Volkswagen AG, заради които дизелът тръгна към забвение, вярват в бъдещето на технологията и очакват потребителите да се завърнат към нея - и то скоро, пише Bloomberg.
"Дизелът ще преживее ренесанс в не твърде далечното бъдеще, защото хората, които са карали такива автомобили, ще осъзнаят, че всъщност е бил доста удобна шофьорска концепция", казва главният изпълнителен директор Матиас Мюлер.
"Когато познанието, че дизелът всъщност е природносъобразен се установи в умовете на хората, тогава, според мен, няма да има причина да не си купят такъв".
Коментарът на Мюлер е меко казано смел, като имаме предвид, че Volkswagen задели 30 милиарда долара, за да покрие глобите, съдебните разходи и ремонтите на дизеловите си автомобили, оборудвани с измамен софтуер, който да ги представи като екологични по време на тестовете.
Ефектът от огромния скандал не закъсня. Германия обсъжда възможни забрани на дизелови автомобили в редица градове, а Китай, Франция, Великобритания, Индия и други направо ще забранят продажбите на всякакви автомобили с двигател с вътрешно горене.
Потребителите също обърнаха гръб на технологията, а в Германия продажбите им вече са една трета от общите, докато преди това държава половината.
В контраст със смелата прогноза на Volkswagen, Toyota Motor Corp. започна да премахва дизеловите варианти на някои от автомобилите си, като през тази година ще продава своя обновен Auris с два хибридни и един бензинов двигател с принудително пълнене. Ford Motor Co. все още подкрепя дизела, но смята, че в някои сегменти той ще изчезне.
Европейските производители имат желания да запазят дизеловите варианти, тъй като ги виждат като ефективен начин да покрият регулаторните изисквания за въглероден диоксид - поне докато електрическите автомобили не навлязат по-сериозно на пазара. Това важи особено за германските производители, които правят по-големи и мощни мотори.
"Имаме нужда от дизела, за да постигнем целите за CO2", казва Хърбърт Дайс, който оглавява марката, след като представи концепцията за изцяло електрическия I.D Vizzion, който ще може да изминава по 650 километра с едно зареждане.
До 2021 година автомобилните производители трябва да намалят нивата на въглероден диоксид, който колите от гамата им изпускат, до средно 95 грама за километър. "В крайна сметка потребителят ще има думата", заключи Карлос Таварес, CEO на PSA Group.