Двадесет и пет екипажа, колкото бяха и подадените заявки, стартираха в рали "Стари Столици", втори кръг от националния шампионат.

Церемониалният старт бе даден до "Арена Шумен", в близост до паркинга на залата, където е и сервизният парк.

На специално направена естакада, под аплодисментите на публиката, бяха представени всички участници. На тържествената церемония националният флаг беше издигнат от четирикратния шампион на България Мирослав Ангелов, а знамето на Шумен - от победителя в предходното издание на автомобилното състезание Мартин Сурилов.

Първият състезателен ден включва пет скоростни етапа - "Велики Преслав", "Върбица", "Кота 1008", "яз. Тича" и специалният градски етап "Арена Шумен".

Програмата на ралито утре предвижда още пет скоростни етапа - "Пивовара 1", "Лозево 1", "Пивовара 2", "Лозево 2" и "Валерий Великов", който ще носи и допълнителни бонус точки. Общата дължина на скоростните отсечки е 100,12 километра. Трасето по състезателните етапи на ралито ще се затварят час преди старта на първия автомобил.

Награждаването на победителите утре ще бъде отново пред "Арена Шумен" в 14:30 часа.

"Фаворити да спечелят са три екипажа, които са с най-модерните и сериозни автомобили", каза на пресконференция преди дни отговорникът по сигурността на ралито Данчо Данчев-Данчони, който е печелил автомобилното състезание като пилот.

Пламен Стайков пропуска "Стари столици"

Пламен Стайков пропуска "Стари столици"

Пилотът няма да вземе участие в ралито

По думите му, фаворитите за първо място и в рали "Стари Столици", както и за шампионската титла в националния шампионат са четирикратните шампиони на България Мирослав Ангелов и Георги Гаджев (Skoda Fabia Rally 2 Evo), които отпаднаха на 18-то издание на рали "Твърдица", първи кръг от националния рали шампионат т.г., както и Пламен Стайков и Рафи Кадиев (Skoda Fabia R5), които го спечелиха.

Тройката на фаворитите допълва шуменският екипаж Мартин Сурилов и Здравко Здравков (Citroen C3 R5), които спечелиха последното издание на рали "Стари Столици" и завършиха втори на "Твърдица", където двата екипажа постоянно си разменяха етапни победи, като в крайна сметка завършиха с разлика от 6.8 секунди.