Различавайки се от милениалите (поколение Y), които са родени между 1977 и 1995, родените след 1996-та година не само избягват да имат дългове, но и ценят много пестенето на пари. Според проучването на Центъра за кинетика на поколенията, около 64% имат спестовни сметки, с 11% повече от по-старите спестовници, което ги прави по-оптимистични за финансовото си бъдеще от своите предшественици.

Хората от това поколение също избират университета, в който да учат според възможностите си и избягват да вземат студентски кредити и да трупат дългове, които ще затруднят живота им след като завършат.

Много от тях планират да работят докато учат, да работят една година между училище и университета или да използват личните си спестявания, за да платят за образованието си. Милениалите, които са вече родители, от своя страна пък вече са започнали да спестяват пари, за да отидат децата им в добър университет и да нямат същите проблеми с парите като тях.

Познати още като поколението Z, родените след 1996 включват още и тези, които нямат собствени спомени за терористичната атака в САЩ на 9-ти септември 2001. Част от тях вече са започнали да мислят за финансирането на пенсионирането си. Според проучването 12% вече са започнали да спестяват, а 35% планират да започнат да го правят през двайсетте си години.

Джейсън Дорси, президентът на Центъра за кинетика на поколенията, коментира, че една от най-големите разлики между милениалите и поколението Z е фактът, че въпреки че и двете поколения са преживели Голямата рецесия, вторите не са я преживели професионално.

Родените след 1996-та са видели борбата на тези преди тях със застоя на заплати и големи студентски дългове и са си взели бележка, в следствие на която съзнателно се отнасят с парите по различен начин. Двете поколения си приличат обаче по това, че не са позитивно настроени към кредитите и най-вече кредитните карти.

Когато става въпрос за харчене на пари, поколението Z очаква да получи повече за парите, които дава. Те искат бърза доставка и се дразнят повече от другите поколения, когато нещо се счупи. Също така ценят повече качеството пред марката, което ги различава от милениалите, които са по-лоялни към определени марки.

Родените след 1996 растат в общество, което ползва все по-малко пари в брой и все повече карти. Обикновено, когато хората плащат с карта, те забелязват по-малко колко точно харчат и по-често харчат повече отколкото биха дали, ако плащаха в кеш. Поколението Z обаче са израснали с технологиите и за тях е естествено да плащат с карта или онлайн, затова при тях не може да се наблюдава това безразсъдно харчене както при другите поколения.