Световният шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо спечели състезанието за Голямата награда на Монако, което е пети кръг от сезона. Той завъртя 78 обиколки за 1:40, 29, 329 часа.
Така 25-годишният испански пилот на Макларън дублира успеха си от миналата година по улиците на Монте Карло. Втори на 4,095 секунди остана неговият съотборник Люис Хамилтън, трети е Фелипе Маса с Ферари на 1:09, 114 минути. В генералното класиране Алонсо се изравни с досегашния лидер Хамилтън, като и двамата имат по 38 точки, но води испанецът заради това, че има две победи, следвани от Маса с 33 точки.
Точки от Княжеството взеха още Джанкарло Физикела (Рено), Роберт Кубица и Ник Хайдфелд (БМВ), Александър Вурц (Уилямс) и Кими Райконен (Ферари).
Алонсо потегли от първа позиция и не допусна никого да го задмине до финалната обиколка. Така той постигна своеобразен хеттрик в Монте Карло - полпозишън, най-бърза обиколка и победа. Единствената интрига бе в 53-ата обиколка, когато Хамилтън, който бе начело, след като Фернандо бе в бокса, също влезе за дозареждане с гориво и смяна на гумите. Въпреки светкавичната работа на механиците на „сребърните стрели" британецът излезе на пистата зад Алонсо.
Испанецът записа общо 17-а победа в кариерата си и втора за сезона след Малайзия, когато Макларън пак направи дубъл. Хамилтън пропусна шанса да стане първия новак с победа в Монако.
Кими Райконен, който имаше проблеми в квалификациите и стартира 16-и, подобри класирането си и успя да влезе в зоната на точките, като финишира осми. Михаел Шумахер отново бе в боксовете на Ферари и даваше съвети на пилотите на „черните кончета", които изостанаха на повече от минута след болидите на Макларън.
Редица филмови звезди изгледаха на живо състезанието в Княжеството. Том Круз бе личен гост на боса Бърни Екълстоун. Сред зрителите бяха още Брад Пит и Анджелина Джоли, Харисън Форд и Джордж Клуни, както и режисьора Джордж Лукас.
Следващия старт във Формула 1 е на 10 юни за Голямата награда на Канада.
Крайно класиране в Гран при на Монако
1. Ф. Алонсо (Макларън) 1:40:29.329
2. Л. Хамилтън (Макларън) +4.095
3. Ф. Маса (Ферари) +1:09.114
4. Дж. Физикела (Рено) + 1 об.
5. Р. Кубица (БМВ) +1 об.
6. Н. Хайдфелд (БМВ) +1 об.
7. Ал. Вурц (Уилямс) +1 об.
8. К. Райконен (Ферари) +1 об.
9. С. Спийд (Торо Росо) +1 об.
10. Р. Барикело (Хонда) +1 об.
11. Дж. Бътън (Хонда) +1 об.
12. Н. Розберг (Уилямс) +1 об.
13. Х. Ковалайнен (Рено) +1 об.
14. Д. Култард (Ред Бул) +2 об.
15. Я. Трули (Тойота) +2 об.
16. Р. Шумахер (Тойота) +2 об.
17. Т. Сато (Супер Агури) +2 об.
18. А. Дейвидсън (Супер Агури) +2 об.
19. К. Алберс (Спайкър) + 8 об.
20. А. Сутил (Спайкър) не завършва
21. М. Уебър (Ред Бул) не завършва
22. В. Лиуци (Торо Росо) не завършва
ALONSO N1
на 30.05.2007 в 14:14:25 #75FIA steward Joaquin Verdegay says McLaren should not be penalised for employing allegedly illegal 'team orders' in the weekend's Monaco grand prix -- but F1 supremo Bernie Ecclestone does not agree. The Woking based outfit led by Ron Dennis is currently under investigation by F1's governing body, after Fernando Alonso and teammate Lewis Hamilton were asked to safely finish in that order in the Principality last Sunday. McLaren's tactics have already been defended as "wise" by triple world champion Sir Jackie Stewart, while Spaniard Verdegay told the broadcaster Telecinco: "For me, there is no irregularity (that needs to be punished)." Verdegay, who was involved in the decision last year to penalise Michael Schumacher for 'parking' his Ferrari during qualifying at Monaco, said any team order issued by McLaren would have been "minor", in order to ensure that neither driver recklessly crashed on the way to the finish. A writer for the Spanish newspaper Diario As, meanwhile - Carlos Miquel - offered a third opinion in support of the beleaguered McLaren team. Referring to the decision to investigate Dennis' team, he wrote: "With the exception of some Britons, there is not a single person on the planet who can see the (FIA's) logic in this." Countering Verdegay and Stewart, however, F1 supremo Ecclestone reckons McLaren should indeed be punished -- and the maximum possible penalty is total exclusion from the sport. Recalling Ferrari's $1m fine after the Austrian GP in 2002, the 76-year-old told the Daily Mail: "If there were orders, they would be getting off lightly if they get the same sort of fine as Ferrari. "A fine for McLaren, with its money, would not have the same effect as docking points." Ecclestone, whose opinion is also shared by 1996 world champion Damon Hill, added that McLaren - if found guilty - would have committed a "more serious" offence than Turkish officials last year, who got a record $5m fine for politicising the podium ceremony. A decision is expected to be reached in advance of the next grand prix, which takes place in Canada on 10 June.
ALONSO N1
на 30.05.2007 в 12:52:56 #74Така е!!! Колкото по-бързо разбере, че Алонсо е двукратен, а той все още никой, по-добре за него самия!!! Хубаво е, когато заклети шумахеристи се борят за равенство между пилотите!!!
ALONSO N1
на 30.05.2007 в 11:22:33 #73gabble, ама ник-а ти обяснява всичко...
![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_lol.gif?_=1446728989)
ALONSO N1
на 30.05.2007 в 11:20:51 #72gabble, Aко разбираш добре испанския, може и да си чул, че влиза заради опасността от сейфти кар. Само ако го разбираш, де
gabble
на 30.05.2007 в 05:23:33 #71..и освен това драги ми алонсо 6том си я гледал ф1 по Теле 5, както и аз...то4но Педро каза, 4е се у4удва 4е 4ерният 4овек влиза толкова рано в бокса....,или може би о6те испанският не ти е на ниво....
gabble
на 30.05.2007 в 05:16:25 #70абе бай алонсо то педро по теле5 кво да каже , 4е алонсито е по-зле от 4ерния 4овек хехехе, ни6то 4е е каталонец бай педро винаги 6те подкрепи фирнандо.....
д мраз
на 30.05.2007 в 04:33:20 #69Само Кими!
Формулата е интересна когат има такива като Сена,Шумахер,Хакинен,Верстапен,Кими....даже Монтоя.Алонсовците я обезличават
За Монреал Райконен,Хаидфилд,
![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_biggrin.gif?_=1446728989)
mateo
на 29.05.2007 в 18:19:26 #68king_nothing
точно за това става дума. и Стюарт е напълно прав в случая. пилотите на Малкарън се надпреварваха цяло състезание, виждаше се от времената им, с просто око се виждаше че карат на ръба, но никой нормален не би допуснал заради необмислена атака в края на състезанието отбора да изпусне 2на победа
мисля че нещата са ясни, само на някои и други не които търсят под вола теле
mateo
на 29.05.2007 в 18:14:35 #67tad ekam Айде недей да говориш глупости, ако не бяха постоянните рестрикции и промени в правилата, единствено с целта да спрат Ферари и -------------------------- поредния заблуден шумофон с останали все още някакви илюзии. какви рестрикции за Ферари по точно? Миналата година амортисьорите на Рено ли? 2000г. скупяването на двигателите на Мерцедес ли? да точно 2000г когато е първата титла на "Великия" с Ферари, псотигната благодарение на това че единствения конкурент е изваден от борбата още преди сезона от ФИА. после точковата система била заради домонация на Ферари...ами айде ми намерете в кой точно сезон новата система за точкуване е променила нещо освен 7мия и 8мия да взимат по някоя точица. иначе Той е много велик нали? величието Му лъсна 2005 и миналата година когато беше победен въпреки опитите на ФИА отново да Го направят СШ. тази година отново се търси начин Макларън(или конкурента на Ферари) да бъдат извадени от борбата, нещо за съжаление познато
king_nothing
на 29.05.2007 в 18:13:02 #6629 Май 2007 Джеки Стюарт: Макларън да са направили нещо нередно? Не мисля "Ситуацията с Барикело и Шумахер няма нищо общо с това в Монако", смята Стюарт Трикратният световен шампион във Формула 1 Джеки Стюарт опроверга твърденията, че Макларън са налагали отборни заповеди, които са били в разрез с правилата наложени от Международната Автомобилна Асоциация (ФИА). "Не видях Макларън да са направили нещо нередно. Случката с Барикело-Шумахер през 2002 г. заради която бе въведена забраната за отборните заповеди се различава коренно от станалото на "Монте Карло" с Макларън. Барикело намали с около 70-80км/ч, за да пропусне Шумахер на старт-финала. Какво щеше да стане, ако Люис беше атакувал в края на надпреварата и беше ударил бариерите? Край за надеждите на Макларън. Това едва ли е най-правилното решение в този момент", коментира легендарният пилот. ФИА тепърва ще се произнесе по случая.
mateo
на 29.05.2007 в 17:56:13 #65Astika ми разбирам те че ти е било интересно но честно казано съмнявал ли си се как ще завърши състезанието? да не би да си си мислил че хамилтан ще атакува? и за рекордни времена в края на състезанието спомен нямам. ---------------------------------- ами Хамилтън не само се опита ами и атакува. шанса му да изпревари Алонсо бе в пита и с избора на тактиката му. Алонсо беше постоянно бърз и правеше точно когато трябва квалификационни времена с което остана начело. а това че от отбора са казали на пилотите на тази писта да внимават какво правят е напълно разбираемо. той Хам по 1 време така се беше нахъсил че цункА бариерите поне 5 пъти, докато не му казаха да намали темпото, щото да изпревари Алонсо така или иначе е невъзможно. търсите под вола теле вместо да наблегнете на това че Ферари бяха на повече от минута след МКЛ а за времената в live timing-a ги имаше. обиколките кито Алонсо направи около 1.15 бяха наистина много Изобщо възможността на Хамилтън да настигне Алонсо(въпреки невероятното си каране) беше заради това че Алонсо загуби на 2 пъти 6-7сек заради изостанали автомобили
pesho-nice
на 29.05.2007 в 16:40:07 #64king_nothing, това с Берилия много малко хора му обърнаха внимание на времето, но всъщност там се коренят проблемите на Маковете. Ти си се изразил много правилно - "увиснаха". Просто не може да дойдат от ФИА един хубав ден и да ти кажат - двигателя ти вече не по правилата, почвай на ново. Много лесно може да се проверят резултатите на Маковете 2-та сезона преди забраната и след забраната.
king_nothing
на 29.05.2007 в 14:26:04 #63А спирачната система на Макларън си беше редовна(нали се сещаш че една кола минава тестове преди сезона и при всяко нововъведение,а една спирчна система не е някакво крилце което се гъне на определена скорост,а основен компонент и се проверявя,неможе да мине иначе) и се ползваше от Макларън няколко старта,но даваше предимство с половин секунда почти на обиколка за отбора и тогава Ферари ревнаха,а ФИА им забърса сополите.
king_nothing
на 29.05.2007 в 14:22:45 #62Astika Берилия беше забранен за всички,да така е,но тогава почти всияки отбори пострадаха от този забрана.Защото в една или друга степен имах такива елементи в двигателите си,а Мерцедес успяха да разработят цял двигател на тази база и увуснаха във въздуха,когато точно преди нова година ако не се лъжа ФИА пусна забраната.И й така,съвсем случайно се оказа,че двигателя на Ферари е единствения разработен без този рядък и ценен метал
Айде стига,май не помните...
Astika
на 29.05.2007 в 10:29:44 #61Кайзере 1. Спирачките на макларън си бяха нелегални тракшън контрола беше забранен 2. Амортисьорите от рено ги махнаха преди да бъдат забранени от фиа и жалбата до фиа беше от рон денис 3. Берилия беше забранен не само за отбора на макларън а за всички отбори сещаш ли се точно както ти аргоментираш. Освен това сезоните 97, 98, 99 бяха много интересни и оспорвани въпреки че Шуми не стана шампион. И какво ми даваш за пример три състезания само гледай целия сезон какво си избрал най умрелите състезания
f3rarri
на 29.05.2007 в 04:11:17 #60CaizerSozi защо продължаваш да споменаваш името Шумахер ? до колкото имам информация тои не се състезава ве4е ? защо говориш и сравняваш спрямо него и ферари - нали нестрували ? защо не сравняваш Алонсо със Сутил и Макларън със Супер агури ? ами само Ферари и Шумахер се 4ува от тебе ? ... поредния тупан който е тука не да симпатизира а да плюе И до другия тупан Матео който написа: "така че както е казал и Рон не отборни заповеди а отборен духе довела до двойна победа" само едно имам да ти кажа -> ХаХаХа , ако бяха Ферари оба4е стеше сигурно да искаш дисквалификация за следваштите 5 сезона но щом са сребърните кретени то зна4и е отборен дух
Astika
на 28.05.2007 в 22:39:07 #59матео относно състезанието за феновете на Ферари е било скучно защото техните кретаха далеч назад. само че не знам какво скучно има в това 1ия и 2рия да са на по малко от сек. 10 обиколки преди края, непрекъснато да се надцакват с най-бързи обиколки и да карат на лимита с времена по-добри от квалификационните. изпреварваниярта като цяло псотрадаха от тазгодишните недомислени правила /////////////////////////////////////////////////////////////// ми разбирам те че ти е било интересно но честно казано съмнявал ли си се как ще завърши състезанието? да не би да си си мислил че хамилтан ще атакува? и за рекордни времена в края на състезанието спомен нямам. и я кажи някоя страница кздето могат да се видят времената обиколка по обиколка че ме мързи да търся
Astika
на 28.05.2007 в 22:22:26 #58години наред ферарито като беше с поне 1 секунда по бързо от макларъните всички говореха колко велик е шуми --------------------------------------------------- ама точно това е най голямата заблуда на антифеновете. не когато беше с една секунда по - бърза колата, а когато беше с една секунда и повече по - бавна колата тогава се роди "мита" за шумахер. По БТВ си го казаха много добре защо няма борба за първо място разликата в точките е малка и това бе наложено от шумахер. Човека, който правеше състезанията оспорвани, който се бореше за победата на всяка цена. това което искат повечето фенове на ф1 да гледат.
Nazional
на 28.05.2007 в 19:31:02 #57Съвсем логично е да бъдат отнети точките на Макларън при положение, че има явно нарушение на международния спортен кодекс. Продобни провинения трябва да бъдат убивани в зародиш.
Deleter
на 28.05.2007 в 18:56:50 #56Получи се добро състезание. Аз като заклет фен на Ферари съм доволен от представянето им. Всички, които дрънкат глупости за тях да замълчат, защото не могат да приведат никакви аргументи срещу Скудерията.