Пилотът на Ред Бул Себастиан Фетел ще започне от първа позиция в последното състезание за сезона на пистата „Яс Марина" в Абу Даби. Германецът, който е сред претендентите за титлата, записа време 1:39.394 минути и за 10-ти път през годината ще стартира от първа позиция.
Второ време даде Люис Хамилтън (Макларън), а трети остана лидерът в класирането Фернандо Алонсо (Ферари). Големият конкурент на испанеца - Марк Уебър (Ред Бул) остана пети, а между двамата битката на „Яс Марина" ще започне действащият световен шампион Дженсън Бътън (Макларън).
Най-любопитният момент в квалификацията дойде в последната обиколка, когато състезателният инженер на Уебър не избра най-подходящия момент за излизането на австралиеца на пистата.
Уебър попадна в трафик, който на практика не му позволи да запише още една бърза обиколка, с което се прости с надеждите за по-предно място на стартовата решетка. От тази грешка пък се възползва двукратният световен шампион Фернандо Алонсо, който с последния си тур се пребори за място преди Уебър на старта.
Непосредствено зад Уебър, от шеста позиция състезанието ще започне вторият пилот на Ферари Фелипе Маса, който със сигурност ще атакува Марк още на старта. Челната десетка допълват още Рубенс Барикело (Уилямс), Михаел Шумахер (Мерцедес ГП), Нико Розберг (Мерцедес ГП) и Витали Петров (Рено). За първи път от началото на сезона място в заключителната част на квалификацията не намери Роберт Кубица (Рено), който остана 11-ти.
Любопитни факти:
- Себастиан Фетел спечели полпозишън за 10-ти път през сезона
- За първи път Роберт Кубица не намери място в заключителната фаза на квалификацията
- За четвърти път през полследните пет години шампионът ще бъде определен в последното състезание
- За първи път с шанс за титлата в последното състезание за четирима пилоти.
Стартова решетка за Гран При на Абу Даби:
1. Себастиан Фетел (Ред Бул) 1:39.394
2. Люис Хамилтън (Макларън) +00.031
3. Фернандо Алонсо (Ферари) +00.398
4. Дженсън Бътън (Макларън) +00.429
5. Марк Уебър (Ред Бул) +00.531
6. Фелипе Маса (Ферари) +00.808
7. Рубенс Барикело (Уилямс) +00.809
8. Михаел Шумахер (Мерцедес ГП) +01.122
9. Нико Розберг (Мерцедес ГП) +01.195
10. Витали Петров (Рено) +01.507
11. Роберт Кубица (Рено)
12. Камуи Кобаяши (Заубер)
13. Адриан Сутил (Форс Индия)
14. Ник Хайдфелд (Заубер)
15. Нико Хюлкенберг (Уилямс)
16. Витантонио Луици (Форс Индия)
17. Хайме Алгерсуари (Торо Росо)
18. Себастиен Буеми (Торо Росо)
19. Ярно Трули (Лотус)
20. Хейки Ковалайнен (Лотус)
21. Тимо Глок (Вирджин)
22. Лукаш Ди Граси (Вирджин)
23. Бруно Сена (Испания Рейсинг)
24. Кристиан Клийн (Испания Рейсинг)
черноморец
на 14.11.2010 в 16:55:54 #25Начукаха го на Галфонсо, кееееф
зелено-бяло
на 14.11.2010 в 16:47:17 #24Aлонсо НАИСТИНА РЪКОМАХА!
зелено-бяло
на 14.11.2010 в 16:43:10 #23http://www.youtube.com/watch?v=xdCrZfTkG1c&feature=related
зелено-бяло
на 14.11.2010 в 16:35:51 #22Наредиха да ИЗПРЕВАРЯТ Алонсо!
зелено-бяло
на 14.11.2010 в 16:24:53 #21Ръкомахай Алонсоооо! Ръкомахаааааайййй!
зелено-бяло
на 14.11.2010 в 16:21:52 #20Пичове,сега избухвам! http://www.youtube.com/watch?v=KOqk_q4NLLI&feature=related
Der Fuhrer
на 14.11.2010 в 09:18:36 #19Пловдивчанин се родих - Правата линия която Уебър държи е толкова права , че колкото и тази на Фетел . И двамата си караха направо . Само дето "правата линия" на Уебър го извеждаше извън пистата . Иначе е вярно - това е състезателен инцидент . Bruce_Dickinson_ - наистина ли мислиш , че Уебър ще се задоволи цяло състезание да върти геврека след Алонсо . При положение , че на всяка цена трябва да завърши преди него . Като знам колко спокоен пилот е Уебър , то не изключвам поне 10 атаки на места където това е невъзможно . Алонсо също няма голям избор . Ако пусне Уебър пред себе си , то тогава ще има за задача де се бори с Фетел за 2-то място ( самия Фетел каза в едно интервю , че ако на Уебър му трябва победа за титлата , той ще го пусне ) .
Пловдивчанин се родих
на 13.11.2010 в 23:43:30 #18Мейдън, аз лично с ушите си чух как Култард и Еди Джордан казаха, че според тях Фетел е виновен за сблъсъка. На същото мнение бяха коментаторите на ВВС. Тези всичките хора в ефира на ВВС попитаха Хорнер как може Фетел да направи каквото направи, а онзи само гледаше тъпо. Не че има голямо значение в момента - но аз мисля, че ако Фетел беше толкова по-бърз - спокойно можеше да потрае обиколка-две и да изпревари на удобно място. http://www.youtube.com/watch?v=3JOw5Z0PQv0 - перфектно клипче, на което се вижда от гледна точка на пилотите и отстрани. Уебър не прави нищо друго освен да следва правата линия. Статия написана от Култард по-късно в Телеграф: http://www.telegraph.co.uk/sport/motorsport/formulaone/redbull/7790998/David-Coulthard-nothing-untoward-in-Sebastian-Vettels-crash-with-Mark-Webber.html Там Култард казва: Уебър се бореше за позицията си - което има пълно право. Като цяло - можеха сега да са на пъров и второ място в класирането, но от две дебели тикви така става.
waterwet
на 13.11.2010 в 22:54:25 #17Rafa Nadal, Доста насериозно си го приел. JUVEVER е Алонсо хейтър и търси събеседници из коментарите за да иронизира и/или да се заяжда, така че на това, което си постнал едва ли ще му обърне внимание. По-вероятно да започне да "оргиналничи" и да ти обърне внимание на теб, че си се посвенил да поясняваш на безгрешните.
waterwet
на 13.11.2010 в 21:54:47 #16JUVEVER, С повече неща се гордеят, отколкото са тези от които да се срамуват. Много малко са отборите, които може да се похвалят с повече успехи. А за катърите - без коментар. От края на 90-те Макларън загуби част от обаянието си на "частен" тим, такива каквито са Уилямс и вече фалирали легендарни такива. Въпросите ти са култови, остава да добавиш и още един "за бъдещите им творчески планове". Това че са ми тимът-фаворит след 1993 (фалита на Лотус) не е само заради успехите им. Точно тогава на върха беше Уилямс. А и предвид най-голямата "анатема" на Макларън с присвояването за историята на първия кевларен болид направен от Колин Чапмън - Лотус и благодарение на Макалрън забранен и малко по-късно представен като Макларън го оставям на съвестта на ФИА.На тях има доста, какво да им тежи, напр. 2007 - феноменалния завършек със световна титла на Кими!
JUVEVER
на 13.11.2010 в 21:38:14 #15Такива глупости не съм чел отдавна. Мокър я кажи Макларън с какво се гордеят в историята си? Коя е отличителната им черта и времето което споменават с мокри очи??? Айде да не си говорим глупости, а? "Фен-е"... Че Фернандо е добър шофьор спор няма. Че има около 10-12 такива във Формула 1 - също. Въпросът е дали човек, който говореше че спорта е нагласен и състезанията са уредени е перфектният победител? Втори интересен въпрос е колко състезания издържа един двигател на Ферари и какво точно включва тяхната 'подръжка' ... защото колкото по-стари стават, толкова по-бързи и сигурни са тея двигатели... Но също така спор няма, че Ферари заслужават преференциално отношение заради това което са направили за спорта. Въпросът е докъде стига значението на този термин...
Bruce_Dickinson_
на 13.11.2010 в 21:20:56 #14Der Furrer, състезателен инцидент в този момент от шампионата между Алосно и Уебър е почти невъзможен. Дори да се стигне до момент в който Уебър да иска да го изпревари... ако Фетел и Хамилтън са пред Алонсо... той ще предпочете да пусне Уебър. Алонсо не е от вчера в Ф1. Но мечтите са безплатни както се казва. Хамилтън утре ще се бори не по-малко от Фетел за да прецака Уебър, който го изкара от едно състезение когато още водеше в класирането! Безспорно Алонсо е в най-добрата позиция... Стига да потегли добре и Уебър да остане зад него. В участъците със завоите австралиеца не може да го изпревари. А на правите Ферарито е много по-мощно!
waterwet
на 13.11.2010 в 20:48:10 #13Bruce_Dickinson, За това че Бътън бил атакувал Хамилтън... и веднага след това си спомням по радиото как му казаха... пести гориво! ------------------ А пък аз си спомням и тим -радиото на Хамилтън - "Бътън няма да те изпревари" Това безплатно за martta. Аз на тебе не ти ли поствах в предишна тема, че Ф1 е спорт-лаборатория от и за интелигентни хора, а не за емоционални пубери с по една ганглия!
Der Fuhrer
на 13.11.2010 в 19:53:36 #12Уебър има изключително редкия шанс , да докаже че една стветовна титла би му подхождала . Просто трябва да изпревари 3-те болида преди него . Тогава бих приел едно решение на Фетел да го пропусне . Също така бих приел едно решение на Уебър да отпадне заедно с Алонсо при "състезателен инцидент" ако не е в състояние да го изпревари .
зелено-бяло
на 13.11.2010 в 19:47:49 #11А може и Уебър да спечели Титлата! Този пре..такова колегата си БЕЗ ДА МУ....МАХНЕ РЪКАТА! Трябва Характер за тази Смелост! Австралиеца го има!
Chelsea_Fan
на 13.11.2010 в 19:43:51 #10Успех утре на Фетел Дано стане някое чудо.
зелено-бяло
на 13.11.2010 в 19:41:08 #9Утре съм с Фетел! Ако Малкия успее,ще бъде Велико! Невероятно! Изостава с много точки,беше прее...такован от колегата си,млад е,без опит(най-вече в ИНТРИГИТЕ,за разлика от астуриеца),ако той спечели,ще го разказваме с години! Ей,като се сетя как стана Световен Шампион Райконен!
themaztiff
на 13.11.2010 в 19:10:08 #8От Ферари на практика си признават, че отборна тактика има. Мак-овете не си признават, но ите я използват- защото е правилно.
The GoDfaThEr
на 13.11.2010 в 18:59:25 #7Марта вземи се успокой доста. Утре Алонсо ще стане световен шампион и Ферари пак ще прецакат всички, въпреки, че разполагат с третия най-добър болид след ред бул и макларън. Приеми фактите
Bruce_Dickinson_
на 13.11.2010 в 18:46:07 #6Martta вземи се успокой малко! Напълно вярно е че Уебър е виновен за инцидента... виждаше се че Фетел в това състезание а много по-бърз от него. Въпрос на колегиалност беше да му остави място да везне в завоя. Ред Бул си патят цял сезон от тази постъпка. За това че Бътън бил атакувал Хамилтън... и веднага след това си спомням по радиото как му казаха... пести гориво! Видно е че си фен на Макларън и хамилтън може би... но Ферари са на светлинни години пред Макларън.. Ако се спазваха правилата този тим Макларън не трябваше да участва в 2 сезона поред. Само и единствено парите и интереса към Ф1 ги задържа в играта след доказания шпионаж. Знаеш ли какво е 2 години да не развиваш кола в състезателни условия? Аз съм фен на Фетел... но смея да твърдя че Фернандо Алонсо в момента е най-добриа пилот в Ф1. Догодина очаквам и Шумахер да се намеси отново в борбата, тъй колата с която кара той този сезон беше разработена вече, когато той подписа с Мерцедес. И така като за край на коментара ми - дано Фетел вземе титлата! Ако не той само Фернандо я заслужава с оглед на това че има най-много победи този сезон!