Националният автомобилен шампионат се подновява със старт в Самоков. Три седмици след трагичната смърт на 31-годишния варненски пилот Тодор Славов, първенството на страната продължава с рали "България".
До този момент от програмата бяха проведени двете състезания във Варна и Твърдица, но заради по-малкия километраж в скоростните им отсечки, спечелените от тях точки не се умножаваха по въведените от БФАС за сезон 2015 специални коефициенти.
Само в рилското състезание, което е и 5-и старт от рали трофея на ФИА за този сезон, екипажите ще спечелят двойно повече актив отколкото във Варна и Твърдица. Условието за удвояването на актива е състезанието да включва в скоростните си етапи повече от 180 км. Двойни точки ще получат екипажите и за ралито в Сливен (4/6 септември), което също е надпревара и националното първенство, и за евротрофея в ралитата.
В момента генералното класиране все още се води от починалият Славов (37 т.), спечелил ралито във Варна. Това обаче ще се промени още в неделя вечер, като двамата най-вероятни претенденти за челото са Георги Василев (Дианел Рейсинг, Мицубиши Лансър Ево 9, 30 т.) и Антон Титов (Октан Рали Тим, Ситроен DS3 R3T, 21.5 т.). В момента двамата са съответно 3-и и 6-и в класирането, но трима други пилоти няма да са сред стартиращите в събота сутринта.
Ситуацията е почти същата и в категорията на автомобилите с две задвижващи колела, в която Титов е шампионът за 2014 г., а сега е най-високо поставеният в класирането(38.5 т.). Вторият зад него, който ще се бори за класирането, е Христо Атанасов (Бултранс, Рено Клио), който обаче изостава на 19 т.
Максимумът, който един екипаж може да спечели от рали България е 78 т., а при тази ситуация евентуално отпадане на конкурентите или по-задното им класиране автоматично намаляват възможностите им да претендират за титлите в генералното класиране или в който и да е от трите класа, които ще се формират днес след техническия преглед.
Освен за националното първенство и евротрофея, рали България тази година включва и отделна надпревара за купата "Георги Янакиев", за която след внезапна промяна в намеренията на организаторите (купата трябваше да се разиграе единствено между екипажите с автомобили, извън стандартната хомологация) са регистрирани всички български пилоти.
Рали България е и втори кръг от едномарковия шампионат Хюндай Рейсинг Трофи, но в него от стартиралите в Твърдица четири екипажа, в Самоков ще участват само два - Григор Григоров/Янаки Янакиев и Дочо Цвятков/Линда Багерова, които в откриващото надпреварата за трофея рали завършиха на първо и второ място.