Успоредно с тестовете на новия V6 1.6-литров турбо двигател във фабриката си в Бриксуърт, от Мерцедес споделиха, че ни очаква доста вълнуваща Гран при ера с влизането в сила на новите правила за 2014.

Анди Коуел, управителният директор на Mercedes-Benz High Performance Engines, отхвърли притесненията, че новите двигатели може да не са толкова вълнуващи и да не звучат като сегашните V8 двигатели. Коуел предсказа, че пилотите ще ги чакат предизвикателства, а феновете - вълнения.

"Двигателите ще са шумни, дори мелодични, според мен. Честотата ще по-висока и с турбокомпресора, който ще достига максимално налягане при 125 000 об/мин, звукът ще е наистина силен. Когато застанеш до него в диното, не е изобщо тих и ти трябват тапи за уши. Качеството на състезанието също ще се вдигне.

Пилотите във Формула 1 ще трябва да мислят как да извадят максималното от колата и как да изразходват горивото. Двигателите ще са с много по-висок въртящ момент, особено в излизането от завоите. Коли с повече мощност, отколкото сцепление, излизащи от завоите - това ще е истинско удоволствие. Ф1 ще се развие по отношение на технологията, а това е нещо, което феновете желаят", обяснява Коуел.

Техническият директор на Ред Бул Ейдриън Нюи миналата година предсказа, че двигателите ще се превърнат в решаващ фактор в битката за титлата през 2014, припомня Formula1.bg. Коуел смята, че е твърде рано да се преценява до каква степен ще се отразят двигателите на шампионата, но е сигурен, че ще има значение кой е производителят - повече, отколкото сега.

"Ние връщаме мотора в моторспорта, но до каква степен това ще се отрази, ще разберем през 2014", коментира Коуел. Новите двигатели ще произвеждат същите 750 кс, колкото имат и сегашните, но по-големият процент от тази мощност, ще идва от Energy Recovery Systems. Сегашният КЕРС генерира само 80 кс за 6.7 сек на обиколка, докато новият ЕРС ще дава 161 кс за 33.3 сек на обиколка.