Екипът на Катерам изненада всички във Формула 1 с екстремно решение за носа на новия си болид CT05. То е различно от всички останали, видени в колите за сезон 2014 г. При него изрязването става рязко и започва доста по-рано. Самият той е значително по-дебел от по-дълъг конкурентите. Предното крило се захваща за него чрез два малки пилона. CT05 е първият болид на екипа, конструиран изцяло в техническия център в Лийфийлд.

Двигателите за 4-та поредна година ще са "Рено", както и допълнителните хибридни системи за задвижване, а скоростната кутия идва от "Ред Бул". Техническият директор Марк Смит отбеляза, че е отделено повече от обичайното внимание на намаляване на теглото. По отношение на охлаждането и изпускателна система е подходено с повече консерватизъм заради изискванията на новата система за задвижване. Затова кутиите за радиаторите са по-големи, както и техните отвори.

За сметка на това пък екипът нямаше проблемите с прегряването на повечето екипи с мотори „Рено".

Задното крило е захванато с два пилона, тръгващи от зоната на скоростната кутия. "Вярваме, че CT05 е добра стартова платформа от гледна точка на новите правила и свързаните с тях предизвикателства, особено по отношение на издръжливостта, заяви шефът на екипа Сирил Абитебул. - Смятаме, че сме отговорили на промените по най-добрия начин, на който сме способни. Преместихме аеропрограмата си в съоръжението на "Тойота" в Кьолн. Това означава, че сега работим с 60-процентови модели - значително подобрение спрямо преди."