"Ауди" спечели за 13-и път легендарното автомобилно състезание "24-те часа на Льо Ман", чието 82-ро издание предложи страхотни емоции за зрители и състезатели.

Германският отбор постигна двойна победа, след като "Ауди" №2 с пилоти Марсел Феслер, Андре Лотерер и Беноа Трелуйер се възползва от проблемите на основните конкуренти в заключителните часове и остави на три обиколки зад себе си "Ауди" №1.

​На трето място място с пет обиколки изоставане завърши "Тойота" №8 с пилоти Антъни Дейвидсън, Никола Лапиер и Себастиен Буеми.

За шампионския екипаж това беше трета победа в последните четири години на пистата "Сарт". За втория екипаж в състав Том Кристенсен, Лукас ди Граси и Марк Жене останаха смесени чувства, тъй като в сряда Лоик Дювал катастрофира тежко на тренировка и е в болница, но в същото време за няколко часа те водеха в надпреварата.

Състезанието беше белязано от лошо време в първите часове, редица инциденти и излизания на кола за сигурност, но истинската драма в основния клас LMP1 настъпи в последните четири часа.

Първо 3.40 часа преди финала лидерът в класирането "Ауди" №1 с рекордьора с девет победи Том Кристенсен получи повреда на турбокомпресора и трябваше да влезе за смяна в бокса.

Там се забави 17 минути, което беше достатъчно, за да изпусне лидерството. Подобен проблем по-рано имаше и другото "Ауди".

Завърналият се след 16 години отсъствие "Порше", който се движеше на втора позиция, получи великолепна възможност да спечели състезанието, тъй като към този момент изоставаше само с една обиколка.

Но два часа преди края "Порше" №20 също получи тежка повреда и отпадна от състезанието, което хвърли в отчаяние пилотите му, сред които оттеглилият се от Формула 1 Марк Уебър. Повредата дойде, докато зад волана беше Тимо Бернхард, и вероятно става въпрос за повреда в двигателя.

"Съкрушени сме. След всички проблеми, които имахме, получихме възможност да завършим като победители, но накрая дойде този проблем", коментира Уебър.

Това беше тежък удар по амбициите на "Порше" и практически отвори пътя към победата на Audi R18 e-tron quattro. Все пак в последната обиколка "Порше" №14 излезе на пистата, за да завърши състезанието.

"Ауди" поведе за първи път в състезанието 10 часа преди финала, когато водещият дотогава автомобил на "Тойота" спря заради проблеми в електрическата система.