38% от футболните фенове по света са жени, показа проучването "Женски футболен свят" на маркетинговата агенция "Шпорт + Маркт". Тя анкетира 20 000 души в 21 страни. От 800 млн. футболни запалянковци в тези държави 300 млн. са жени.

"Отминаха времената, когато мъжете владееха футбола", казва шефът на "Шпорт + Маркт" Хартмут Застроу. От националния отбор на всяка държава се интересуват точно толкова жени, колкото и мъже. "Успехът на националния е важен и за двата пола, той повдига самочувствието", продължава Застроу. На най-много нежна подкрепа се радва бундестимът - 92% от жените в Германия викат за отбора на Йоахим Льов.

Международните турнири също са еднакво важни за мъжете и дамите - последното световно първенство са гледали еднакъв брой представители на половете. Не такава е ситуацията при женското световно първенсто - тези мачове са много по-интересни за момичетата. Последния мондиал следили 28 млн. в Бразилия, 77 млн. в Китай и 11 млн. в Мексико.

Проучването доказва, че уж слабият пол се интересува и от клубния футбол. Китайките не пропускат мач във Висшата лига, аржентинките са много впечатлени от Апертура и Клаусура. Над една трета от следящите Бундеслигата извън Германия също са жени. Това са повече от 40 млн. зрители в 20 страни.

Естествено, дамите обичат да пазаруват. Повечето от тях са под 30 години и прекарват доста време по магазините, харчейки пари за щяло и нещяло. Много добре за клубовете, които искат да увеличат оборота си, но те не използват тази възможност."

Все повече нови браншове ще инвестират във футбола - уверен е Застроу. - Ще настъпят много модни марки, производители на продукти за градината, фирми за бижута и украса. Жените по целия свят се интересуват от мода и дрехи повече от мъжете. Засега малко клубове са се сетили за това."

Анкетата е направена в Германия, Великобритания, Италия, Испания, Франция, Полша, Швейцария, Русия, Южна Африка, Австралия, САЩ, Мексико, Аржентина, Бразилия, Китай, Индия, Малайзия, Индонезия, Япония, Тайланд, Южна Корея.

Забележка: Материалът е публикуван във вестник "7 дни спорт".