Скандалът около участието на Рено в миналогодишната надпревара за Гран при на Сингапур започна да набира скорост. Както е известно състезанието бе спечелено от Фернандо Алонсо след катастрофа на съотборника му Нелсиньо Пикет. От няколко дни ФИА се занимава със случая,там вече са показанията и на Нелсиньо Пикет.

В тях бразилецът твърди, че инцидентът наистина е инсцениран. Решението за това е взето на среща в
в моторхоума на Рено в неделя. На нея са присъствали шефа Флавио Бриаторе, босът на инженерите Пат Саймъндс и пилота Нелсиньо Пикет. Била е обсъждана тактиката на тима за предстоящото състезание, а Бриаторе и Саймъндс са поискали от Пикет да катастрофира нарочно в началото на надпреварата, за да може Алонсо да победи.

Пикет признава, че се е съгласил да направи това, защото не се е чувствал добре в създалата се тогава ситуация за бъдещето му в тима на Рено. По това време, французите все още не бяха подновили договора му за 2009 година. Бразилецът бил убеден, че ако приеме ще бъде възнаграден от ръководството на тима. След като се съгласил той бил дръпнат настрана от Саймъндс и бил инструктиран да катастрофира в 13-та или в 14-та обиколка на 17-ти завой на уличната писта, почти веднага след като Алонсо направи първия си пит-стоп в бокса.

Причината да се избере този завой 17, е защото там не е имало кранове, които да вдигнат бързо колата и това със сигурност щяло да наложи излизане на кола за сигурност.

В свщото време Флавио Бриаторе и Пат Саймъндс отричат обвиненията, също в писмени показания пред ФИА. Те признават за срещата, но твърдят, че самият Пикет е предложил да катастрофира нарочно и той е инициаторът на конспирацията.

Според източници, нагласеното Гран при на Сингапур за първи път е влязло в полезрението на ФИА на 26 юли, когато Нелсиньо беше уволнен от Рено. Тогава бащата на младия пилот - Нелсън Пикет, който е трикратен световен шампион, се е обадил лично на президента на ФИА Макс Мозли и му е обяснил какво е станало.

След това Пикет-младши е посетил централата на ФИА в Париж на 30 юли, за да представи в писмен вид доказателствата пред друг бос във федерацията Алън Донъли и следователи от агенцията "Quest".

След свидетелските показания, тримата съдии на ФИА от Гран при на Сингапур и двама детективи от "Quest" са разпитали шефове на Рено в уикенда за Гран при на Белгия преди две седмици.

Според списанието "Autosprint", телеметрията от колата на Пикет в Сингапур, също е показала интересни неща и събитията по скандала са довели до свикване на Световният съвет на ФИА.

От Рено обявиха, че няма да коментират темата преди заседанието на Световния съвет. Тимът е привикан на 21 септември в Париж, за да отговаря на въпроси свързани с миалогодишното Гран при на Сингапур.