Първата футболна марка, чиято цена е над 1 милиард щатски долара, е тази на Манчестър Юнайтед, съобщи консултантската фирма "Brand Finance". Сумата, на която се оценява марката на клуба от "Олд Трафорд", е 1,206 милиарда долара.

Увеличението при "червените дяволи" за година е почти двойно, като през 2014-а те бяха на трето място в класацията и бяха оценени на 739 милиона долара.

Големият ръст на стойността на марката се дължи най-вече на новия спонсорски договор с "Адидас", договорът с "Шевролет", както и рекордната сделка за ТВ правата, благодарение на която редица английски клубове бележат значителен прогрес в класацията.

На второ място след Манчестър Юнайтед е германският колос Байерн Мюнхен (933 милиона долара), а трети е Реал Мадрид (873 милиона). Топ 6 се допълва от Манчестър Сити, Челси и Барселона.

В топ 36 в класацията присъстват 15 английски, 6 германски, 5 италиански, 3 испански, 3 френски, 2 турски, 1 холандски и 1 шотландски клуб.

Що се отнася обаче до стойността на самите клубове, испанските гиганти Реал Мадрид и Барселона са пред Манчестър Юнайтед. Байерн Мюнхен пък е четвъртият клуб, който минава границата от 2 милиарда евро.

Топ 10 най-скъпите спортни марки:

1. (3) Манчестър Юнайтед - 1 206 739 долара

2. (1) Байерн Мюнхен - 933 896 долара

3. (2) Реал Мадрид - 873 768 долара

4. (5) Манчестър Сити - 800 510 долара

5. (7) Челси - 795 502 долара

6. (4) Барселона - 773 622 долара

7. (6) Арсенал - 703 505 долара

8. (8) Ливърпул - 577 469 долара

9. (10) Пари Сен Жермен - 541 324 долара

10. (12) Тотнъм - 360 248 долара