Шефът на тима на Мерцедес във Формула 1 Тото Волф е на мнение, че болидите през 2021 година няма да имат шанс да се доближат до времената за обиколка постигани през изминалата кампания.

Според австриеца, намаляването на аеропритискането, което ще бъде въведено догодина, ще направи невъзможно постигането на висока скорост в завоите. А причина за въвеждането на подобно ограничение е отлагането на новите технически правила за 2022 година. Това обаче ще означава, че гумите на Пирели, които бяха разработени за сезон 2019 ще трябва да се използват за трета поредна гума. Те обаче няма да могат да издържат потенциалните натоварвания, които биха били приложени върху тях през 2021 година и това принуди ФИА да ореже част от аеропритискането.

Промените, които ще бъдат наложени ще са в областта на задната част на пода, както и на дифузьора. По този начин отборите ще имат по-малка възможност да насочват въздушни поток, което би трябвало да намали скоростта на болидите в завоите. Все пак те ще могат да развиват останалата част от аеродинамиката на автомобилите си, но според Волф, каквото и развитие да се случи, отборите нямат шанс да възстановят загубеното.

"Не мисля. Аеро загубите са твърде големи, особено в областта на пода и около гумите. Ще отнеме много време да възстановим загубеното. Все още сме в средата на нашата развойна дейност за 2021 година, но се съмнявам да сме близо до времената от тази година, поне това няма да се случи в първата половина на годината. Особено като се има и предвид, че от Пирели ще използват малко по-твърди гуми", бе коментарът на Волф.

От Пирели ще използват малко по-твърда и здрава конструкция на своите продукти през следващата кампания, която според отбора на Уилямс ще доведе до загуба от една секунда на обиколка. Тази нова конструкция обаче, няма да може да компенсира потенциалното увеличаване на скоростта и затова аеропритискането ще бъде намалено.

Хамилтън вече не вижда смисъл да прекратява кариерата си

Хамилтън вече не вижда смисъл да прекратява кариерата си

"Осъзнах, че нося отговорност към общността на Формула 1"