали със зелеви листа под шлемовете си, просто защото света и технологиите се развиват и талант като Шумахер не е виновен за това,че спорта се е развил, станал е по-безопасен, респективно автомобилите са се променили и са станали по-лесни за управление. Относно купонджиите във Ферари и защо ги наричам "любители на червеното вино и купоните" - явно си пропуснал онази весела история, разказвана от Шумахер, който споделяше,че между кутиите с инструменти, кабели и всевъзможни други неща, необходими на механиците в един отбор е заварил кашони с червено вино. Да, с червено вино в бокса на любимия ти отбор / на мен също е любим /. Ферари ги познавам достатъчно добре, за да правя коментари за тях. Знам само,че Михаел никога и при никакви обстоятелства не нарече автомобила "камион" за разлика от един от т.нар. велики пилоти от онова време. Също така, зная и че Михаел нарече Ферари 412Т /1994-95г./ "автомобил,способен да спечели световния шампионат", въпреки,че той всъщност не бе такъв. А това каква кола бе Ферари в годината на преминаването на Шумахер в тима е пределно ясно - болид, който се счупи в загряващата обиколка на "Маникур". Друг такъв прецедент в спорта няма. Така,че именно Михаел бе основната причина Ферари да излезе от блатото, в което бе затънал и да се превърне в отбор, смазващ конкуренцията в края на миналия и началато на този век. Това са фактите. Останалото са призни приказки на хора, които смятат,че Михаел е бил просто един от мнозината пилоти на Скудерията.
neznae6t
на 14.03.2010 в 10:04:37 #27Чакал, сигурен ли си, че става дума за първите години? Да не си чувал от Момчил да го казва това нещо?
neznae6t
на 14.03.2010 в 09:41:51 #26за компанията, благодаря, добре съм. В общи линии една много дълга пауза, в която, дето се вика, почти се забравихме. Не е хубаво така, ама то нямаше почти нищо за коментиране на тестовете, изключая много слабите нови отбори. Даже снощи се чудих де го Кроската, добре ли е този човек, беше нещо болен... Може и да си прав, но наблюдението ми върху Шумахер не е на база само мястото в квалификацията. Лично на мен ми се иска да виждам повече агресия от него. Може и да е загубил форма, но жаждата за победа е нещо по-различно от това да си в кондиция. 41 не е оправдание, историята помни и по-дърти шампиони, шофирали по-опасна техника. За Сантандер и шампиона, личното ми мнение е по-скоро разочарование от хода на Ферари. Да, една моя отдавнашна мечта е факт - Алонсо е във Ферари, но този ход, поне начина, по който го изиграха, беше поредният изстрел в сърцето на спорта. Не трябваше да става така този трансфер, но пък Маса е свикнал да бъде вечно втори. За Фетел всички сме на едно мнение, но Ред Бул няма да запазят високо темпо през цялата година, а и ми се струва, че малчо има какво да научи още. Както обичам да казвам, докато не дойдат стартовете е Европа, нищо не е ясно, засега само ще загряваме.
зелено-бяло
на 14.03.2010 в 08:15:25 #2524. Cherney | Точно така,много добре написано. Аз най-много харесвам победите на Шуми преди 2001 година. А Шуми и safetycar да кара,пак ще е интересно!
Der Fuhrer
на 14.03.2010 в 07:47:22 #24зелено-бяло - Кралят се завърна , това е най-важното . МИсля , че съвсем скоро ще го видим във върхова форма. neznae6t - как си приятелю , не сме имали възможност да се засечем скоро Седмото място на Михаел , може би не е характерно за него , но с оглед на това което тимовете показаха в предсезонните тестове е напълно закономерно . Но както писах и по-долу , не стана ясно с какви гуми караха Розберг и Михаел в последната сесия . А и самото състезаие е дълго и за победата ще се иска нещо повече от една бърза обиколка . Мисля , че Михаел ще финишира поне едно място нагоре , но специално за това състезание Мерцедес няма потенциал за подиум ... но ще разберем около 16.00 българско време И като говорим за представяне - нека не пропускаме факта , че актуалния световен шампион ще стартира една позиция след Михаел . А за световния шампион ... имам някакво усещане , че парите на банка Сантандер няма да са достатъчни за целта Личното ми мнение е , че първите 4-5 старта трудно някой ще спре Ред Бул .
neznae6t
на 14.03.2010 в 02:00:47 #23Колега, никога не съм отричал класата на Шумахер, но да казваш на черното бяло - това е глупаво. Щом те кефи да гледаш как го мачкат, ОК, всекиму според нуждите. Апропо, гледал съм Формула 1 преди 96-та, ако намекваш нещо за мен, понеже сякаш съм единственият под статията, който публично обяви Шумахер за бавен. И така, както съм го гледал този спорт тогава, така ще продължа да го гледам и много след Шумахер. Най-великите в този спорт не са разни пилета, ледени и не знам какви още, а онези, които са карали със зелеви листа под шлемовете си, понеже не са имали системи за охлаждане. И за протокола, не съм от феновете на Ферари заради Шумахер. Когато гледах Формула 1 в началото, просто симпатизирах на червените колички, без да зная как се казват. А да говориш, че след преминаването му от Бенетон във Ферари е направил от нищо нещо, както и да наричаш екипа, работил в онези години за отбора "шайка любители на червеното вино и купоните", за мен означава, че познаваш доста бегло спорта, като за теб има две ери - преди и след Шумахер. Е да, ама не. Хайде, със здраве и повче поводи за радост през сезона. На мен най-много ми се иска Лотус да прогресират, шампионът е ясен от сега - Сантандер си го купиха. ;)
Cherney
на 14.03.2010 в 00:03:35 #22Хакинен бе велик пилот. Уникален. Настоящите звезди в кервана са наистина някакви метросексуални индивиди - Алонсо, Хамилтън, които са мнооооого далеч от класата на Шумахер и Хакинен. Финландецът едва не умря преди години на "Аделаида", но въпреки това стана още по-силен на пистата и спечели две титли. Да, вержоятно Алонсо и Хамилтън често ще побеждават Шумахер през този сезон, но това просто няма как да заличи написаната история на Ф1 от страна на Шумахер. Както казваше Джани Анели - Адвоката приживе: "Хората имат удивителната способност много бързо да забравят своите идоли". Та така и за Михаел сега - всеки обяснява,че бил пенсионер, че дължал титлите си на Браун ........ и други подобни глупости. Какъв уникален пилот бе Шумахер се видя в сезон 1996г. Това е годината, която показа на света удивителните способности на германеца,а не годините, през които спечели петте титли с Ферари. През 1996г. във Ферари работеха шайка любители на червеното вино и купоните. по това време и Браун го нямаше. Ферари имаха само един Шумахер, който в дъжда на квалификацията на Монако събра очите на всички като завъртя обиколка с половин секунда по-добра от тази на втория, при положение,че съотборника му бе зад него на секунда и половина, потънал в дъното на таблицата. Или пък невероятната и останала в историята победа в локвите на Барселона, а също така феноменалните поул позишъни / с Ферари / на "Маникур" и "Жил Вилньов". Плюс двете му победи на "Спа" и "Монца", където не всеки може да побеждава. Самият факт,че през 1996г. Ферари имаше три победи / колкото за последните четири години общо / и се класира на второ място при конструкторите,а Шумахер учстваше в битката за титлата в последното състезание / макар и на 9 точки зад Хил / говори за уникалната класа на германеца. Който е гледал Ф1 през 1996г., той знае кой е Шумахер. А тези, които не са гледали Ф1 през тази година и коментират качествата на Михаел в негативна светлина са достойни за съжаление.
neznae6t
на 13.03.2010 в 23:32:51 #21Бягай с тая куха игра оттука.
aries
на 13.03.2010 в 23:28:57 #20това е интересно: http://nemexia.bg/?recruit=2N12567
neznae6t
на 13.03.2010 в 22:27:08 #19Щом казваш... Не ми се спори с историята точно в момента. Не че не се радвам на завръщането му, дори напротив, даже виждайки Хакинен ми се прииска и той да седне да върти обиколки, но това е защото в момента липсват пилоти. Почти няма такива с топки, дето се вика. А иначе, магаре да сложиш в колата на Шумахер, ще влеза в третата част на квалификацията. Поне на този етап от сезона. ПП: За мен историята е Лотус, които за съжаление са много зле, но явно двете "истории" вървят ръка под ръка.
Cherney
на 13.03.2010 в 22:08:08 #18neznae6t И 20-ти да стартира ...... е все тая! Това е Михаел Шумахер,все пак - най-успешния пилот в историята на Ф1. Така,че как ще стартира и как ще завърши е без значение. Има и символика в това седмо място на старта. От същата позиция стартира и на "Спа" с екипа на "Джордан" в първото си състезание за Гран При. Пак от седма позиция стартира и през онази вече далечна 1996г., когато в Барселона под проливния дъж буквално смаза останалите туристи на пистата, подминавайки ги като крайпътни знаци. За да спечели победа за Ферари по начин, по какъвто доскорошните пилоти на "Скудерията" - Алези и Бергер - не си бяха и мечтали да го направят. Останалото е история, както се казва! Историята на най-успешния пилот във Ф1. Макар и на 41 години, класата си е класа. Да си на по-малко от половин секунда от Розберг, който е отличен пилот, при положение,че три години не си карал ........ ето това е уникален резултат.
neznae6t
на 13.03.2010 в 21:05:21 #17Мене ако питаш, няма нищо супер в това и дано някоя ефирна телевизия с национално покритие се освести по-скоро и също вземе права за излъчването, ако е възможно. Гарантирам по-голяма аудитория, най-малкото защото няма да излъчва само в "модерния" 16:9 формат - принуден съм да гледам сплескано изображение, защото иначе не лошият ми телевизор няма опцията за промяна на резолюцията. Другото което е - ТВ7 нямат ефирно покритие в национален мащаб, респективно си длъжен да имаш кабелна, ако искаш да гледаш Формула 1, като не всяка такава включва излъчването на ТВ7. Нужно ли е да споменавам, че много често на хората им се налага да пъртуват в събота и неделя, респективно не знаят къде точно ще бъдат в 15:00 часа в неделя, пред какъв телевизор и кой ще доставя сигнала? Аз лично съм разочарован от безхаберието на телевизионерите ни, но... Конкретно очакванията ми са за интересен сезон, естествено и заради завръщането на Шумахер, който веднага си намери защитници, считащи, че 7-мото място е едно добро представяне за седемкратен шампион. Не забравяйте, че той беше най-големият, докато караше, а тогава не се радвахте на 7-мите му места.
sasho_dikov
на 13.03.2010 в 20:46:29 #16мерси супер!
fcbarca_fan
на 13.03.2010 в 20:43:09 #15Тв7 от 14.00, студиото е от 13.30