"Грешки за 3.6 млрд. лв. са засечени в отчетите на ведомства и общини" е водещo заглавиe на в. "Сега"

Сред най-големите нарушители са държавният резерв и Софийският университет

Сериозни пропуски и неточности във финансовите отчети на бюджетните организации открива за поредна година Сметната палата. В резултат на одитната си дейност тя е коригирала в отчетите за 2016 г. сгрешени счетоводни сметки за над 3.6 млрд. лв. Сумата е с 42% повече от 2015 г. Некоригирани обаче са останали отклонения за около 243.8 млн. лв.

Прочети още от статията на в. "Сега"

"Премиерът вече твърдо не харесва сделката за ЧЕЗ", четем в "Капитал"

ГЕРБ много вероятно ще запази министъра на енергетиката Теменужка Петкова

Премиерът Бойко Борисов във вторник рязко смени тона и започна силно да атакува сделката и купувача на активите на CEZ в България. След като дни наред опозицията нападаше "Инерком" и управляващите, премиерът явно е решил, че няма защо да търпи политически негативи, и той се включи в атаката. Той дори видя заговор срещу себе си. Заради неясното финансиране и документи, че при внасянето на офертата си "Инерком" е внесло и писма от местни банки като ББР и ПИБ, Борисов размаха пръст и на банковия на...

Прочети още от " Капитал"

"Полицията разкрива 1 от 4 кражби от жилища" е заглавиe от в. "24 часа"

7310 кражби от жилища са били извършени през 2017 г., разкрити са едва 25% от тях. Те обаче са намалели спрямо 2016 г., когато са били 8836. стана ясно от отчета на МВР за м.г., представен от вътрешния министър Валентин Радев вчера.

2017 г. е имало общо 39 733 кражби - от жилища, офиси, складове и др., а разкритите са 12 930. Положителното е, че броят им спрямо 2016 г. е спаднал със 7%.

Въпреки намалението на кражбите обаче общо престъпленията са се увеличили с 0,5% до 104 237. Разкрити са 45%, с 2 пункта по-малко, отколкото през 2016 г.

Прочети ще от в. "24 часа"

"България се превърна в автоморгата на Европа" извежда на първа страница в. "Монитор"

Да се правят технически прегледи на старите коли и ако са фиктивни, да се отнемат лицензи * На второ място сме по брой загинали на пътя в страните от ЕС

- Г-н Тодоров, как ще коментирате идеята 17-годишни да излизат на пътя и да получават временна книжка? Ще ги направи ли наистина това по-опитни шофьори?

- Има такава европейска и американска практика младежите да получават книжка още преди 18 години. Бих казал, че живеем във време, в което подрастващите са изключително самостоятелни. Да не говорим, че цените на автомобилите са достъпни. Животът е много по-динамичен, отколкото преди 30 години. Така че младежите може спокойно да шофират на пътя на 17 години, въпросът е това да става безопасно и с придружител, който обаче отговаря на определени условия. Защото е важно този човек да има определен стаж, да няма нарушения и т.н. Освен това трябва да има някои рестрикции за младите водачи - да не шофират през нощта, да не превозват повече от двама членове на семейството си, допустимата скорост за тях да е до 110 км/час. Така че тази практика съществува и в други страни и не виждам защо да не бъде въведена и у нас.

Прочети още от статията на в. "Монитор"

"Балканската АЕЦ може да е с частни капитали", четем във в. "Стандарт"

От всичко, което премиерът Бойко Борисов каза на форума в Лондон бих наблегнал на фразата "Ще строим АЕЦ "Белене". Останалото е технология. Дали с участието на страните от Западните балкани или с Балканите въобще, или пък други чужди инвеститори, няма значение. Ключовата дума е "Ще строим". Преди години имаше подобна идея от действащия тогава президент Георги Първанов. Той говореше за сътрудничество със Сърбия, Черна гора, Македония в строежа на "Белене". Защото, така или иначе, присъстваме на регионалния пазар като нетен износител на енергия - между 6 и 10 теравата часа годишно. Това означава, че нашият ток в региона има място. Има и в други държави подобен прецедент. Във Финландия една от атомните им централи се строи чрез инвестиции на акционерни участници-потребители. Това са фирми заети с добив и преработка на дървен материал. При тях производството е непрекъсваемо - те трябва да имат 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата, 365 дни в годината постоянен гарантиран източник на електричество. Нещо, което никой друг вид генерация не може да осигури. Атомната централа е вариантна по отношение на природно-крлиатичните фактори. Сега, ако погледнем кой какъв дял има у нас, ще видим, че фотоволтаиците дават едва 100 мегавата от над 1000 мощности, вятърните 300-400 и само атомната централа работи на пълни обороти. Даже надпроектно, което означава, че сме изчерпали еластичността на ядрената енергетика и трябва да се случи нещо ново.

Прочети още от в. "Стандарт"

"Новите региони: Северозападът вече не може сам, а София не иска", пише "Капитал"

България променя регионалното деление, според което разпределя европарите. То трябва да влезе в сила от 2020 г.

Тридесет хиляди души - толкова бяха необходими, за да започнат планове за ново разделение на районите в страната. Към края на 2016 г. толкова хора не достигат на Северозападна България, за да се квалифицира като самостоятелен планов регион в рамката на Европейския съюз. Непрекъснато спадащото население означава, че регионът е слязъл под необходимите 800 хил. души. Съседният - Северен Централен, все още се държи с малко над 805 хил. души, но това вероятно няма да е задълго.

Прочети още от " Капитал"

"България - добре дошли в рая на оШфорките*", пише в. "Сега"

Защо Гинка Върбакова да не просперира? Тя просто следва "българската мечта". За нея не се иска труд или талант. Просто връзки с правилните хора

Сделката между голямата чешка компания ЧЕЗ и скромната милионерка от Пазарджик Гинка Върбакова разтресе държавата по осма степен по скалата на Рихтер. Президентът Румен Радев очерта мащабите на скандала безпощадно ясно: "Явно става въпрос за схема за скрито придобиване, въпросът е кой и защо крие своите намерения". 

Гинка Върбакова от Пазарджик сигурно е единственият собственик на фотоволтаици в света, комуто е хрумнало, че може да притежава и управлява електроенергийна мрежа. То е като рибка бананка да погълне кит.

Прочети още от в. "Сега"

"Коридор 8 ще скъси с две седмици Пътя на коприната" пише в. "Монитор"

1 млрд. евро са необходими за най-важните пътни проекти

Изграждането на Коридор 8 ще намали транспортното разстояние до сърцето на Европа с две седмици на новия път на коприната пътя и ще осигури огромни икономии. Това стана ясно по време на форум "Стратегическа инфраструктура и инвестиции", провел се днес в София.

Инвестиционните намерения на Китай за финансиране на инфраструктурни обекти по цялото търговски трасе са на стойност 8 трилиона долара, обясни инж. Иван Кацаров, член на "Сдружение Български форум за транспортна инфраструктура. Същевременно страната ни има нужда от 1 млрд. евро за изграждане на пътните проекти, които са част от транспортните коридори, уточни председателят на браншовата организация "Пътища" инж. Стефан Чайков. По думите на инж. Кацаров проектът за свързаността ни с Македония и Албания е "липсващото ребро на Балканите".

Прочети още от в. "Монитор"

"Шопингът у нас излиза най-евтино", пише в. "Стандарт"

Шопингът у нас излиза най-евтино в сравнение с другите страни от ЕС. Пазаруването на дрехи и обувки в България струва с 21% под средното ниво на Евросъюза. След нас отзад напред са Унгария (15%) и Полша (12%).

Въпреки че у нас модната индустрия държи най-ниски цени, домакинствата в България отделят най-малко средства за дрехи и обувки в сравнение с останалите държави в ЕС. Това показват данни на Евростат, цитирани от investor.bg. През 2016 г. най-скъпо е било пазаруването в Швеция (с 36% над средната стойност за ЕС), Дания (33%) и Финландия (24%).

Най-много средства за облекло през 2016 г. са отделили естонците (7% от общите разходи), Италия и Португалия (по 6%), а най-малко в България (3%), Унгария и Чехия (по 4%).

Прочети още от в. "Стандарт"