Десислава Митева, генерален мениджър Regus България, пред money.bg:
Какъв е ключът към гъвкавия начин на работа? Какво е влиянието на гъвкавата организация на работата?
Пазарът на труда в наши дни се променя до неузнаваемост, масовото пътуване до работата и обратно, рутината от 9 до 17 ч., постепенно отстъпват път на смел нов свят, където хората работят в подходящи за тях часове и места. Ето защо ключът за гъвкавата организация на работата е удобството. Ето защо Regus е тук - ние предлагаме несравнима мрежа от бизнес центрове и това ни прави удобни. Където и да искате да работите, там има Regus център.
Въздействието на гъвкавата организация на работата е многоизмерно - но най-значителната негова характеристика е финансовата стойност. Нашата мрежа ни дава възможност да предоставим на клиентите си гъвкавост, за да работят по техния начин, когато те искат, където те искат, както те искат, без да се налага да бъдат обвързани в дългосрочни, негъвкави договори. Мрежата ни означава достъп от по-малко от 19 лева на месец и, независимо от бюджетите на даден клиент, ние можем да ги приспособим и да им помогнем да създадат финансова стойност.
Значи ли, че приоритетите се променят? Как?
Новите приоритети са технология, разходи, демография, баланс между работата и личния живот, транспорт и устойчивост наред с други, и те продължават да задвижват растежа на пазара. Тъй като продължаваме да изграждаме нашия бизнес, за да служи по-добре на нуждите на нарастващия и винаги разнообразен брой мобилни служители, Regus взема под внимание всички тях. На първо място, цифровият свят предполага, че можете да се свържете отвсякъде с комбинацията от безжична връзка, 3G мобилни устройства и др. Цифровата технология отвежда всички данни и приложения извън офиса, предоставяйки достъп до файлове на компанията по всяко време и навсякъде.
На второ място, разходите за недвижими имоти се превръщат в ключови фактори в революцията на начина на работа, тъй като те често представляват най-големите режийни разходи след заплатите. Разходът за бюро на човек е висок, и това, в съчетание с даден ход за намаляване на оперативните разходи, кара организациите да обмислят алтернативни подходи.
На трето място, ние всички търсим баланс между работата и личния живот. Като се дава по-голяма свобода на служителите относно това, кога и къде работят и измерването на производителността вместо времето, прекарано на бюрото, работодателите могат да помогнат на хората им да постигнат по-добър баланс на работата и личния живот, като същевременно се подобрява мотивацията, лоялността и продуктивността.
Моделите на устойчивостта, демографията, културата, включително работните навици и пътуването до работното място, се променят не по-малко. Следователно Regus е поставил своя бизнес в сърцето на тези тенденции и е фокусиран върху предоставянето на значителни възможности, които те представляват, за да служат по-добре на нашите клиенти.
Как услугите на Regus спомагат при подпомагането на новите приоритети?
Повече от 1,5 милиона клиенти използват услугите на Regus и това е нашия най-добър стимул, те не могат да грешат! С нас се работи по начало лесно - от договори от една страница, които могат да спомогнат за започването на нашите клиенти в рамките на часове, до откриването на Виртуален офис в другата част на света в рамките на един работен ден. Продуктивността е това, върху което всеки се фокусира и ние помагаме на нашите клиенти да се фокусират главно върху ръководенето на своя бизнес, а не откъде те го ръководят. По този начин ние им помагаме да бъдат по-продуктивни. Последно, но не и по важност: гъвкавата организация на работата има по-ниско въздействие върху околната среда, тъй като пътуването до работното място е едно от най-предизвикателните режими, свързвани с работата. Разпределената работа или работата по-близо до дома може да промени моделите на пътуване до работното място, да намали натоварването на транспортните системи и може да улесни по-хармоничен баланс между работата и личния живот.
Вече е известено,че последното проучване на Regus разследва носталгията на командированите служители. Има ли интересни резултати? Какво липсва най-много на българите, когато те не са у дома си?
Да, най-новото проучване, проведено от Regus показа интересни резултати. При пътуване в чужбина по бизнес анкетираните съобщават, че най-много им липсват техните семейства (68%) и домовете им (38%). Можете да сметнете за любопитно, че освен, че им липсват техните семейства и дома, българските командировани служители разкриват, че те са много привързани към своите домашни любимци! Липсата на техните домашни любимци е сред първите три неща, които липсват на българите при пътуването им по работа!
Значи ли това, че гъвкавата организация на работата осигурява по-добър баланс между работата и личния живот?
В действителност, срещите лице в лице често са били ключова част от бизнеса, тъй като хората се нуждаят да виждат изразите и сигналите на езика на тялото на онези, с които те разговарят, но служителите също така установяват, че през последните години техните приоритети са променени. Нови технологии, които позволяват на работниците да провеждат видео конференции стават все по-разпространени и служителите правилно започват да изискват те да бъдат предлагани, като алтернатива на пътуването. Намаляването на ненужното пътуване също спомага за най-важния аспект: значително намалява разходите и въглеродните емисии. Чрез въвеждане на по-голяма степен на участието във видео конференции, бизнес организациите могат да приложат на практика поговорката "И вълкът сит, и агнето цяло": те могат да спестят пари и да спасят околната среда, както и да подпомогнат за увеличаването на удовлетвореността на служителите и да подобрят техния баланс между работата и личния живот!
Какви са предимствата на гъвкавите офис решения? Вярно ли е, че по този начин компаниите увеличават тяхната продуктивност и засилват техния фокус върху управлението на работата и времето?
Според изследване на Regus четири пети от българските анкетирани смятат, че гъвкавата организация на работата е критична мярка за постигане на по-висока продуктивност и 85% от анкетираните в България смятат, че гъвкавата организация на работата насърчава по-голямо чувство за отговорност и управление на времето. Тези резултати потвърждават, че при всяко състояние на икономиката, но особено във времена на висока нестабилност на пазара, бизнес организациите продължават да преразглеждат своите стратегии, за да се постигне по-голяма ефективност и продуктивност. И очевидно гъвкавата организация на работата е ключът към постигането на тези бизнес цели.
И така, нека обобщим отново: В допълнение към увеличаването на продуктивността, нашата мрежа предоставя решения за гъвкави начини на работа, което означава по-малка отдадена офис площ и ефективност на разходите, както и по-малко количество необходима енергия и по-ниско въздействие върху околната среда. Работата с Regus означава по-хармоничен баланс между работата и личния живот.
Как откриването на нов бизнес салон на Regus ще им помогне? Какъв вид компании използват услуги на Regus? Какво я прави предпочитаният избор за тях?
Чрез откриването на този нов Бизнес салон в град София-Запад на бул. "Тотлебен" 53-55 Regus цели да помогне на компаниите в България да постигат ползите от гъвкавата организация на работата - подобрена продуктивност и управление на работното време, по-голяма ефективност, по-ниски разходи и по-добър баланс между професионалния и личния живот на служителите си. Салонът предлага на професионалистите, служителите в движение и пътуващите делови хора незабавен достъп до работно пространство на един от най-добрите бизнес адреси в столицата.
Компании от различни индустрии използват нашите услуги - фармация, информационни технологии, финанси и др. Ние имаме клиенти от установени и от стартиращи бизнеси. Всички те оценяват факта, че Regus предоставя удобна работна среда, която предлага всички услуги, от които те имат нужда. Условията на работа, които ние предоставяме им позволяват да бъдат по-гъвкави и да се съсредоточат изцяло върху бизнеса си докато пестят пари и увеличават продуктивността и ефективността.