Герлен Шишери (BMW) спечели първата си етапна победа в „Дакар". Битката в челото между двамата съотборници в екипа на Volkswagen Карлос Сайнц и Насер Ал-Атия продължава на пълна газ, като авансът на Матадора е само 4:28 минути три дена преди финала.
Единайсетият етап на рали „Дакар" ни върна отново в Аржентина, след като керванът пресече за втори път Андите, този път през прохода „Пасо Либертадорес". Спускането към Сан Хуан спечели Герлен Шишери, което е и негова първа етапна победа в „Дакар" въобще, а Орландо Теранова (Mitsubishi) от екипа на JMB Stradale завърши само на 30 секунди зад него. Челната тройка допълни миналогодишният победител Жинил де Вилиър (Volkswagen), но всички погледи отново бяха приковани към лидера Карлос Сайнц и неговия основен конкурент за първото място Насер Ал-Атия.
И днес в екипа на Volkswagen нямаше отборни заповеди, което бе и причината Матадора да стъпи здраво на газта още от самото начало на дългия 222 километра етап. На първата междинна контрола обаче Сайнц, който поведе колоната, вече губеше повече от три минути, като таванът на неговия Race Touareg бе сериозно намачкан, а въздухозаборникът въобще отсъстваше, което предполага, че е имал наистина сериозни премеждия в отсечката.
Вероятно всички помните как миналата година Сайнц отпадна два етапа преди финала, по подобен начин можеше да се развие ситуацията и в тазгодишното издание на „Дакар", но той изгуби само шест минути спрямо завършилия на четвърта позиция днес Ал-Атия и продължава да е начело, макар и със скромните 4:28 минути преднина.
Именно те могат да накарат тим-шефа на Крис Нисен да се замисли върху политиката на Volkswagen да остави своите пилоти да карат на ръба до финала. Ние пък съответно да се надяваме, че битката за първото място ще продължи досами финала в Буенос Айрес.
Най-големият печеливш от единайсетият етап в категорията на мотоциклетистите беше Пал Андерс Улевалсетер (KTM), въпреки че най-добро време в отсечката даде Франс Верховен (BMW) - първа негова победа в „Дакар 2010" и първа за BMW след 2001 г. Улвеалсетер обаче, който завърши четвърти, на 2:26 минути зад холандеца, успя да се откъсне пред двамата си основни преследвачи за второто място в генералното класиране - Франциско Лопес (Aprilla) и Елдер Родригеш (Yamaha), които днес изгубиха съответно 3:48 и 9:57 минути. Така разликата между тримата вече нарасна на седем минути, след като вчера беше само две. Три етапа преди финала в Буенос Айрес Чалеко изостава с три минути, а Фария - с десет.
За победителите в последните четири издания на „Дакар" днешният етап мина така, както и всички досега - Марк Кома (KTM) имаше проблеми, а Сирил Депре продължи по план. Каталунецът, който няма никакви шансове за подиума след шестчасовото си наказание от седмия етап, допусна грешка в навигацията още на 13-ия километър и пропусна една от отбивките по трасето. Той кара цели три километра преди да разбере, че е объркал пътя, което все пак му струва само пет минути на финала след блестящото представяне в останалата част от етапа.
Депре нямаше проблемите на своя най-голям конкурент и без да поема никакви рискове, завърши отсечката със седмо време, на 4:21 минути зад победителя Верховен. Това обаче съвсем не му попречи да запази преднината си в челото на 1:20 часа спрямо Улевалсетер.
Musset
на 15.01.2010 в 01:43:16 #1Всеки път едно и също Какво е общото между снимката и надписа до нея?????????????? ТЪПспорт, ТЪПспорт, ТЪПспорт, ТЪПспорт, ТЪПспорт, ТЪПспорт, ТЪПспорт, ТЪПспорт, ТЪПспорт, ТЪПспорт, ТЪПспорт, ТЪПспорт, ТЪПспорт, ТЪПспорт, ТЪПспорт, ТЪПспорт, ТЪПспорт, ТЪПспорт, ТЪПспорт, ТЪПспорт, ТЪПспорт, ТЪПспорт, ТЪПспорт, ТЪПспорт, ТЪПспорт, ТЪПспорт, ТЪПспорт, ТЪПспорт, ТЪПспорт, ТЪПспорт, ТЪПспорт, ТЪПспорт