Два дни преди официалния старт на сезона във Формула 1 скандалите при най-бързите коли набират скорост. Часове преди първите свободни тренировки на пистата "Албърт Парк" в Мелбърн отборите на Ферари, Рено и Ред Бул подадоха официален протест срещу дифузьорите използвани от колегите им от Браун ГП, Уилямс и Тойота. Желание да направи същото имаше и БМВ, но от ФИА не разрешиха на германците да го направят, защото не са спазили необходимия срок.

Според трите състава въпросните части в болидите не отговарят на изискванията на новия технически регламент, наложен от ФИА. Скандалът набира скорост още от началото на месеца. На последните тестови изпитания от Международната автомобилна асоциация изпратиха човек, който да провери легитимността на трите състава. Експертът Чарли Уайтинг обаче не откри нищо нередно.

Очаква се по-късно днес стюардите на пистата в Австралия да излязат с официално становище по протеста на Рено, Ферари и Ред Бул. Трите състава обаче обявиха, че ако то не ги удовлетворява ще прибегнат до Апелационния съд на ФИА.

Един от засегнатите - съставът на Тойота бе категоричен, че всичко по колата е по правилата. "До колкото ми е известно всеки има право да протестира, така че не виждам проблем. В регламента всичко е оказано точно. Ние го проучихме внимателно и съм убеден, че интерпретацията ни е съвсем правилна. Консултирахме се и с ФИА, които одобриха идеята ни", заяви президента на Тойота Джон Хаует.