Първата кола от Супер 2000, стартирала в международни състезания в Европа - ФИАТ Пунто обещава добро бъдеще на тази категория рали автомобили. Италианците се оказаха първите, които пуснаха в големи международни състезания новата кола и до момента Пунто Супер 2000 се представя отлично.

Най-общо идеята на ФИА, обсъдена с автомобилните производители за създаването на Супер 2000 бе да се направи автомобил, който да е реален съперник на колите от група N, но в него да има повече компоненти от „истинските бегачки” от група А и цената да е закована на 150 000 евро.

Общо взето, всички цели бяха постигнати. Още в края на миналата година ФИАТ разбуни духовете с първите тестове на Пунто Супер 2000, като за начало компанията N.Technology ползва мотора на Алфа Ромео, разработен за пистовия вариант на Супер 2000 – Световния пистов шампионат за туристически автомобили (WTCC). Първоначално моторът бе с мощност 250 конски сили, но в хода на тестовете силата му отскочи на над 280 конски сили.

Основните предимства на колите от Супер 2000 са няколко – компоненти от група А, примерно скоростна кутия и цели агрегати от окачването, по-ниско тегло – 1100 кг (почти с 200 кг. по-малко от разрешеното за N/4) и широчина на гумите, съизмерима с тази на автомобилите версия WRC.Всеки един от тези елементи дава минимално предимство, но събрани заедно разликата с колите от група N и Супер 1600 вече става сериозна.

Най-голяма е разликата в асфалтовите ралита, където по-доброто стоене на пътя и по-лесното управление на Супер 2000 му дава предимство пред група N, а по-голямата мощност от тази на Супер 1600 при съизмеримо тегло (1000 кг. е минималното за Супер 1600) е сериозен коз в ръцете на пилоти от класата на Джандоменико Басо, които бързо се адаптират от коли с един двигателен мост към такива със задвижване 4Х4.

За разлика от колите от група N обаче тези от Супер 2000 нямат турбо, работят на по-високи обороти, но там понякога не им достига мощност. Това се вижда най-добре на „накъсани” етапи или на суперспециални отсечки. Където обаче има дълги прави разликата с група N отново е в полза на новите автомобили.

През 2006 г. единствено на макадам Супер 2000 нямаше предимство и това се видя в „Райд Полски”, където местните асове от група N успяха бързо да се откъснат от Басо още в първия ден на надпреварата.